Σάββατο 24 Αυγούστου 2019

Θα αφήσει ιστορία!


Από την έντυπη έκδοση της Ναυτεμπορικής
Της Βάσως Βεγίρη

Βιώσιμη λύση για την Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης αναζητεί η νέα κυβέρνηση, με μια ύστατη προσπάθεια να καταφέρει αυτό που δεν μπόρεσε η προηγούμενη, παρά τις αλλεπάλληλες σχετικές υποσχέσεις και εξαγγελίες της.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, το μεν υπουργείο Ανάπτυξης θα επιδοθεί σε αναζήτηση επενδυτή, που να τηρεί τις προϋποθέσεις ώστε να αναλάβει τα εργοστάσια της ΕΒΖ, να τα δουλέψει και να συνεχιστεί η παραγωγή ζάχαρης στη χώρα μας. Το δε υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης αναζητά επειγόντως λύση για τη διάθεση της φετινής σοδειάς των τευτλοπαραγωγών (συνολικά 18.000 στρέμματα τευτλοκαλλιέργειας) - που καλώς ή κακώς εμπιστεύτηκαν τις παραινέσεις της προηγούμενης κυβέρνησης να σπείρουν και φέτος χωρίς να έχουν συμβάσεις με την Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης, εν όψει δήθεν εισόδου επενδυτή στην εταιρεία, είτε για παραγωγή ζωοτροφών είτε για παραγωγή βιοαερίου κ.ο.κ. 
Παράλληλα, θα καταβληθεί προσπάθεια να βρεθεί αγοραστής της φετινής παραγωγής τεύτλων, ο οποίος στη συνέχεια να νοικιάσει το εργοστάσιο της ΕΒΖ στο Πλατύ Ημαθίας για τη μεταποίηση των τεύτλων.

Και όλα αυτά βέβαια εν αναμονή της δικαστικής απόφασης για την ένταξη της ΕΒΖ στο άρθρο 106 του πτωχευτικού κώδικα, με βάση το σχέδιο εξυγίανσης που έχει καταθέσει η Τράπεζα Πειραιώς, το οποίο όπως έχει γνωστοποιηθεί προβλέπει παύση της παραγωγής ζάχαρης στην Ελλάδα για μια τριετία, διατήρηση παραγωγής μόνο στη Σερβία, πώληση ακινήτων στην Ελλάδα κ.ά.
Το θέμα μάλιστα της διάθεσης της φετινής σοδειάς τεύτλων επείγει και πρέπει να βρεθεί λύση εντός το πολύ ενός μήνα, καθώς η εποχή της συγκομιδής των τεύτλων είναι ήδη «ante portas». Το σίγουρο είναι ότι οι νυν ηγεσίες των δύο εν λόγω υπουργείων και συνολικά η νέα κυβέρνηση καλείται να δώσει λύση στο «και δέκα» σε μια κάθε άλλο παρά απλή υπόθεση, την οποία παρέλαβε με πολύ μεγάλη επιδείνωση σε σχέση με ό,τι την είχε παραλάβει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Εξίσου σίγουρο είναι επίσης, βέβαια, ότι η νέα κυβέρνηση έχει στελέχη πολύ πιο καταρτισμένα σε θέματα λειτουργίας της αγοράς και χωρίς ιδεολογικές «αναφυλαξίες» έναντι της επιχειρηματικότητας, όπως δείχνει και η προαναφερόμενη αναζήτηση αγοραστών, μίσθωσης εργοστασίων κ.ο.κ. για τη φετινή σοδειά.
Ακόμη και από κυβερνητικές πηγές το θέμα ΕΒΖ χαρακτηρίζεται ως «γόρδιος δεσμός».
Αν τα καταφέρει, λοιπόν, η νέα κυβέρνηση να τον λύσει, πραγματικά θα αφήσει ιστορία.... 


Ναυτεμπορική

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου