Επίκαιρα OnLine
Παρεμβάσεις προτείνονται μεταξύ άλλων
στους τομείς του άρτου, της αγοράς του τσιμέντου, των μαρινών, των ξενοδοχείων
και της κρουαζιέρας...
Ριζικές αλλαγές στο νομοθετικό και
κανονιστικό πλαίσιο στους τομείς του τουρισμού, επεξεργασίας τροφίμων,
οικοδομικών υλικών και λιανικού εμπορίου, προτείνει η έκθεση του ΟΟΣΑ, που
έδωσε στη δημοσιότητα ο γενικός γραμματέας του Άνχελ Γκουρία.
Όπως ανέφερε ο επικεφαλής του ΟΟΣΑ,
στη συνέντευξη Τύπου, το οικονομικό όφελος από την υιοθέτηση των 66 προτάσεων
από τις συνολικά 329 συστάσεις, θα αγγίξει τα 5,2 δισ. ευρώ ετησίως.
Μεταξύ των παρεμβάσεων που
προτείνονται, στην 325 σελίδων έκθεση, είναι η αλλαγή του χρονικού ορίου
πώλησης του φρέσκου γάλακτος, η διάθεση των μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων και
σε άλλα σημεία πώλησης εκτός των φαρμακείων και η δυνατότητα λειτουργίας όλων
των εμπορικών καταστημάτων τις Κυριακές.
Επίσης, παρεμβάσεις προτείνονται στους
τομείς του άρτου, της αγοράς του τσιμέντου, των μαρινών, των ξενοδοχείων και
της κρουαζιέρας.
«Σκοπεύουμε να υιοθετήσουμε το 80% των
προτάσεων διότι θεωρούμε πως θα έχει θετική επίπτωση στην αγορά και στους
καταναλωτές», δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Κωστής
Χατζηδάκης προσθέτοντας:
«Όχι επειδή το λέει ο ΟΟΣΑ, αλλά
επειδή το επιβάλλει η συνείδησή μας. Θα το πράξουμε με οποιοδήποτε πολιτικό
κόστος».
Μάλιστα ο υπουργός σημείωσε ότι μέσα
στους επόμενους δύο μήνες θα υπάρξουν οι σχετικές νομοθετικές παρεμβάσεις,
προκειμένου οι προτάσεις του ΟΟΣΑ να υλοποιηθούν.
Ο επικεφαλής του ΟΟΣΑ ανέφερε εξάλλου,
ότι «η ελληνική οικονομία είναι σε φάση ανάρρωσης», επισημαίνοντας πως «τέτοια
εποχή του χρόνου θα έχει καταφέρει να μπει σε τροχιά ανάπτυξης που θα
συνεχιστεί».
Σημείωσε δε ότι είναι αξιοθαύμαστη η
ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας και ότι τα αποτελέσματα είναι αποδεκτά απ’
όλους και πρόσθεσε: «Τώρα πρέπει να βάλουμε το σπόρο για να δρέψετε αργότερα
τους καρπούς ... υπάρχει ζωή μετά το χρέος».
Αναφερόμενος στους επενδυτές, ο κ.
Γκουρία είπε πως «ήξεραν ότι έχετε καλά πανεπιστήμια και ταλέντα, τώρα θα
ξέρουν ότι υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες να επενδύσουν: ανταγωνιστικοί
μισθοί, σταθερό πλαίσιο» και εκτίμησε ότι «κάποιες επιχειρήσεις που είχαν φύγει
από την Ελλάδα σκέφτονται το ενδεχόμενο να επιστρέψουν».
Σχετικά με τις παρεμβάσεις που
προτείνει η Έκθεση του ΟΟΣΑ, ο υπουργός Ανάπτυξης ανέφερε χαρακτηριστικά
παραδείγματα:
1. Το φρέσκο παστεριωμένο γάλα στην
Ελλάδα είναι ακριβότερο έως και 34% από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Αυτό οφείλεται
στο γεγονός ότι στη χώρα ως φρέσκο παστεριωμένο, παρά τις ευρωπαϊκές
προδιαγραφές, θεωρείται το γάλα που έχει χρόνο ζωής έως 5 ημέρες. Αντίθετα στην
Ευρώπη, ανάλογα με τη μέθοδο παστερίωσης υπάρχει πληθώρα προϊόντων τύπου
«φρέσκο γάλα ημέρα», πχ «εξαήμερης διαρκείας» -με ειδική σήμανση- οπότε τα
νοικοκυριά έχουν πληθώρα επιλογών και οι τιμές είναι χαμηλές.
2. Το ψωμί δεν πωλείται με το κιλό,
στην πραγματικότητα, τουλάχιστον σε ορισμένα είδη. Πωλείται θεωρητικώς με
προκαθορισμένο βάρος πχ 500 γρμ. ή ένα κιλό και ορισμένες φορές η φραντζόλα του
μισού κιλού ζυγίζει τελικά 350 γρμ., καθώς δεν ζυγίζεται κατά την αγορά. Έτσι
οι καταναλωτές ενίοτε εξαπατώνται, δεν μπορούν να συγκρίνουν εύκολα τις τιμές,
όπως είπε ο υπουργός.
3. Στα απορρυπαντικά οι τιμές
επιβαρύνονται από τη γραφειοκρατία. Διότι, σε αντίθεση με άλλες χώρες, για κάθε
νέο απορρυπαντικό που βγαίνει στην αγορά πρέπει να προηγηθεί μια χρονοβόρα και
δαπανηρή διαδικασία στο Γενικό Χημείο του Κράτους.
4. Στα καινούργια βιβλία δεν
επιτρέπονται ελεύθερα εκπτώσεις και μάλιστα δεν επιτρέπεται έκπτωση μεγαλύτερη
από το 10% της τιμής.
5. Στα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα,
τα συμπληρώματα διατροφής και τις βιταμίνες, υπάρχει υποχρέωση να πωλούνται
σχεδόν αποκλειστικά από τα φαρμακεία, ενώ οι τιμές δεν είναι απελευθερωμένες.
Αυτό επιφέρει έλλειψη ανταγωνισμού και υψηλό κόστος.
6. Στο τσιμέντο οι απαιτούμενες από
τον νόμο, ακριβές υποδομές, ανεβάζουν τις τιμές. Συγκεκριμένα τα σιλό που
αποθηκεύεται το τσιμέντο πρέπει να έχουν χωρητικότητα τουλάχιστον 500 τόνων.
7. Στο εμπόριο ρούχων και παπουτσιών
υπάρχουν περιορισμοί, που κατά την Έκθεση καταλήγουν σε βάρος του καταναλωτή,
όπως η απαγόρευση εκπτώσεων σε καταστήματα stock και outlet, αλλά και η
απαγόρευση διαφήμισης προσφορών.
8. Νέες ξενοδοχειακές μονάδες, συχνά
δεν μπορούν να δημιουργηθούν λόγω περιορισμών από τις χωροταξικές διατάξεις.
Όπως σημείωσε ο υπουργός, υπάρχουν σειρά από ρυθμίσεις που είτε απαγορεύουν να
λειτουργήσουν καινούργια ξενοδοχεία, ιδίως στην ηπειρωτική Ελλάδα –πχ στην
Αθήνα- «λόγω κορεσμού», είτε αποτρέπουν στην ουσία την αλλαγή χρήσης κτιρίων σε
ξενοδοχεία. Αποτέλεσμα, λιγότερα ξενοδοχεία, λιγότερος ανταγωνισμός, υψηλότερες
χρεώσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου