Από την έντυπη έκδοση της Ναυτεμπορικής
Του Θάνου Τσίρου
H κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είναι αυτή που δημιούργησε τις προϋποθέσεις για να αρθούν πλήρως τα capital controls ή ήταν η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αυτή που έκανε το αποφασιστικό βήμα; Πρέπει να συσταθεί ή όχι εξεταστική επιτροπή για να αναζητηθούν οι ευθύνες για την επιβολή των περιορισμών στη διακίνηση των κεφαλαίων;
Έχουν δίκιο ο νέος υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας που καταλογίζουν ευθύνες στην αξιωματική αντιπολίτευση ή το δίκιο είναι με το μέρος του πρώην υπουργού Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτου;
Οι αγορές ακούν και βλέπουν την αντιπαράθεση σε πολιτικό επίπεδο, αλλά στην πραγματικότητα αλλού είναι στραμμένο το ενδιαφέρον τους: στις συνθήκες που θα επικρατήσουν μετά την -αναμφίβολα ιστορική ημέρα- της 1ης Σεπτεμβρίου. Στην καθημερινότητα των πολιτών, η πλήρης άρση των περιορισμών μπορεί να μη σημαίνει απολύτως τίποτα.
Όσα χρήματα σηκώνουν και σήμερα από τα ΑΤΜ άλλα τόσα θα σηκώνουν και μετά την 1η ημέρα του φθινοπώρου. Ακόμη και οι γονείς με παιδιά που σπουδάζουν στο εξωτερικό ή οι πολίτες που έστελναν τους δικούς τους ανθρώπους στα νοσοκομεία του εξωτερικού για νοσηλεία, είχαν βρει λίγο πολύ τον τρόπο για να ξεπεράσουν τους σκοπέλους.
Δεν είναι όμως αυτή η ουσία. Η άρση των capital controls είναι μια εθνική υπόθεση που ξεπερνά τις αντιπαραθέσεις σε πολιτικό επίπεδο. Τα στελέχη του ΟΔΔΗΧ δεν θα χρειάζεται να διασκεδάζουν τους φόβους των επενδυτών που είναι έτοιμοι να αγοράσουν ελληνικούς τίτλους.
Τα στελέχη των εισαγωγικών επιχειρήσεων δεν θα αφιερώνουν χρόνο για να εξηγήσουν τα πώς και τα γιατί στους προμηθευτές τους, ενώ οι εξαγωγικές επιχειρήσεις μπορούν να ανταγωνιστούν επί ίσοις όροις με τις άλλες επιχειρήσεις που διαθέτουν ομοειδή προϊόντα.
Και το κυριότερο;
Μια κατάθεση χρημάτων σε ελληνική τράπεζα δεν έχει πλέον κανένα μειονέκτημα σε σχέση με την κατάθεση αντίστοιχου ποσού σε οποιαδήποτε άλλη τράπεζα της Ευρωζώνης.
Αυτά τα «μηνύματα» πρέπει να σταλούν με κάθε τρόπο και προς όλες τις κατευθύνσεις, καθώς το κέρδος για την ελληνική οικονομία μπορεί να είναι πολύ μεγάλο. Τόσο μεγάλο, που δεν αξίζει να χάνεται πολύτιμος χρόνος σε πολιτικές αντιπαραθέσεις.
Ναυτεμπορική
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου