Το τετράδιο του Γιάννη
Η εξέχουσα απόδοση πρέπει να ανταμείβεται
και μάλιστα με ιδιαίτερο τρόπο και αυτό γιατί αν δεν ανταμείψουμε εμείς τα
ταλέντα της ομάδας μας θα βρεθεί κάποιος ανταγωνιστής να το κάνει… Για πολλούς,
ι μόνες αμοιβές που υπάρχουν/αξίζουν είναι οι χρηματικές: υπερωρίες, αυξήσεις,
bonuses, προμήθειες, συμμετοχή στα κέρδη ή συμμετοχή στην ιδιοκτησία. Και
όμως, μπορούμε να παρακινήσουμε τα ταλέντα μας και με τη μαγική επίδραση των μη
χρηματικών αμοιβών!
- Δώστε
τους μια ημερήσια άδεια: Προτιμήστε ως κατάλληλη ημέρα την Παρασκευή,
χαρίζοντάς τους ένα υπέροχο και απρόσμενο τριήμερο (μην επιλέξετε τη
Δευτέρα, δεν θέλετε να λείπουν οι κορυφαίοι σας σε μια τόσο απαιτητική
ημέρα της εβδομάδας).
- Αφήστε
τους να φύγουν νωρίτερα από το κανονικό: Όσο νωρίτερα τόσο το καλύτερο.
Συνοδέψτε τους στην έξοδο και ξεπροβοδίστε τους με ένα μεγάλο ευχαριστώ.
Προτείνετέ τους να πιουν ένα καφεδάκι στην υγειά σας και εσείς μείνετε στο
γραφείο και συνεχίστε τη δουλειά σας. Ηγηθείτε, με το παράδειγμά σας.
- Επιδοτήστε
την εξωτερική εκπαίδευσή τους: Επιβραβεύστε τα ταλέντα, δίδοντάς τους τη
δυνατότητα να γίνουν ακόμη καλύτεροι. Εκμεταλλευθείτε την επιδότηση του
ΟΑΕΔ (πρόγραμμα ΛΑΕΚ 0,45%) και αναπτύξτε τους. Εκπαιδεύστε τους και σε
διοικητικές δεξιότητες. Δώστε τους προοπτική.
- Χαρίστε
τους τη συμμετοχή σε ένα ταξίδι: Προσφέρετέ τους ένα μικρό διήμερο στην
Ελλάδα ή ένα μεγαλύτερο ταξίδι, ακόμη και στο εξωτερικό, ανάλογα φυσικά με
το επίτευγμα που επιβραβεύετε.
- Βραβεύστε
τους δημόσια: Κάντε το πανηγυρικά, μπροστά στην είσοδο της εταιρίας.
Πρέπει όλοι να σας δουν.
- Βγάλτε
τους έξω για φαγητό: Προτιμήστε ένα καλό εστιατόριο για να τιμήσετε ανάλογα
την περίσταση. Χαλαρώστε μαζί τους, γνωριστείτε καλύτερα και συσφίξτε τις
σχέσεις σας.
- Δώστε
τους μια θέση parking: Θεσπίστε τη θέση του μήνα. Κάθε μήνα, λοιπόν, ας τη
διεκδικούν από την αρχή. Ζητήστε μία θέση από τη διοίκηση. Εάν αυτό δεν
είναι εφικτό, δώστε τη δική σας!
- Προμηθεύστε
τους με εισιτήρια για μια μεγάλη παράσταση: Προτιμήστε μια ποιοτική
παράσταση ή κάποια στην οποία δεν είναι εύκολο να βρεθούν εισιτήρια.
Ευχηθείτε τους να περάσουν καλά και κατόπιν ενδιαφερθείτε να μάθετε πώς
τους φάνηκε.
- Εξασφαλίστε
τη συμμετοχή τους σε ένα συνέδριο: Τις περισσότερες φορές ένα ακόμη
συνέδριο στο οποίο θα δείτε τους ίδιους ανθρώπους και θα μιλήσετε για τα
ίδια πράγματα πιθανόν για εσάς να είναι βαρετό. Για εκείνους είναι μια
πρωτόγνωρη εμπειρία και τιμώνται αφάνταστα από την πρόταση σας…
- Προσκαλέστε
τους σπίτι σας: Κάντε ένα πάρτι προς τιμήν τους. Είναι πολύ όμορφο και
ανθρώπινο εκ μέρους σας το να δεχθείτε τους κορυφαίους στο σπίτι σας. Τους
τιμάτε ανοίγοντας τις πόρτες του ιδιαίτερου χώρου σας και εκείνοι
αναγνωρίζουν το ότι υπάρχουν στιγμές στις οποίες μπορείτε να έρθετε πιο κοντά
και να συζητήσετε ελεύθερα.
- Καλέστε
τον προϊστάμενο σας σε μια σύσκεψη όπου θα τους ευχαριστήσετε για τη
δουλειά τους: Μπορείτε ή όχι να τους προειδοποιήσετε, αλλά δεν έχει
σημασία. Έτσι και αλλιώς θα εκτιμήσουν αφάνταστα τη συγκεκριμένη ενέργειά
σας. Αντί να είστε κάποιος ο οποίος θα οικειοποιηθεί τη δουλειά τους στα
μάτια του προϊσταμένου του, γίνεστε ο καλύτερος «πωλητής» της προσπάθειάς
τους στα μάτια της ανώτατης ιεραρχίας.
- Θεσπίστε
προνομιακές τιμές για την αγορά προϊόντων της εταιρίας: Αν π.χ. παράγετε
ρούχα, γιατί να μην κυκλοφορούν με τα ρούχα της εταιρίας σας; Είτε
παράγετε ηλεκτρονικές συσκευές είτε αυτοκίνητα ή απλώς βίδες, γιατί να
μην τις «διαφημίζουν» οι ίδιοι σας οι κορυφαίοι;
- Επιτρέψτε
τους μεγαλύτερη αυτονομία: Γιατί όχι; Να μπορούν να αργήσουν μία μέρα λίγο
παραπάνω χωρίς να χρειαστεί να δικαιολογηθούν ή να μπορούν να λείψουν
ενδιάμεσα χωρίς να χρειαστεί να ζητήσουν την άδειά σας. Είναι υπέροχη
αίσθηση το να είναι κανείς «αφεντικό» του εαυτού του.
- Βάλτε
τους να σας αντικαταστήσουν σε συσκέψεις: Με το να παρευρεθούν στο ίδιο
meeting με ανώτερα από εκείνους στην ιεραρχία στελέχη, να συνομιλήσουν
μαζί τους και να εκφράσουν τις απόψεις τους ως ίσοι προς ίσους, η
αυτοπεποίθησή τους θα αυξηθεί κατακόρυφα!
- Καλέστε
έναν υπάλληλο στο γραφείο σας μόνο για να του πείτε ευχαριστώ: Μην ανοίξετε
κανένα άλλο θέμα συζήτησης. Ευχαριστήστε τον θερμά και με ειλικρίνεια και
μετά προτρέψτε τον να συνεχίσει την «καλή» δουλειά.
- Καθιερώστε
το βραβείο του αφανούς ήρωα: H receptionist, η καθαρίστρια, ο θυρωρός, ο
courier της εταιρίας σας,ίσως δεν έχουν δεχθεί ποτέ ένα βραβείο. Και όμως,
αναλογιστείτε ποια θα ήταν η απόδοση της ομάδας σας χωρίς τη δική τους
συνεισφορά. Επιβραβεύστε τους, ακόμη και αν δεν ανήκουν επίσημα στο δικό
σας τμήμα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου