Τετάρτη 9 Ιανουαρίου 2013

ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΠΡΟΣΧΕΔΙO ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ (ή κομματοκρατικές δικτατορίες)



ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ
ΤΗΣ
EUROPEAN LEAGUE OF GENEVA

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ

Γενεύη, 1 Ιανουαρίου 2013

Ελληνίδες και Έλληνες,

Όλοι γνωρίζετε ότι η Ελλάς διέρχεται εφιαλτικές ημέρες που είναι οι χειρότερες μετά την κρίση του 2ου Παγκοσμίου πολέμου. Τότε, η Ελλάς ευρίσκετο, μετά από ηρωικόν αγώνα στα Βόρεια σύνορά της, υπό την Κατοχήν ενός ανηλεούς εχθρού, ο οποίος, για δεύτερη φορά εντός του 20ού αιώνος, είχε διαταράξει την ειρήνη των λαών της Ευρώπης, με αποτέλεσμα δύο παγκοσμίους πολέμους. Το μαρτύριο του ελληνικού λαού συνεχίσθη και μετά την λήξη του πολέμου λόγω εσωτερικών διαταραχών μέχρι του έτους 1950 οπότε η τάξις αποκαταστάθηκε και ο ελληνικός λαός επεδόθη με ικανότητα στην επούλωση των πληγών του. Χάρη σε καθεστώς ελευθερίας εμπορίου και βιομηχανίας που δεν παρεμποδίζετο αρχικώς από κυβερνητικές «ιδεολογικές» παρεμβάσεις, η Ελλάς έφθασε σε πεδίο ανάπτυξης που εχαρακτηρίσθη στην Ευρώπη ως το «ελληνικό οικονομικό θαύμα». Πράγματι, από 1953 μέχρι 1973 η ετήσια άνοδος του ΑΕΠ κατά 8% και αυτή των Ιδιωτικών Επενδύσεων κατά 10% ανέδειξε την Ελλάδα ως την χώρα με την δεύτερη μεγαλύτερη οικονομική ανάπτυξη μετά την Ιαπωνία. Η ελληνική Ναυτιλία ανεδείχθη ως η πρώτη στον κόσμο αλλά παράλληλα προς τα οικονομικά επιτεύγματα, καθ’όλη την ανωτέρω διάρκεια 1953-1973, η Ελλάς έτυχε μεγάλων διεθνών διακρίσεων και στον πνευματικό τομέα με δύο Βραβεία Νόμπελ λογοτεχνίας και με καλλιτέχνες διεθνούς φήμης, όπως μεταξύ αυτών η Μαρία Κάλλας, η Κατίνα Παξινού (Βραβείο Όσκαρ) κ.α.


Παρ’όλα αυτά, παρ’όλη την βούληση του ελληνικού λαού για εργασία και πρόοδο, η πολιτική ζωή της Ελλάδος ανέτρεψε την πλάστιγγα του «οικονομικού θαύματος». Ο κομματισμός, το σύστημα πολιτικής διακυβερνήσεως με μονοκομματικές κυβερνήσεις, το οποίον θέλει την λεγομένη «αντιπολίτευση» αντί να ελέγχει και βοηθά την εκλεγείσα κυβέρνηση στην προώθηση της προόδου του λαού, να δημιουργεί συνεχείς και εντατικές δυσχέρειες στο έργο της με εφαρμογή των αισχροτέρων μεθόδων της Προπαγάνδας, την υποκίνηση των συνδικάτων σε συνεχείς απεργίες και θορυβώδεις διαδηλώσεις, την υποβολιμαία διατάραξη της τάξεως και κοινωνικής γαλήνης όπως το κήρυγμα του πολιτικού τυχοδιώκτη «κινητοποιήσεις εντός και εκτός Βουλής για να πέσει η κυβέρνηση», την εξαγορά, με υποσχέσεις, των Μέσων Μαζικής Ενημερώσεως, την διακήρυξη ταξικών συνθημάτων μίσους κατά «του μεγάλου ντόπιου και ξένου κεφάλαιου» (δηλαδή των Επενδυτών), μέσα τα οποία αλλοιώνουν έντεχνα και με μέθοδο, την ψυχολογία του λαού προς την πανταχού ιστορικώς αποτυχημένη κατεύθυνση της ουτοπικής «πάλης των τάξεων» αντί της συνεργασίας  και συνεργίας των τάξεων σε μία ευημερούσα, ειρηνικά και σταθερά προοδευτική, κοινωνία.

 Όλα αυτά οδήγησαν με λογική νομοτέλεια στην διαρκώς αυξανόμενη διαφθορά συνειδήσεων και συνεχή επιδείνωση. Έτσι, μετά το 1975 η άμιλλα επιβιώσεως των κομμάτων τα έκανε να ενδιαφέρονται τα μεν για τον θρίαμβο της εξουσίας τα δε για επιβίωση με την άκριτη μίμηση των «μεν» που υπέσχοντο να «τα δώσουν όλα στον λαό» διότι «λεφτά υπάρχουν». Και ενώ, κατά την περίοδο 1953-1973 του «οικονομικού θαύματος» το ΑΕΠ ήτο ετησίως 8%, το 1975-1980 έπεσε στο 3,5% και από το 1981 (ημέρα θριάμβου του υποκριτικού «σοσιαλισμού») έφτασε το 1,5% με άνοδο του δανεισμού από το υγιές 25% του ΑΕΠ που ευρίσκετο μέχρι το 1975 και 1980, στο εντός δεκαετίας, εξωφρενικό 90% μέχρι το 1990!

Πώς συνέβη αυτό; Ήταν απλό. Με ακατάσχετη και ανεξέλεγκτη από την οικονομική λογική αύξηση του δημοσίου χρέους όχι για την δημιουργική ενίσχυση της βιομηχανίας και της εν γένει παραγωγικής δραστηριότητος προς αυτοδύναμη αποπλήρωση, αλλά για ξέφρενες καταναλωτικές παροχές ως μέσον μανιακής εξαγοράς ψήφων και εξασφάλιση της χλιδής της εξουσίας από το προνομιούχο κόμμα και την πληθώρα αυτών που πλούτιζαν με το δανεικό χρήμα «ακολούθων» του. Το δανεικό χρήμα κατασπαταλήθηκε σε προϊόντα αυξάνουσας διαφθοράς. Ταυτόχρονα, το σε Βακχιακό οργασμό επιδιδόμενο κόμμα, για ικανοποίηση  του δημιουργηθέντος κλίματος του μύθου της «κοινωνικοποίησης», διέλυσε κατά την τραγική δεκαετία του ’80,  όλες τις υπό ανάπτυξη βιομηχανικές μονάδες και κάθε ικμάδα παραγωγικότητος. Το τέλος της δεκαετίας η Ελλάς κείται ήδη σε ερείπια που εκάλυπτε ο αφρός του δανεικού χρήματος. Το επενδυτικό «μεγάλο ντόπιο και ξένο κεφάλαιο» είχε ήδη τραπεί σε άτακτη φυγή χωρίς ελπίδα επιστροφής διότι, κατά φυσικό νόμο, οι επενδυτές, όπως ελέχθη διεθνώς, «δεν πλησιάζουν αυλές όπου υπάρχουν σκυλιά που γαβγίζουν». Οι μη παραγωγικές παροχές του Τιτάνιου δημόσιου χρέους και η διάλυση της παραγωγικότητας οδήγησε σε αύξηση των εισαγωγών οι οποίες έπρεπε να πληρωθούν με περαιτέρω αύξηση του δανεισμού κατά γεωμετρική κλίμακα, όταν, τέλος,  η Μεγάλη Φούσκα της κομματικής ευημερίας ακολούθησε τον Νόμο της Φύσεως. Εξερράγη. Και παρέσυρε τον εξαπατημένο Λαό της Ελλάδος  σαν ορμητικό τσουνάμι, στην έσχατη ένδεια και εξαθλίωση.
Αυτά υπήρξαν τα «έργα και ημέραι» του αχαλίνωτου κομματισμού και του μοιραίως αντιδημοκρατικού θεσμού των «μονοκομματικών» κυβερνήσεων.

Η EUROPEAN LEAGUE OF GENEVA (ELG), είναι Think Tank που απορρίπτει οποιαδήποτε έξωθεν επιδότηση η οποία πάντοτε συνεπάγεται ιδεολογική υποδούλωση. Έχει έδρα το Διεθνές Κέντρο της Γενεύης, στην ουδέτερη και ειρηνική Ελβετία, που πολλά αναγνωρίζει ότι οφείλει στην μεγάλη μορφή του Έλληνα Ιωάννη Καποδίστρια και είναι χώρα με το τελειότερο πολιτικό σύστημα που εξασφαλίζει το υγιέστερο Κράτος-Πρόνοια σε όλη την Ευρώπη. Σκοπός της ELG είναι η προώθηση  της μεγάλης ιδέας της Ευρωπαϊκής Ενώσεως ως ενώσεως ομοειδών πολιτιστικώς Εθνών τα οποία εμπνέει η μακραίωνη παράδοση του ελληνο-ρωμαϊκού πολιτισμού. Θεωρεί την ανωτέρω περίπτωση της Ελλάδος, παρά την σημερινή τραγικότητά της, ως ευκαιρία για ριζική αλλαγή του πολιτικού συστήματος που μπορεί να εξασφαλίσει την επούλωση των πληγών που επέφερε η ανεδαφική εφαρμογή του δημοκρατικού ιδεώδους από τα μεμονωμένα κόμματα. Για τα οποία, όπως απέδειξε πρόσφατη σφυγμομέτρηση, μόνον το 2% των Ελλήνων τρέφει ασθενική εμπιστοσύνη ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό επιθυμεί την αλλαγή του Συντάγματος, χωρίς να έχει ακόμη κανείς καθορίσει το είδος της αλλαγής. Όπως έχουν τα πράγματα, ο λαός, στην απόγνωσή του, ξέρει πιά ΤΙ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ αλλά δεν ξέρει ακόμη ΤΙ ΘΕΛΕΙ.

Η Steering Committee της European League of Geneva, έχει καταρτίσει στην Γενεύη, προσχέδιο ενός νέου Συντάγματος με πρότυπο την Πολιτεία της Σπάρτης και το σύστημα διακυβερνήσεως της Ελβετίας. Δοκιμασμένο στην πράξη επί σειράν ετών, μπορεί να επιφέρει την θεραπεία των ασθενειών της δημοκρατίας που είναι ενδογενείς στο ισχύον κοινοβουλευτικό σύστημα των μονοκομματικών κυβερνήσεων. Το νέο αυτό Σύνταγμα δεν αναιρεί την ύπαρξη των κομμάτων αλλά αντιθέτως καθιστά τον ρόλο τους απολύτως δημιουργικά ενεργό μέσα στα πλαίσια της Γενικής Βουλήσεως υπό την άμεση εποπτεία και έλεγχο του Λαού. Το  προσχέδιο περιλαμβάνει τα εξής τρία κύρια σημεία:  Οικονομία, Παιδεία, σύστημα Διακυβερνήσεως. Το πρώτο αποβλέπει στην ανασυγκρότηση της οικονομικής πολιτικής για να επιτρέψει και προτρέψει οικονομικές επενδύσεις αντί να τις αποτρέπει. Το δεύτερο συνιστά ανασυγκρότηση του συστήματος Παιδείας ως προϋπόθεση λειτουργίας του τρίτου που είναι η νέα διάπλαση του παλαιού και τραγικώς αποτυχόντος βρετανικού κοινοβουλευτικού συστήματος με πρότυπο, τηρουμένων των αναλογιών, τις Πολιτείες της Σπάρτης και της Ελβετίας.

Η EUROPEAN LEAGUE OF GENEVA, προβαίνει σήμερα, 1η Ιανουαρίου του έτους 2013, σε ευρεία δημοσιότητα του Προσχεδίου και κάνει δια του email,
ΕΚΚΛΗΣΗ
προς τους Έλληνες της Ελλάδος και της απανταχού Διασποράς
όπως το προωθήσουν σε ευρύτερο κύκλο και αποστείλουν δια email τις παρατηρήσεις, διορθώσεις και προτάσεις τους, προς κατάρτιση του τελικού Σχεδίου, το οποίο κοινοποιούμενο με κάθε μέσον, μπορεί να γίνει συγκεκριμένο ΑΙΤΗΜΑ του ελληνικού λαού για διεξαγωγή δημοψηφίσματος, αμέσως μόλις, πολύ πιο σύντομα από ό,τι νομίζεται, προκύψει η κατάλληλη ευκαιρία.

Από την EUROPAN LEAGUE OF GENEVA
                O Πρόεδρος
Dr Nicolas Kaloy-Καλογερόπουλος
B.Sc.(econ) ΑΣΟΕΕ –London School of Economics
B.Sc.(philosophy), Ph.D. (philosophy) Université de Genève

                                  
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΠΡΟΣΧΕΔΙΟΥ ΝΕΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ



 Σχέδιο Νέου Συντάγματος της Ελλάδος                                                        
ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
Βασικές διατάξεις

                                                          Προοίμιο

Ο λαός της Ελλάδος
ασκών πρωτογενή και αποκλειστική εξουσία, αποφασισμένος να ενδυναμώσει την ελευθερία, την δημοκρατία, την ανεξαρτησία, την ειρήνη, αφοσιωμένος στις αρχές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων όπως ορίζονται διεθνώς από τον Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών, αποφασισμένος να συμβιώνει με τις διαφορές του αλλά σε πνεύμα σεβασμού προς τον άλλον με ισότητα και αλληλεγγύη, έχοντας συνείδηση των κοινών επιτευγμάτων του Έθνους και του καθήκοντος να αναλαμβάνει τις ευθύνες του έναντι των μελλοντικών γενεών, γνωρίζοντας ότι μόνος ελεύθερος είναι αυτός που χρησιμοποιεί, υπερασπίζεται και μάχεται για την ελευθερία του και ότι η γενική βούληση της κοινωνίας μετράται με την ευημερία, συνοχή, αλληλεγγύη και κοινό συμφέρον όλων των μελών της με ειρηνικό πνεύμα συγκαταβάσεως και ανεκτικότητας, έχοντας συνείδηση ότι οι κατά τμήματα πολιτών ειδικές βουλήσεις προστατεύονται μόνον όταν δεν βρίσκονται σε αντίφαση προς την γενική βούληση ή προς άλλες κατ’ιδίαν ειδικές βουλήσεις, με επίγνωση ότι σε ευνομούμενη Πολιτεία η αρχή της γενικής βουλήσεως δεν συγχέεται με την αρχή της πλειονοψηφίας και υπερισχύει αυτής.

              Αποφασίζει τον κάτωθι συνταγματικό χάρτη.

                    Α. ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ

1, Ο σεβασμός και η προστασία της αξίας του ανθρώπου ως πολίτου αποτελούν την πρωταρχική υποχρέωση της Πολιτείας. χωρίς διάκριση φύλου, δόγματος ή πεποιθήσεων και με πλήρη σεβασμό στην αρχή της αποτελεσματικής ισότητος ευκαιρίας με απόδοση του προσήκοντος, σε όλους ανεξαιρέτως τους πολίτες.

2.Από τον μεγάλο αριθμό των μικρών διαφορών μεταξύ των πολιτών ακολουθεί η γενική βούληση όταν όμως δημιουργούνται επί μέρους  ενώσεις εις βάρος της μεγάλης, η βούληση κάθε μιάς από αυτές είναι γενική σε σχέση με τα μέλη της αλλά ειδική σε σχέση με το σύνολο του λαού και όταν μία από αυτές γίνεται κατά συμβατική πλειονοψηφία τόσο μεγάλη ώστε να επιβάλλεται στις άλλες συγκροτούσα μονοκομματική κυβέρνηση, τότε αναιρείται η γενική βούληση και το  ιδεολόγημα που επικρατεί και επιβάλλεται είναι μια απαράδεκτη για την Πολιτεία ειδική γνώμη.

3. Η Πολιτεία προστατεύει την ελευθερία και την δικαιοσύνη και ευνοεί την ιερή ανεξαρτησία. την κοινή διαρκή ευημερία, την εσωτερική συνοχή, την ποικιλία πολιτισμικών εκδηλώσεων, δεσμεύεται υπέρ της διατηρήσεως των φυσικών πόρων και ευνοεί μιαν διεθνή τάξη δίκαιη και ειρηνική.

4.Επικρατούσα θρησκεία είναι η θρησκεία ως υπέρτατη ηθική διδασκαλία της Ανατολικής Ορθόδοξης  Εκκλησίας του Χριστού. Η Εκκλησία είναι αυτοκέφαλη και διοικείται από την Ιερά Σύνοδο των εν ενεργεία Αρχιερέων. Τα ιερά κείμενα διατηρούνται αναλλοίωτα, η μετάφραση αυτών σε άλλο γλωσσικό ιδίωμα απαγορεύεται χωρίς την έγκριση της αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ελλάδος και της μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας στην Κωνσταντινούπολη.

5. Εθνική γλώσσα είναι η ελληνική και αυτή διδάσκεται σε όλη την Επικράτεια για όλους τους Έλληνες υπηκόους.

6. (α) Το Δίκαιον είναι η βάση και το όριο της δραστηριότητος της Πολιτείας με αναφορά πάντοτε στο δημόσιο συμφέρον με κριτήριο την γενική βούληση του Έθνους και τον σεβασμό στο Διεθνές Δίκαιο.(β) ξένοι Σύμβουλοι-εμπειρογνώμονες μισθοδοτούμενοι από δημόσιο χρήμα επιτρέπονται μόνον εφ’όσον δεν υπάρχει αντίστοιχος εμπειρογνώμων ελληνικής ιθαγένειας. (γ) Οι Ελληνίδες και οι Έλληνες είναι ίσοι απέναντι του νόμου και έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις. (δ) κάθε Έλλην ή Ελληνίδα υποχρεούται να συντελεί κατά το μέτρο που δύναται στην άμυνα της πατρίδος και να συνεισφέρει κατά δυνατότητά στα δημόσια βάρη (ε) Η ελληνική ιθαγένεια μπορεί να αφαιρεθεί κατόπιν δικαστικής αποφάσεως μόνον εφ’όσον ο/η φορεύς αυτής ανέλαβε υπό ξένη επιταγή εντός ή εκτός της χώρας υπηρεσία που βλάπτει τα συμφέροντα του Έθνους. (ζ) Μόνον οι έχοντες ελληνική ιθαγένεια είναι δεκτοί στις δημόσιες υπηρεσίες. (η) Τίτλοι ευγενείας, πλην επαγγελματικών ή ακαδημαϊκών διακρίσεων, ούτε απονέμονται ούτε αναγνωρίζονται.

7.(α) Η εθνική εξουσία πηγάζει από τον λαό για τον λαό και ασκείται εμμέσως με τους εκλεγμένους από αυτόν αντιπροσώπους ή αμέσως, εφ’όσον ο λαός το ζητήσει, με δημοψήφισμα.(β) Ιδιωτική πρωτοβουλία προερχόμενη από Έλληνα πολίτη μπορεί να προκαλέσει δημοψήφισμα για συγκεκριμένο εκάστοτε θέμα εφ’όσον συγκεντρωθούν 200,000 υπογραφές σε όλη την Επικράτεια.(γ) Ειδική κρατική υπηρεσία αναλαμβάνει τον έλεγχο των υπογραφών και υποβάλει σχετική αναφορά στην κυβέρνηση η οποία αποφαίνεται επί της ουσίας και, ένα μήνα προ της αναγκαστικής διεξαγωγής του δημοψηφίσματος, εκδίδει υπόμνημα προς τους ψηφοφόρους και συνιστά την έγκριση (Ναι) ή την απόρριψη (Όχι) με εμπεριστατωμένο δικαιολογητικό αλλά δύναται επίσης να προβεί σε σύσταση  Αντισχεδίου το οποίον συνυποβάλλει στην κρίση του λαού κατά το δημοψήφισμα.(δ) νόμος ορίζει την ποινή η οποία αναγκαστικώς επιβάλλεται σε περίπτωση νοθείας στο θέμα των υπογραφών. (ε) Δικαίωμα ψήφου έχει κάθε νόμιμος πολίτης φέρων την ελληνική υπηκοότητα ανεξαρτήτως φύλου ή άλλης τυχόν διακρίσεως εφ’όσον έχει συμπληρώσει το 20όν έτος ηλικίας και δεν εξαιρείται κατόπιν δικαστικής αποφάσεως. (ζ) Η ψηφοφορία είναι μυστική.(η) Η απόφαση του λαού είναι υποχρεωτική.

8.(α) Η ισότης απέναντι στους νόμους είναι αναφαίρετο ανθρώπινο δικαίωμα, (β) Απαγορεύεται οιαδήποτε διάκριση σε σχέση με φύλο, καταγωγή, φυλή, ηλικία, γλώσσα, κοινωνική κατάσταση, τρόπο ζωής, πολιτικών, φιλοσοφικών, θρησκευτικών φρονημάτων και πεποιθήσεων, σωματικής, ψυχικής ή πνευματικής αναπηρίας..(γ) Ο άνδρας  ή η γυναίκα απολαμβάνουν πλήρη νομική ισότητα στην σφαίρα της οικογενείας, της κοινωνίας, της εκπαιδεύσεως, της εργασίας, της αμοιβής για εργασία ίσης αξίας ή σε περίπτωση φυσικής ή πνευματικής παθήσεως. (δ) Η Πολιτεία οφείλει να καταβάλει ειδική και αποτελεσματική μέριμνα για την παιδική και εφηβική ηλικία που θα αποβλέπει στην προσαρμογή της στην κοινωνική, πολιτική και πολιτιστική συμπεριφορά μέσα στην ελληνική κοινωνία. (ε) Νόμος ορίζει την ποινή σε περίπτωση καταστρατηγήσεως της αρχής της ισότητος από κάθε πρόσωπο, είτε πολίτη είτε κρατικό ή πολιτικό όργανο, αποκλειομένης κάθε περιπτώσεως τυχόν ασυλίας.

9. (α) Η ζωή είναι αναφαίρετο δικαίωμα για κάθε άνθρωπο, συνεπώς η ποινή του θανάτου για οποιοδήποτε αδίκημα ή λόγο απαγορεύεται. (β) Κάθε άνθρωπος έχει δικαίωμα ελευθερίας στις κινήσεις και στην δημόσια διατύπωση προσωπικών πεποιθήσεων. (γ) Ποινές βασανισμού, εξευτελισμού της προσωπικότητος ή βίαιης συμπεριφοράς απαγορεύονται (δ) Νόμος ορίζει την ποινή για κάθε παραβάτη αυτής της απαγορεύσεως αποκλειομένης κάθε περιπτώσεως τυχόν ασυλίας.(ε) Κάθε  πολίτης που βρίσκεται σε κατάσταση απελπισίας και αδυνατεί να συντηρηθεί δικαιούται φροντίδος και αποκτήσεως από την Πολιτεία των αναγκαίων για ζωή σύμφωνη προς την ανθρώπινη αξιοπρέπεια.

10. (α) Κάθε πολίτης έχει δικαίωμα ακριβούς, αληθούς και πλήρους πληροφορήσεως από τα Μέσα Μαζικής Ενημερώσεως τα οποία είναι υποχρεωμένα να παρέχουν τις πληροφορίες με αντικειμενικότητα, πολυφωνία και χωρίς εσωτερική ή εξωτερική λογοκρισία. Το δικαίωμα  δύναται να περιορισθεί μόνο σε περίπτωση εθνικής ανάγκης ή κινδύνου με απόφαση κατά πλειοψηφία όλων των μελών της κυβερνήσεως .(β) Η πληροφόρησις, αληθής και ακριβής, με ηλεκτρονικά ή έντυπα μέσα όπως και η έκφραση προσωπικών πεποιθήσεων είναι δικαίωμα κάθε πολίτου  υπό τον όρον ότι δεν παραβιάζονται οι αρχές της ηθικής ή της ιδιωτικής ζωής και υπολήψεως.(γ) Όλα τα Μέσα Ενημερώσεως, ηλεκτρονικά και μη, υποχρεούνται να συμβάλλουν στην πολιτιστική ανάπτυξη του κοινού με  προγράμματα ανωτέρας πολιτιστικής στάθμης, συχνή  προβολή έργων του λόγου και της τέχνης ελληνικών και ξένων καθώς και με εκλαϊκευτικές αναλύσεις αυτών. (δ) Η τήρηση των ανωτέρω ελέγχεται από ανεξάρτητη κρατική αρχή και η κάθε παράβαση τιμωρείται με δικαστική απόφαση.

11.(α) Απαγορεύεται σύλληψις ή φυλάκισις οιουδήποτε χωρίς αιτιολογημένο δικαστικό ένταλμα εκτός από την περίπτωση αυτοφώρου αδικήματος. (β) Έγκλημα δεν υπάρχει ούτε ποινή επιβάλλεται χωρίς νόμο που ισχύει πριν από την τέλεση της πράξεως. (γ) Κανείς δεν στερείται χωρίς την θέλησή του τον δικαστή που του έχει ορίσει ο νόμος. (δ) Δικαστικές επιτροπές και έκτατα δικαστήρια με οποιοδήποτε όνομα δεν επιτρέπεται να συσταθούν, (ε) Αναγνωρίζεται το άσυλο της κατοικίας και το απαραβίαστο της ιδιωτικής και οικογενειακής ζωής του πολίτου καθώς και το απόρρητο των προσωπικών του δεδομένων.(ζ) Πολίτης απευθυνόμενος με αίτημα προς κρατική αρχή δικαιούται απαντήσεως εντός 15 ημερών και σε περίπτωση μη απαντήσεως δικαιούται αποζημιώσεως από την Πολιτεία ανάλογης προς την φύση της απαιτήσεως κατόπιν δικαστικής αποφάσεως.

12.(α) Οι Έλληνες πολίτες έχουν το δικαίωμα να συνέρχονται ήσυχα και χωρίς όπλα σε κλειστούς χώρους.(β) Συγκεντρώσεις, πορείες και διαδηλώσεις σε υπαίθριους χώρους  ή οποιαδήποτε παρεμπόδιση της κυκλοφορίας ή ταλαιπωρία άλλων πολιτών απαγορεύεται οι δε κυρίως υπαίτιοι συλλαμβάνονται αμέσως και τιμωρούνται μέχρι και φυλακίσεως ενός μέχρι εξη μηνών με δικαστική απόφαση.(γ) Νόμος καθορίζει τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις Ελλήνων πολιτών κατά την σύσταση, ελευθέρως και εφ’όσον το επιθυμούν, ενώσεως, σωματείου, συλλόγου, ιδρύματος, πολιτικού κόμματος ή οιασδήποτε άλλης φύσεως συνεταιρισμού.

13.(α) Έλληνες πολίτες απαγορεύεται να υποχρεωθούν να εγκαταλείψουν την  χώρα . (β) Η ελευθερία της θρησκευτικής ή πολιτικής συνειδήσεως είναι απαραβίαστη αλλά απαγορεύεται κάθε προσωπική, προφορική ή γραπτή άσκηση προσηλυτισμού. (γ) Το ιδιοκτησιακό καθεστώς, η οικονομική κατάσταση και τα μέσα χρηματοδοτήσεως των Μέσων Ενημερώσεως,, των σωματείων, συνδικαλιστικών ενώσεων, Ιδρυμάτων ή πολιτικών κομμάτων πρέπει να γίνονται γνωστά με επίσημη ανακοίνωση της αρμόδιας αρχής ελέγχου, κάθε χρόνο.(δ) Πολιτικά πρόσωπα, εντός ή εκτός της Βουλής, οφείλουν να δημοσιεύουν κάθε χρόνο την περιουσιακή τους κατάσταση και να εξηγούν το πόθεν έσχες εκάστου στοιχείου. (ε) Η Πολιτεία οφείλει να διεξάγει με ειδικά προς τούτο όργανα, προσεκτικό έλεγχο για την αλήθεια και ακρίβεια των υποβαλλομένων στοιχείων και όταν ανακαλύπτει ανωμαλίες να παραπέμπει την υπόθεση στον Εισαγγελέα προς εκδίκαση. (ζ) Οι παραβάτες θα τιμωρούνται και κάθε περίπτωση ασυλίας (βουλευτικής ή άλλης) ή παραγραφής, καθίσταται με την παρούσα διάταξη του Συντάγματος άκυρη και μη γενομένη.

Β. ΠΕΡΙ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

14,(α) Το Κράτος έχει υποχρέωση να ενισχύει και προωθεί την εθνική, δημοκρατική, κοινωνική, ηθική, πνευματική, επαγγελματική, επιστημονική και καλλιτεχνική ανάπτυξη του πληθυσμού (β) Μέσον της υποχρεώσεως αυτής του Κράτους είναι ο έλεγχος και χρηματοδότηση της Εθνικής Παιδείας. (γ) Τα έτη υποχρεωτικής βασικής παιδείας δωρεάν όλων των κατοίκων ανεξαρτήτως φύλου δεν μπορεί να είναι λιγότερα από εννέα.(δ) Η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται δωρεάν ή με μικρή και απολύτως προσιτή αμοιβή από ιδρύματα ως νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου με πλήρη αυτοδιοίκηση αλλά υπό συνεχή κρατικό έλεγχο και διασφάλιση της ποιότητος διδασκαλίας (ε) Καθηγηταί που παρά τις συστάσεις και εντολές της κυβερνήσεως ή των Βουλών δεν ανταποκρίνονται στην υπό παρ. (α) αθροιστική υποχρέωση του Κράτους μπορούν να απολύονται εφ’όσον τούτο κριθεί και αποφασιστεί από ανεξάρτητη Επιτροπή Εκπαιδευτικού Ελέγχου που αποτελείται από ανά δύο εκπροσώπους των Πανεπιστημίων, της Ακαδημίας Αθηνών, του Αρείου Πάγου και του Συμβουλίου Επικρατείας επιλεγομένων εκάστη φορά δια κλήρου, των οποίων η τελεσίδικη απόφαση θα λαμβάνεται με πλειοψηφία κατά τα 2/3 του συνόλου αυτών.(ζ) Εφ’όσον δεν επιτυγχάνεται πλειοψηφία ο ελεγχόμενος υφίσταται επίπληξη η οποία βαρύνει σε περίπτωση υποτροπής και νέας κρίσεως.


15.(α) Το Κράτος οφείλει να συντηρεί ειδικό τηλεοπτικό και ραδιοφωνικό σταθμό καθολικής εμβέλειας σε όλη την Επικράτεια, με δέκτες σε κάθε τάξη των σχολείων της κατωτέρας και μέσης εκπαιδεύσεως, ο οποίος θα συντελεί με κατάλληλες εκπομπές από αρτίως ειδικευμένο προσωπικό στην εποπτική συμπλήρωση της διδακτέας ύλης με ειδικά φιλμ δοκουμέντων του διεθνούς ρεπερτορίου, με έργα ελληνικού και ξένου  θεάτρου και  όπερας ή συναυλιών και με διαλέξεις επιφανών Ελλήνων και ξένων ειδικών. (β) Μεταξύ των μαθημάτων στην κατωτέρα και μέση εκπαίδευση θα περιλαμβάνονται συντεταγμένα κατά την ανάλογη πνευματική ηλικία και μαθήματα ΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΟΥ, ήτοι καλής κοινωνικής συμπεριφοράς ως και μαθήματα επί της διοικήσεως του κράτους και μαθήματα στοιχειωδών γνώσεων οικονομίας προς παρακολούθηση των οικονομικών μεγεθών και επιπτώσεων μετά λόγου γνώσεως από ολόκληρο τον πληθυσμό της Επικράτειας. (γ) Μεταξύ των μαθημάτων στην μέση εκπαίδευση θα περιλαμβάνεται σε κάθε τάξη το μάθημα προστασίας του πολίτου με επί πλέον μαθήματα επί των χρησιμοποιουμένων πολιτικών μεθόδων της προπαγάνδας προς γνώσιν και φύλαξιν του πληθυσμού από τα αποτελέσματα αυτών. (δ) Η εκπαίδευση σε όλες τΙς τάξεις πρέπει να αποβλέπει σε προβολή και βιωματική θεμελίωση αρετών όπως η ακεραιότης χαρακτήρος,, η υπευθυνότης, ο σεβασμός στους νόμους και κανόνες της κοινωνίας, ο σεβασμός στα δικαιώματα των άλλων πολιτών, η ευσυνείδητη εργατικότης και ακρίβεια στην εκτέλεση έργου, η βούληση ανωτερότητος πράξεων, ο σεβασμός του περιβάλλοντος, η καλαισθησία και καθαριότης,  με θεμέλιο διδασκαλίας την διαπίστωση του Αριστοτέλους ότι «τας αρετάς λαμβάνομεν ενεργήσαντες πρότερον» και του Πλάτωνος «συνδυασμού παιδείας και παιδιάς».


16.(α) Υπό τον έλεγχο και πρόσκληση του Κράτους επιτρέπεται η κατ’επιλογήν εγκατάσταση σε ελληνικό έδαφος παραρτημάτων ξένων Πανεπιστημίων ανεγνωρισμένου διεθνούς ανωτάτου κύρους με χρήση της αγγλικής, γαλλικής ή γερμανικής και ελληνικής (αρχαίας και νέας) γλώσσας προς προσέλκυση και ξένων φοιτητών τα διπλώματα του οποίου θα αναγνωρίζονται και εντός της Επικρατείας. (β) Η επαγγελματική και κάθε άλλη ειδική εκπαίδευση παρέχεται από το Κράτος με Σχολές μέσης και ανώτατης βαθμίδος, οι απόφοιτοι των οποίων έχουν επαγγελματικά δικαιώματα ως ορίζονται από τον νόμο. (γ) Νόμος ορίζει τις προϋποθέσεις και τους όρους χορηγήσεως αδείας  για την ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων των δύο πρώτων βαθμίδων εκπαιδεύσεως. (δ) Ο αθλητισμός τελεί υπό την προστασία του Κράτους εντός των πλαισίων της κατωτέρας, μέσης και ανωτάτης εκπαιδεύσεως. (δ) Απαγορεύεται κάθε είδους επιχορήγηση ή ενίσχυση του Κράτους σε ιδιωτικά αθλητικά σωματεία τα οποία ευρίσκονται εκτός των πλαισίων της κρατικής εκπαιδεύσεως.

17. (α) Το Κράτος έχει καθήκον να ενθαρρύνει, ελέγχει, διαχειρίζεται, χρηματοδοτεί και ενισχύει την επιστημονική έρευνα και καινοτομία. (β) Το Κράτος, οφείλει να δημιουργεί κέντρα επιστημονικής έρευνας και να προωθεί την ανάπτυξη νέων ιδεών. (γ) Το Κράτος οφείλει να ενισχύει την μετα-εκπαιδευτική συνέχιση της μαθήσεως σε επιστημονικό ή σε κοινωνικό επίπεδο όλων των πολιτών σε όλη την Επικράτεια. Τα σχετικά προγράμματα θα μεταδίδονται αναγκαστικώς και άνευ αμοιβής τουλάχιστον μίαν ώραν κάθε ημέρα, από όλους τους δημόσιους ή ιδιωτικούς σταθμούς ραδιοφωνίας και τηλεοράσεως ανά την Επικράτεια. (δ) Το Κράτος οφείλει να διατηρεί ανεπτυγμένο πρόγραμμα υποτροφιών στην Ελλάδα ή και στην αλλοδαπή για αποφοίτους που έτυχαν ιδιαιτέρας διακρίσεως.

18. (α) Η επίσημη γλώσσα του Κράτους είναι η ελληνική. (β) Κανένας δεν μπορεί να αποκτήσει ελληνική υπηκοότητα και μόνιμη εγκατάσταση στην Επικράτεια αν δεν κατέχει πλήρως την ελληνική γλώσσα, την ελληνική ιστορία από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα και δεν έχει επιτύχει πλήρη αφομοίωση με τον ελληνικό τρόπο ζωής κατά διαμονή τουλάχιστον 12 ετών, προσόντα τα οποία πρέπει να διαπιστωθούν από ειδική εξεταστική επιτροπή που θα ανήκει στην δικαιοδοσία του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας. (γ) Η διδασκαλία κατά την διάρκεια της μέσης εκπαιδεύσεως της αρχαίας ελληνικής γλώσσας και γραμματείας με σύγχρονες εκπαιδευτικές μεθόδους είναι υποχρεωτική.

19.(α) Εντός των ορίων των δυνατοτήτων εκάστου το Κράτος και η τοπική αυτοδιοίκηση μεριμνά για την ανάπτυξη πηγών ηλεκτρικής ενέργειας με εξαντλητική εκμετάλλευση  όλων των πηγών ανανεώσιμης ενεργείας κατά περιοχή. (β) Στην προσπάθεια αυτή ειδική μέριμνα λαμβάνεται για προστασία του περιβάλλοντος.

20. (α).Η ιδιοκτησία ακινήτου περιουσίας και επιχειρηματικής δραστηριότητος τελεί υπό την προστασία του Κράτους (β) εφ’όσον δημόσια ωφέλεια της χρήσης ή κάρπωσης αποδεικνύεται κατά προσήκοντα τρόπο με δικαστική απόφαση επιτρέπεται απαλλοτρίωση ή επίταξη μερική ή ολική αφού καταβληθεί αποζημίωση. (γ) το ποσόν αποζημιώσεως καθορίζεται σύμφωνα με την τρέχουσα εμπορική αξία κατά τον χρόνο της καταβολής της αποζημιώσεως στον δικαιούχο χωρίς να  λαμβάνεται υπ’όψιν η ισχύουσα αντικειμενική αξία. (δ) Σε περίπτωση αμφισβητήσεως της προσφερομένης αξίας ο δικαιούχος δύναται να καταφύγει σε Διεθνές Δικαστήριο αφού εξαντλήσει όλα τα ένδικα μέσα εντός της Επικρατείας.(ε) Δεν επιτρέπεται να απαλλοτριωθεί η αγροτική ιδιοκτησία  των Σταυροπηγιακών Ιερών Μονών της Αγίας Αναστασίας της Φαρμακολύτριας στην Χαλκιδική, των Βλατάδων στη Θεσσαλονίκη και του Ευαγγελιστή Ιωάννη του Θεολόγου στην Πάτμο, με εξαίρεση τα Μετόχια. Επίσης δεν επιτρέπεται να απαλλοτριωθεί η περιουσία που βρίσκεται στην Ελλάδα των Πατριαρχείων Αλεξάνδρειας, Αντιόχειας και Ιεροσολύμων, καθώς και της Ιερής Μονής του Σινά.

21.(α) Το απόρρητο των επιστολών και της ελεύθερης ανταπόκρισης και επικοινωνίας με οποιονδήποτε τρόπο είναι απολύτως απαραβίαστα εκτός εάν κατόπιν δικαστικής αποφάσεως υπάρχουν λόγοι εθνικής ασφάλειας ή διακρίβωσης σοβαρών εγκλημάτων. (β) Απαγορεύεται η χρήσις αποδεικτικών μέσων που έχουν αποκτηθεί κατά παράβασιν,

22.(α) Η οικογένεια, ως θεμέλιο συντήρησης και προαγωγής του Έθνους, καθώς και ο γάμος, η μητρότης και η παιδική ηλικία τελούν υπό την προστασία του Κράτους. (β) Ειδική μέριμνα λαμβάνεται για οικογένειες πολυτέκνων που έχουν τρία ή περισσότερα παιδιά, αναπήρων εν γένει, θυμάτων πολέμου, χήρων και ορφανών των πεσόντων σε πόλεμο ως και όσων πάσχουν από ανίατα σωματικά ή πνευματικά νοσήματα.(γ) Το Κράτος μεριμνά για την υγεία των πολιτών την προστασία της νεότητος, του γήρατος, της αναπηρίας και για την αξιοπρεπή εξασφάλιση της ζωής των απόρων.(δ) Η απόκτηση κατοικίας για αυτούς που την στερούνται ή που  στεγάζονται ανεπαρκώς είναι αντικείμενο ειδικής κρατικής φροντίδος. (ε) Σχεδιασμός και εφαρμογή δημογραφικής πολιτικής είναι υποχρέωση του Κράτους. (ζ) Το Κράτος αποδίδει αξιόλογο  ποσό οριζόμενο με νόμο κατά την γέννηση τέκνου από το δεύτερο και άνω κατά οικογένεια. 9η) Άτομα με αναπηρίες έχουν δικαίωμα να απολαμβάνουν μέτρων που εξασφαλίζουν αυτονομία, επαγγελματική ένταξη και συμμετοχή στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της χώρας.

23. (α) Το δικαίωμα της εργασίας προστατεύεται από το Κράτος το οποίο μεριμνά για την ηθική και υλική εξύψωση των εργαζομένων. (β) Νόμος ορίζει τα σχετικά με σύναψη συλλογικών συμβάσεων εργασίας και κοινωνικής ασφαλίσεως για όλους τους εργαζόμενους (γ) Οποιαδήποτε μορφή αναγκαστικής εργασίας απαγορεύεται εκτός σε περίπτωση πολέμου ή επιστράτευσης ή επείγουσας κοινωνικής ανάγκης.

24. (α) Το Κράτος εξασφαλίζει την συνδικαλιστική ελευθερία εφ’όσον αυτή δεν επιφέρει προσκόμματα στην ελευθερία άλλων μελών της κοινωνίας. (β) Η απεργία αποτελεί δικαίωμα μόνο για την διαφύλαξη των οικονομικών και εργασιακών συμφερόντων των εργαζομένων οι οποίοι απεργούν, απαγορευομένης της απεργίας προς στήριξη τρίτων ή κατόπιν κομματικής αλληλεγγύης (γ) απαγορεύεται η έναρξη απεργίας αν δεν έχει προηγηθεί διάβημα ή διαβήματα με τον εργοδότη προς εύρεση συμβιβαστικής λύσεως ενώπιον Κρατικής Μεσολαβητικής Απεργιακής Αρχής χάριν της εργασιακής ειρήνης. (δ) Η Μεσολαβητική Απεργιακή Αρχή αποτελείται από τρεις δικαστές εκλεγόμενους για κάθε χωριστή περίπτωση δια κλήρου και οι διαβουλεύσεις για μεσολάβηση διαρκούν σε τρεις συνεδριάσεις οι οποίες απέχουν 15 ημέρες μεταξύ των. (ε) Απαγορεύεται η απεργία στους δικαστικούς λειτουργούς, στους υπηρετούντες στα σώματα αστυνομίας και στρατού καθώς και στους ιατρούς που υπηρετούν σε νοσοκομεία (ζ) Η απεργία απαγορεύεται σε όσους υπηρετούν σε κάθε μορφής επιχειρήσεις που η λειτουργία τους έχει ζωτική σημασία για την εξυπηρέτηση βασικών  αναγκών του κοινωνικού συνόλου όπως, για παράδειγμα, ηλεκτρική ενέργεια, συγκοινωνίες, αρχαιολογικοί και τουριστικοί χώροι, μεταφορές εξυπηρετήσεως της αγοράς, υγεία κ.α, εκτός εάν τα οικεία συνδικάτα έχουν εξασφαλίσει με βάρδιες την ακώλυτη λειτουργία των σχετικών υπηρεσιών.(η) Οι στερούμενοι του δικαιώματος της απεργίας κατά τους ανωτέρω όρους χάριν του κοινωνικού συνόλου, αποζητούν την εξυπηρέτηση των δικαίων αιτημάτων τους στην Μεσολαβητική Απεργιακή Αρχή και, σε περίπτωση μη ικανοποιήσεως ή μη εξευρέσεως συμβιβασμού και συγκαταβάσεως, απευθύνουν ψήφισμα προς την κυβέρνηση η οποία παραπέμπει το αίτημα στην Ολομέλεια των Βουλών, των οποίων η απόφαση κατά πλειοψηφίαν είναι τελεσίδικος.(θ) Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να γνωρίζουν ότι η εργασιακή ειρήνη και το πνεύμα συγκαταβάσεως είναι η απολύτως απαραίτητη προϋπόθεση για την ανάπτυξη της οικονομίας και προόδου για το σύνολο της εθνικής γενικής βουλήσεως. (ι) Η μη τήρηση διατάξεων του Συντάγματος το οποίον ενέκρινε ο λαός με την ψήφο του αποτελεί βαρύ ποινικόν αδίκημα και τιμωρείται όπως νόμος ορίζει.

ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

25.(α)Το Κράτος σέβεται την αρχή της οικονομικής ελευθερίας (β) Για την εδραίωση της κοινωνικής και εργασιακής ειρήνης και την προστασία του γενικού συμφέροντος το Κράτος προγραμματίζει και συντονίζει την οικονομική δραστηριότητα της χώρας επιδιώκοντας με κάθε μέσον να εξασφαλίσει την οικονομική ανάπτυξη και την εκμετάλλευση όλων των πηγών του εθνικού πλούτου σε όλους τους τομείς της εθνικής οικονομίας. (γ) Μεριμνά για την ανάπτυξη των συμφερόντων της εθνικής οικονομίας και συντελεί, με εποικοδομητική συνεργασία και ενίσχυση στον τομέα της ιδιωτικής οικονομίας, για την ευημερία και οικονομική ασφάλεια του πληθυσμού.(δ) Χρησιμοποιεί κάθε δυνατότητα με σκοπό να δημιουργήσει ευνοϊκό περιβάλλον και κλίμα στον τομέα της ιδιωτικής πρωτοβουλίας. (ε) Απαγορεύεται κάθε νόθευση της Αρχής της Οικονομικής Ελευθερίας συμπεριλαμβανομένων και τυχόν μέτρων που απειλούν τον ανταγωνισμό.(ε) Το Κράτος αναπτύσσει νομοθεσία εναντίον των οικονομικών και κοινωνικών συνεπειών των καρτέλ και άλλων μορφών περιορισμού του ανταγωνισμού. (ζ) Λαμβάνει μέτρα ελέγχου καταχρηστικών τιμών στην αγορά από οποιανδήποτε επιχείρηση ή οργάνωση ιδιωτικού ή δημοσίου δικαίου όπως και εναντίον κάθε καταχρηστικού ή αθέμιτου ανταγωνισμού.

26.(α) Κύρια μέριμνα του Κράτους είναι η δημιουργία ευνοϊκού κοινωνικού και οικονομικού κλίματος αποδοχής και προσελκύσεως ξένων επενδύσεων εκ παραγόντων του ελληνικού και ξένου κεφαλαίου προς αξιοποίηση και εκμετάλλευση των υπογείων, υποθαλασσίων, θαλασσίων και επιγείων πηγών εθνικού πλούτου, την  εγκατάσταση και εκμετάλλευση πάρκων ανανεώσιμης ενέργειας και την παροχή υπηρεσιών στο κοινωνικό σύνολο..(β) Προς εξασφάλιση και αποκατάσταση της εμπιστοσύνης τo  Κράτος, σε περίπτωση που έχει χορηγήσει την άδεια εγκαταστάσεως εγγυάται με τον παρόντα όρο του Συντάγματος ότι η ιδιοκτησία της εγκατεστημένης επιχειρήσεως είναι για οποιονδήποτε λόγο απαραβίαστη και η διάθεση αυτής σε άλλον φορέα εξαρτάται αποκλειστικώς και μόνο από την ελεύθερη βούληση του ιδιοκτήτου της.

27. (α) Το Κράτος μεριμνά για την συντόμευση των διαδικασιών εκδόσεως αδείας εγκαταστάσεως νέας επιχειρήσεως ώστε η περίοδος αναμονής να μη είναι μεγαλύτερη από τον ελάχιστο χρόνο που απαιτείται προς τούτο στις ανεπτυγμένες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενώσεως.(β) Για την πιο αποτελεσματική προσέλκυση επενδύσεων το Κράτος μεριμνά ώστε η φορολογία επί των καθαρών κερδών οιασδήποτε επιχειρήσεως εγκατεστημένης στην Επικράτεια δεν είναι μεγαλύτερη κατά ποσοστό από τον μέσον όρο της αντίστοιχης φορολογίας σε όμορες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενώσεως (γ) Ο εξωτερικός δανεισμός της Ελλάδος δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει το 60% του ΑΕΠ ή ως το maximum ορίζεται υπό της Ευρωπαϊκής Ενώσεως. Οιαδήποτε αύξησις δανεισμού πέραν αυτού του ορίου πρέπει να έχει την έγκριση των 2/3 του σώματος της Εθνοσυνελεύσεως υπό τον όρον ότι η παραγωγική και μόνον  παραγωγική του επένδυσις εγγυάται τους όρους αποπληρωμής.

28. (α) Η χερσόνησος του Άθω, από και πέραν της Μεγάλης Βίγλας  που αποτελεί την περιοχή του Αγίου Όρους είναι, σύμφωνα με το αρχαίο προνομιακό καθεστώς του, αυτοδιοίκητο τμήμα του Ελληνικού Κράτους, του οποίου η κυριαρχία πάνω σε αυτό παραμένει άθικτη. Από πνευματική άποψη το Άγιο Όρος τελεί υπό την άμεση δικαιοδοσία του Οικουμενικού Πατσριαρχείου. Όλοι όσοι μονάζουν σε αυτό αποκτούν την ελληνική ιθαγένεια μόλις προσληφθούν ως δόκιμοι ή μοναχοί χωρίς ‘άλλη διατύπωση.(β) Ο καθορισμός των Αγιορείτικων καθεστώτων και του τρόπου λειτουργίας των γίνεται από τον Καταστατικό Χάρτη του Αγίου Όρους τον οποίον, με σύμπραξη του αντιπροσώπων του Κράτους, συντάσσουν και ψηφίσουν οι είκοσι Ιερές Μονές και τον επικυρώνουν τα Οικουμενικό Πατριαρχείο και η Βουλή των Ελλήνων.(γ) Το αγιορείτικο καθεστώς τελεί προς το πνευματικό μέρος υπό τη  εποπτεία του Οικουμενικού Πατριαρχείου και προς το διοικητικό μέρος υπό την εποπτεία του Κράτους, (δ) Οι εξουσίες του Κράτους και η διαφύλαξη της δημόσιας τάξης και ασφάλειας ασκούνται από διοικητή όπως νόμος ορίζει.



ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟΝ

Το σύστημα διακυβερνήσεως

29. Οι διατάξεις του Συντάγματος  υπόκεινται κατά οποιονδήποτε χρόνο σε αναθεώρηση υπό τους εξής όρους: (α) Με απόφαση των δύο Βουλών που λαμβάνεται μετά από πρόταση τουλάχιστον του ενός τρίτου του αριθμού των βουλευτών και των δύο σωμάτων. (β) Με την συγκέντρωση 300,000 υπογραφών των πολιτών που έχουν εκλογικά δικαιώματα.

30.(α) Εφ’όσον συμπληρωθούν οι όροι της παραγράφου 29, συνέρχεται Συντακτική Συνέλευσις Συνταγματολόγων εκτός Βουλών και Κυβερνήσεως η οποία καταλήγει στην νομικώς ορθή διατύπωση των αναθεωρούμενων άρθρων αφού λάβει υπ’όψιν της ότι δεν αντίκεινται προς την αρχή της ενότητος μορφής και ύλης και προς τους υποχρεωτικούς όρους που προκύπτουν από διεθνείς συμβάσεις και το Διεθνές Δίκαιο. (β) Μετά το πέρας των εργασιών της Συντακτικής Συνελεύσεως τα αναθεωρούμενα άρθρα υποβάλλονται σε δημοψήφισμα εντός προθεσμίας δύο μηνών το οποίον αποφασίζει επί της ισχύος (Ναι ή Όχι) κάθε αναθεωρούμενου άρθρου κατά απόλυτη πλειονοψηφία. (γ) Η κατά θετικήν πλειονοψηφίαν ψηφιζόμενη αναθεώρηση τίθεται σε ισχύ και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως εντός δέκα εργασίμων ημερών.(δ) Κάθε διάταξη νόμου ή διοικητικής πράξεως που είναι αντίθετη προς αναθεωρηθέν άρθρο καταργείται από την έναρξη της ισχύος του.

31.(α) Η Εθνοσυνέλευση αποτελείται από εκπροσώπους του λαού οι οποίοι εκλέγονται για να αποτελέσουν το σώμα της Βουλής των Αντιπροσώπων η οποία αποτελείται από 99 μέλη και της Τεχνικής Βουλής η οποία αποτελείται από 50 μέλη.  (β) Τα μέλη της Βουλής των Αντιπροσώπων μπορεί να ανήκουν σε κόμματα τα οποία είναι ειδικές βουλήσεις που εκπροσωπούν διάφορες τάσεις της κοινωνίας, επαγγελματικές ή ιδεολογικές αλλά μπορούν να είναι και ανεξάρτητα μη ανήκοντα σε κόμματα ανεξαρτήτως ηλικίας άνω των 30 ετών. (γ) Τα μέλη της Τεχνικής Βουλής αποτελούνται από εμπειρογνώμονες διαφόρων κλάδων της Τέχνης ή της Επιστήμης εφ’όσον έχουν υπερβεί το 65ον έτος της ηλικίας και έχουν διακριθεί και διαπρέψει.(δ) Μέριμνα λαμβάνεται ώστε σε κάθε σώμα της Εθνοσυνελεύσεως η αναλογία συμμετοχής ανδρών και γυναικών ποικίλλει στην σχέση 40 έως 60 %.του ενός ή του άλλου φύλου. (ε) Τα κόμματα θεωρούνται Ειδικές Βουλήσεις μέσα στα πλαίσια της κοινωνίας, μπορούν και έχουν καθήκον να εξασφαλίζουν ίδια συμφέροντα αλλά αναλαμβάνουν υποχρέωση δια όρκου ή γραπτής υποσχέσεως να μη  αντιμάχονται, αγνοούν ή έρχονται σε ρήξη με τα συμφέροντα  άλλων Ειδικών Βουλήσεων και να υπηρετούν με πνεύμα συγκαταβάσεως και συμβιβασμού το συμφέρον της Γενικής Βουλήσεως του Έθνους. (ζ) Ως Γενική Βούλησις του Έθνους νοείται η οικονομική, πνευματική και κοινωνική ευημερία και ισχύς του συνόλου των νομίμων υπηκόων της Επικρατείας. (η) Παρεκκλίσεις από τις υποχρεώσεις του παρόντος άρθρου απαγορεύονται.

32. (α) Η κυβέρνηση αποτελείται από 11 Υπουργούς οι οποίοι προέρχονται υποχρεωτικώς και ανεξαιρέτως από όλα τα κόμματα τα οποία συγκέντρωσαν τουλάχιστον το 7% των ψήφων σε όλη την Επικράτεια.(β) Οι 11 Υπουργοί έχουν ως βοηθούς και συνεργάτες τους Γενικούς Διευθυντάς του κάθε Υπουργείου οι οποίοι, προέρχονται εκ των ικανοτέρων μονίμων υπαλλήλων του Υπουργείου, είναι άνω των 50 ετών, διαθέτουν πείραν ως προς τις υπηρεσίες που καλούνται να προσφέρουν και παραμένουν μόνιμοι σε αυτήν την θέση μέχρι συμπληρώσεως των ετών υπηρεσίας των. (γ) Η έτσι συγκροτηθείσα κυβέρνηση Εθνικής Ενότητος  είναι αναγκαστική και έχει ως μέθοδο και σκοπό τον με πνεύμα συγκαταβάσεως και συμβιβασμού συγκερασμό των εκάστοτε Ειδικών Βουλήσεων με την Γενική Βούληση του Έθνους.

33. (α) Γενικές Εκλογές για ανανέωση του σώματος Εθνοσυνελεύσεως διεξάγονται αναγκαστικώς κάθε τέσσερα έτη, περίοδος η οποία μπορεί να παραταθεί σε περίοδο πολέμου ή έκτακτης ανάγκης οφειλομένης σε φυσικά αίτια. (β) Απαγορεύεται κήρυξη Γενικών Εκλογών πριν από την παρέλευση της τετραετίας (γ) Μετά το αποτέλεσμα των Γενικών Εκλογών οι εκλεγέντες βουλευτές των δύο Βουλών συνέρχονται ως Εθνοσυνέλευση σε κοινή συνεδρία κατά την οποίαν ανακοινώνονται τα κόμματα που συγκέντρωσαν άνω του 7% των ψήφων και ορίζεται ως Πρόεδρος της κάθε Βουλής ο υποψήφιος του κόμματος που συγκέντρωσε τον μεγαλύτερο αριθμό ψήφων. (δ) Ακολούθως, το κάθε κόμμα που συγκέντρωσε άνω του 7% των ψήφων προτείνει μέχρι και πέντε εξωκοινοβουλευτικούς υποψηφίους για την ανάληψη των 11 υπουργικών θέσεων, ορίζεται μία ημέρα εντός της εβδομάδος για την δεύτερη συνεδρία και μετά την ορκωμοσία των βουλευτών  κατά την οποίαν κάθε βουλευτής θα έχει το δικαίωμα να λέγει «ορκίζομαι» ή «υπόσχομαι», λύεται συνεδρία.

34. (α) Την ημέρα και ώρα που ορίστηκε η δεύτερη συνεδρία συνέρχεται το σύνολο της Εθνοσυνελεύσεως, ο Πρόεδρος ανακοινώνει και πάλι το ακριβές ποσοστό ψήφων για κάθε κόμμα από το μέγεθος του οποίου προκύπτει σειρά προτεραιότητος για τον αριθμό και το είδος των Υπουργείων που δικαιούται κάθε κόμμα (β) Έπεται μυστική ψηφοφορία του συνόλου των βουλευτών της Εθνοσυνελεύσεως για την εκλογή για κάθε Υπουργείο ενός από του προταθέντες κατά την προηγούμενη συνεδρία από το αντίστοιχο κόμμα (γ) Ακολουθεί η ορκωμοσία, ως ανωτέρω κατά παρ. 33(δ) και ορίζεται η επομένη ημέρα για την ανάληψη υπουργικών καθηκόντων.

35. (α) Αποφάσεις σχετικές με την πολιτική της κυβερνήσεως λαμβάνονται σε τακτική ημερήσια συνεδρία των 11 Υπουργών του Υπουργικού Συμβουλίου οι οποίοι, κατά την πρώτη συνεδρία εκλέγουν μεταξύ αυτών έναν ο οποίος εκτελεί καθήκοντα Προέδρου του Υπουργικού Συμβουλίου αλλά και τυπικώς Προέδρου της Δημοκρατίας για διάρκεια ενός έτους. (β) Κάθε Υπουργός περιλαμβανομένου και του εκάστοτε Προέδρου έχει μίαν ψήφο για την λήψη κυβερνητικής αποφάσεως η οποία λαμβάνεται κατά πλειοψηφία (γ) Όλα τα μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου έχουν συλλογική ευθύνη για το κυβερνητικό έργο η οποία δεν υπόκειται σε παραγραφή.. (δ) Τυχόν προσωπική ευθύνη μέλους της κυβερνήσεως αλλά και των υπευθύνων Στελεχών Υπουργείου δεν υπόκειται σε παραγραφή.

37. (α)Σε περίπτωση διαφωνίας μειοψηφούντος μέλους του Υπουργικού Συμβουλίου επί ειδικού θέματος κατά την ψηφοφορία, εάν δεν επέλθει συμβιβασμός κατόπιν κοινής συμφωνίας με τα άλλα μέλη και συνεπώς διεξαχθεί δεύτερη ψηφοφορία, υπάρχουν κατ’επιλογή οι εξής λύσεις: (Ι) το κόμμα που είχε προτείνει τον διαφωνούντα, αποφασίζει να προβεί σε αντικατάστασή του προτείνοντας τρία νέα εξωκοινοβουλευτικά πρόσωπα από τα οποία ένας θα εκλεγεί από την Εθνοσυνέλευση, (ΙΙ) Το ειδικόν θέμα θα υποβληθεί στην κρίση της Εθνοσυνελεύσεως η οποία αποφασίζει σε κοινή ψηφοφορία. (ΙΙΙ) Σε περίπτωση διαφωνίας και με την απόφαση της Εθνοσυνελεύσεως το κόμμα που το είχε προτείνει θα αναλάβει πρωτοβουλία για να διενεργηθεί έκτακτο δημοψήφισμα για το συγκεκριμένο θέμα της διαφωνίας και τελικώς θα ισχύσει η απόφαση του λαού. (β) Στην τελευταία αυτή περίπτωση ο οποιοσδήποτε διαφωνών μπορεί να παραμείνει ως μέλος της κυβερνήσεως αφού αναγνωρίσει την απόφαση του λαού ή να παραιτηθεί οπότε ισχύει μόνον η ανωτέρω λύση (ΙΙ).δεδομένου ότι ουδέν κόμμα μπορεί να αρνηθεί την ετυμηγορία της ψήφου του λαού.

38. Μετά την λήξη της τετραετούς θητείας της Εθνοσυνελεύσεως ο τελευταίος Πρόεδρος ως άνωτέρω (36.(α) παραμένει μέχρι της αναδείξεως νέας κυβερνήσεως κατά τα ανωτέρω,
.
39. Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας πλην των συνήθων υπουργικών αρμοδιοτήτων του εκπροσωπεί τοπικώς και διεθνώς το Κράτος κατά το διάστημα της Προεδρικής του θητείας.

40. Παραγραφή για πολιτικά ή κοινά εγκλήματα δεν χωρεί ούτε παρέχεται αμνηστεία.

41. (α) Ο αριθμός των βουλευτών για κάθε τμήμα της Εθνοσυνελεύσεως ορίζεται ανωτέρω, άρθρο 31(α) και απαγορεύεται να αυξηθεί ή μειωθεί. (β)  Δικαίωμα εκλογής ως βουλευτής έχει κάθε μη εξαιρετέος Έλλην πολίτης, άνδρας ή γυναίκα, που έχει συμπληρώσει το 30ό έτος της ηλικίας και ο οποίος έχει, ένα μήνα προ των εκλογών, παραιτηθεί από  την οποιαδήποτε επαγγελματική του δραστηριότητα είτε εξαρτημένη είτε ανεξάρτητη. (γ) Το  σύστημα εκλογής είναι η απλή αναλογική και δεν επιτρέπεται αλλαγή του συστήματος παρά μόνο με αναθεώρηση των άρθρων του Συντάγματος.

42. (α) Δικαιούται να ασκήσει το εκλογικό του δικαίωμα κάθε Έλλην πολίτης, άνδρας ή γυναίκα,  που έχει συμπληρώσει το 20ό έτος της ηλικίας του εκτός σε περίπτωση ανικανότητος δικαιοπραξίας ή εφ’όσον ισχύει προηγούμενη ποινική καταδίκη. (β) Οι εκλογές ενεργούνται ταυτόχρονα σε όλη την Επικράτεια με άμεση, καθολική και μυστική ψηφοφορία..

43. (α) Στις εκλογές μπορούν να μετέχουν και οι Έλληνες υπήκοοι που κατοικούν στο εξωτερικό και είναι εγγεγραμμένοι στα οικεία Προξενεία είτε προσερχόμενοι αυτόθι είτε με αλληλογραφία που απευθύνεται στα οικεία Προξενεία. Το αποτέλεσμα των εκλογών αυτών  ανακοινούται ταυτοχρόνως με το Γενικό αποτέλεσμα από το οικείο Υπουργείο στην Ελλάδα ή το αργότερο τρεις ημέρες κατόπιν μέχρι την 12η μεσημβρινή ώρα Ελλάδος.

44.(α) Η άσκηση του εκλογικού δικαιώματος δεν είναι υποχρεωτική αλλά ανήκει αποκλειστικά στην ελεύθερη κρίση του πολίτου. (β) Η έννοια της αποχής σημαίνει ότι ο πολίτης αναγνωρίζει και συμφωνεί εκ των προτέρων κατά την ελεύθερη κρίση του την ετυμηγορία των συμπολιτών του που ασκούν νομίμως το εκλογικό δικαίωμα.

45. (α) Ο εκλεγείς βουλευτής δεν διώκεται ούτε εξετάζεται κατά οποιοδήποτε τρόπο και από οποιονδήποτε ακόμη και στο κόμμα όπου ανήκει για γνώμη του ή ψήφο που έδωσε κατά την άσκηση των βουλευτικών του δικαιωμάτων. (β) Κριτήριο για την έκφραση ψήφου ή γνώμης του κάθε βουλευτού είναι η κατά την ελεύθερη συνείδησή του εξυπηρέτηση και προάσπιση της Γενικής Βουλήσεως. (γ) Ο βουλευτής δεν απολαύει ασυλίας για οποιοδήποτε παράπτωμα ή πράξη εκτός από την άσκηση των βουλευτικών του και πολιτικών δικαιωμάτων, ούτε απαιτείται άδεια της Εθνοσυνελεύσεως για την δίωξή του από την δικαστική εξουσία αλλά υπόκειται στην ίδια νόμιμη διαδικασία όπως κάθε άλλος Έλλην πολίτης, (γ) Σε περίπτωση δικαστικής καταδίκης για οποιαδήποτε πράξη ασυμβίβαστη ηθικώς και κοινωνικώς με την βουλευτική του ιδιότητα ή την συμπεριφορά του χρηστού πολίτου ευνομούμενης χώρας, ο βουλευτής εκπίπτει αυτομάτως της βουλευτικής ιδιότητος από την στιγμή ισχύος της τελεσίδικης δικαστικής αποφάσεως.

46. (α) Η Εθνοσυνέλευσις είναι ανεξάρτητο σώμα ως άθροισμα ατομικών ελεύθερων βουλήσεων του κάθε βουλευτού. (β) Ο βουλευτής κατά την άσκηση της ελεύθερης και κατά συνείδηση κρίσεώς του οφείλει να φέρεται ως εκπρόσωπος των ψηφοφόρων του με κριτήριο την Γενική Βούληση του Έθνους και όχι ως υποτελής στην κρίση του στις επιταγές του Αρχηγού κόμματος ή άλλου εξωκομματικού παράγοντος.

47. (α) Η νομοθετική λειτουργία των δύο Βουλών της Εθνοσυνελεύσεως διεξάγεται σύμφωνα με τους κατά παράδοση κανονισμούς της Βουλής. (β) Η Εθνοσυνέλευση ασκεί την νομοθετική εξουσία, η εξ ένδεκα Υπουργών κυβέρνηση την εκτελεστική εξουσία με συμβουλευτική συμβολή στην νομοθετική εξουσία και το σώμα των  δικαστών στην απολύτως ανεξάρτητη από ξένους παράγοντες δικαστική εξουσία με την ευθύνη ελέγχου και αυτεπάγγελτης εφαρμογής των νόμων. (γ) Οι τρεις αναφερθείσες εξουσίες δεν υπεισέρχονται στην δικαιοδοσία η μία της άλλης.

48. (α) Το σώμα της δικαστικής εξουσίας είναι ανεξάρτητο και διοικείται εσωτερικώς χωρίς επέμβαση της Νομοθετικής ή Εκτελεστικής αρχής. (β) Απαγορεύεται η προαγωγή, μετάθεσις απόλυση και η ονομασία των Προέδρων εντός του δικαστικού σώματος από την Νομοθετική ή Εκτελεστική Αρχή.

49. (α) Ο σεβασμός στο Σύνταγμα και τους νόμους που συμφωνούν με αυτό και η αφοσίωση στο Έθνος, στην Πατρίδα και τη Δημοκρατία αποτελούν καθήκον όλων των Ελλήνων. (β) Η τήρηση του Συντάγματος  επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων που έχουν καθήκον να αντιστέκονται με κάθε μέσον εναντίον οποιουδήποτε επιχειρεί να το καταλύσει με τη βία ή με κάθε άλλο μέσο που χρησιμοποιεί το ψεύδος, την απόκρυψη των πραγματικών εσωτερικών και εξωτερικών συνθηκών, την χρησιμοποίηση μέσων προπαγάνδας για την εξαπάτηση του λαού ή οδηγεί στην οικονομική, κοινωνική και ηθική εξαθλίωση, παραπτώματα τα οποία  με την κατάλληλη ευκαιρία πρέπει να παραδίδονται στην κρίση της δικαστικής εξουσίας χωρίς δικαίωμα παραγραφής.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ:

Το σχέδιο αυτό του Συντάγματος έγινε στην Γενεύη και χρησιμοποίησε ως βάση το ισχύον Σύνταγμα της Ελλάδος και τα Συντάγματα της Ελβετίας και της Γαλλίας, από Επιτροπή της European League of Geneva

Εγράφη για να χρησιμοποιηθεί ως βάσις διαβουλεύσεων για την επεξεργασία τελικής μορφής, εμπνευσμένο από το σύστημα διακυβερνήσεως της Ελβετίας και, τηρουμένων των αναλογιών, της Σπάρτης.

Ο Πρόεδρος της European League of Geneva

Δρ. Ν. Καλογερόπουλος-Kaloy, Genève

B.Sc.(econ) ΑΣΟΕΕ και London School of Economics
Β.Sc,(philosophy), Ph.D.(Philosophy), Université de Genève
Former International Official, Geneva
tél.  0041 22 733 04 73

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου