attikipress
Την Πέμπτη 9 Οκτωβρίου θα ξεκινήσουν οι αιτήσεις για τις μετεγγραφές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και θα ολοκληρωθούν την Παρασκευή 17 Οκτωβρίου.
Εξάλλου, χθες Δευτέρα κατατέθηκε στη Βουλή η τροπολογία για τις μετεγγραφές, ενώ όπως είπε ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος, σήμερα δημοσιεύτηκαν οι σχετικές υπουργικές αποφάσεις, που θα εκδοθούν μετά την ψήφιση της τροπολογίας.
Με την τροπολογία που έχει κατατεθεί προς ψήφιση:
-εξειδικεύεται ανά κατηγορία η δυνατότητα μετεγγραφών (πολυτέκνων, αναπήρων, ορφανών, κ.λπ.) επιτυχόντων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι δικαιούνται μεταφορά σε αντίστοιχη σχολή που βρίσκεται στην Περιφέρεια κατοικίας των γονιών τους ή της μόνιμης κατοικίας των ιδίων. Σε περίπτωση που δεν υπάρχουν οι ανωτέρω προϋποθέσεις μετακινούνται σε σχολή στον τόπο κατοικίας ή φοίτησης του αδελφού φοιτητή.
-δεν επιτρέπεται η μεταφορά θέσεις σε σχολή ή τμήμα του ίδιου ΑΕΙ ή σε τμήμα ΑΕΙ της ίδιας Περιφέρειας.
Διαβάστε τις δυο υπουργικές αποφάσεις για τις μετεγγραφές με οικονομικά κριτήρια και όσων εμπίπτουν στις ειδικές κατηγορίες, αλλά και πολυτέκνων – τριτέκνων:
Υπουργική απόφαση για τις μετεγγραφές με οικονομικά κριτήρια
1. Οι διατάξεις της παρούσας απόφασης εφαρμόζονται για τη μεταφορά θέσεων εισαγωγής σε Σχολές ή Τμήματα / Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Α.Ε.Ι. ή Προγράμματα Σπουδών Α.Ε.Α., στις οποίες οι επιτυχόντες έχουν εισαχθεί με τη συμμετοχή τους στις εξετάσεις πανελλαδικού επιπέδου Γενικού (ΓΕΛ) ή Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑΛ) Ομάδας Α’ και Ομάδας Β’ Μαΐου – Ιουνίου του σχολικού έτους 2013-2014 για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Οι μεταφορές θέσεων αφορούν:
i) Σχολές ή Τμήματα αντίστοιχα των Σχολών ή Τμημάτων εισαγωγής εφόσον βρίσκονται σε διαφορετική πόλη υπό την προϋπόθεση λειτουργίας αντίστοιχων εξαμήνων.
ii) Αντίστοιχες Σχολές ή Τμήματα που εδρεύουν σε διαφορετική πόλη.
Σε κάθε περίπτωση δεν επιτρέπεται η μεταφορά θέσης σε αντίστοιχο Τμήμα του ίδιου ΑΕΙ.
Της διαδικασίας εξαιρούνται οι επιτυχόντες οι οποίοι έκαναν χρήση της βεβαίωσης πρόσβασης των δύο προηγουμένων της εισαγωγής τους ετών.
2. Για την εφαρμογή της παρούσας απόφασης, νοούνται ως:
α) Μέλη της οικογένειας: Ο επιτυχών που ζητά τη μεταφορά της θέσης του και όσοι άλλοι εμφανίζονται μαζί με αυτόν στην φορολογική δήλωση που κατατέθηκε για τα εισοδήματα του οικονομικού έτους 2014 (αφορά στα οικονομικά στοιχεία του έτους 2013), ως τέκνα καθώς και οι υπόχρεοι στην υποβολή της δήλωσης. Σε περίπτωση που ο επιτυχών είναι έγγαμος, υπολογίζονται ως μέλη της οικογένειάς του τα τέκνα που αυτός είχε δηλώσει καθώς και το άτομο μαζί με το οποίο ενδεχομένως υπέβαλε την δήλωση (σύζυγος).
β) Ετήσιο οικογενειακό εισόδημα: Το συνολικό εισόδημα που αναγράφεται στο εκκαθαριστικό του οικονομικού έτους 2014 ως «εισόδημα επιβολής εισφοράς» στη σχετική ένδειξη.
γ) Κατά κεφαλήν οικογενειακό εισόδημα: Το πηλίκο που προκύπτει από τη διαίρεση του οικογενειακού εισοδήματος επιβολής εισφοράς του οικονομικού έτους 2014, σύμφωνα με την προηγούμενη περίπτωση β), με το συνολικό αριθμό των μελών της οικογένειας του αιτούντος που βρίσκονταν εν ζωή κατά το έτος αυτό ή κατά το μεγαλύτερο μέρος του σύμφωνα με την περίπτωση α).
δ) Μόρια εισαγωγής: τα μόρια βαθμολογίας που συγκέντρωσε ο επιτυχών από τη συμμετοχή του στις πανελλαδικές εξετάσεις. Προκειμένου για επιτυχόντες που βαθμολογήθηκαν με διαφορετική κλίμακα, όπως οι απόφοιτοι Επαγγελματικών Λυκείων Ομάδας Α, τα μόριά τους υπολογίζονται με αριθμητική αναγωγή σε ενιαία κλίμακα με μέγιστο τα 20.000 μόρια ή αντιστοίχως 22.000 ή 24.000 αν πρόκειται για σχολή-τμήμα με ειδικό/ά μάθημα/τα.
ε) Θέση εισαγωγής: η θέση σε Σχολή ή Τμήμα/Εισαγωγική Κατεύθυνση Α.Ε.Ι. ή Πρόγραμμα Σπουδών Α.Ε.Α. της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην οποία ο επιτυχών είχε εισαχθεί με βάση τα μόρια εισαγωγής του.
στ) Πόλη: το πολεοδομικό συγκρότημα, το οποίο μπορεί να απαρτίζεται από έναν ή περισσότερους Δήμους κατά την έννοια του άρθρου 1 του ν. 3852/2010 (Α΄ 87), όπως τα πολεοδομικά συγκροτήματα Αττικής και Θεσσαλονίκης, το κάθε ένα εκ των οποίων νοείται ως μία πόλη. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι δεν είναι εφικτή η μεταφορά θέσης επιτυχίας από Σχολή ή Τμήμα Α.Ε.Ι του Πειραιά σε αντίστοιχη Σχολή ή Τμήμα Α.Ε.Ι των Αθηνών και αντιστρόφως.
Αριθμός μεταφερόμενων θέσεων
1. Ο αριθμός των μεταφερόμενων θέσεων δεν επιτρέπεται να ξεπερνά το 10% του αριθμού εισακτέων ανά Σχολή ή Τμήμα/Εισαγωγική Κατεύθυνση/Πρόγραμμα Σπουδών ακαδημαϊκού έτους 2014-2015, σύμφωνα με την αριθμ. Φ.253.1/46539/Β6 (Β’768/28.3.2014) Υ.Α., όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με την παράγραφο Α της αριθμ. Φ.253.1/85022/Β6 (Β’1501/6.6.2014) όμοιά της.
2. Κατά τον αριθμητικό υπολογισμό των θέσεων σύμφωνα με το ποσοστό της προηγούμενης παραγράφου γίνεται στρογγυλοποίηση στην πλησιέστερη ακέραιη μονάδα. Ειδικότερα, αν προκύπτει δεκαδικό υπόλοιπο ίσο ή μεγαλύτερο από το μισό της ακέραιης μονάδας, η στρογγυλοποίηση γίνεται στην αμέσως επόμενη ακέραιη μονάδα. Αν το δεκαδικό υπόλοιπο είναι μικρότερο από το μισό της ακέραιης μονάδας δεν λαμβάνεται υπόψη.
Διαδικασία υποβολής αίτησης μεταφοράς
1. Οι ενδιαφερόμενοι, οι οποίοι έχουν ήδη πραγματοποιήσει την εγγραφή τους στο Τμήμα εισαγωγής τους, καλούνται, από 9 έως 17 Οκτωβρίου 2014, να υποβάλουν αίτηση μεταφοράς θέσης εισαγωγής μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής της Διεύθυνσης Λειτουργικής Ανάπτυξης Πληροφοριακών Συστημάτων της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
2. Προκειμένου να προβούν στην ανωτέρω ηλεκτρονική υποβολή, οι ενδιαφερόμενοι οφείλουν να ταυτοποιηθούν σε μία από τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας προσκομίζοντας το δελτίο της Αστυνομικής τους ταυτότητας ή το διαβατήριό τους ώστε να δημιουργήσουν τον προσωπικό τους κωδικό ασφαλείας με τον οποίο θα υποβάλουν την ηλεκτρονική τους αίτηση.
3. Οι αιτούντες συνδέονται, μέσω της επίσημης ιστοσελίδας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, με την ειδικά διαμορφωμένη ηλεκτρονική εφαρμογή και χρησιμοποιώντας τον 8-ψήφιο κωδικό εξετάσεων και τον προσωπικό κωδικό ασφαλείας που δημιούργησαν, υποβάλλουν την ηλεκτρονική αίτηση. Η αίτηση αυτή επέχει και θέση υπεύθυνης δήλωσης κατά την έννοια και με τις συνέπειες του ν. 1599/1986 (Α΄ 75), για την ορθότητα των στοιχείων που δηλώνει.
4. Ο αιτών έχει δικαίωμα υποβολής μίας (1) και μόνο ηλεκτρονικής αίτησης, δηλώνοντας μια (1) κατηγορία, από τις αναφερόμενες στο άρθρο 53 του ν. 4264/2014 και στο άρθρο 47 του ν. 4274/2014.
5. Ο αιτών δηλώνει τα ακόλουθα:
Α) τον προσωπικό του Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ) .
Β) Τον ΑΦΜ στον οποίο έχει συμπεριληφθεί ως τέκνο στη δήλωση φόρου εισοδήματος του οικονομικού έτους 2014, καθώς και τα στοιχεία(ονοματεπώνυμο και πατρώνυμο) του κατόχου του ανωτέρω ΑΦΜ. Ο υποψήφιος μπορεί να δηλώσει τον δικό του ΑΦΜ μόνο όταν έχει υποβάλει για το οικονομικό έτος 2014 ατομική δήλωση φόρου εισοδήματος και παράλληλα δεν εμφανίζεται ως τέκνο στη δήλωση φόρου εισοδήματος των γονέων του. Στην περίπτωση που ο αιτών, μολονότι περιλαμβάνεται ως τέκνο στη δήλωση φόρου εισοδήματος των γονέων του, έχει υποβάλει και ατομική δήλωση φόρου εισοδήματος οφείλει να δηλώσει αποκλειστικά τον ΑΦΜ των γονέων του ή του γονέα στον οποίο εμφανίζεται ως προστατευόμενο μέλος.
Γ) Την προτίμησή του για μια αντίστοιχη Σχολή ή Τμήμα/Εισαγωγική Κατεύθυνση ή Πρόγραμμα Σπουδών.
Δ) Τέλος, ο αιτών καλείται να συμπληρώσει το τηλέφωνό του, την πλήρη ταχυδρομική διεύθυνσή του και την ηλεκτρονική του διεύθυνση.
6. Ο αιτών τη μεταφορά θέσης έχει τη δυνατότητα προσωρινής αποθήκευσης της αίτησής του, προκειμένου να ελέγξει την ορθότητα των στοιχείων που δηλώνει. Σε κάθε περίπτωση, η αίτηση οριστικοποιείται με την επιλογή «υποβολή αίτησης». Χωρίς την οριστική υποβολή της αίτησης δε χορηγείται αριθμός πρωτοκόλλου και η ηλεκτρονική αίτηση είναι άκυρη.
7. Με την ολοκλήρωση της ηλεκτρονικής υποβολής, οι αιτούντες οφείλουν να εκτυπώσουν την αίτησή τους, στην οποία αναγράφεται και ο αριθμός πρωτοκόλλου που έλαβε και αποδέχονται να προσκομίσουν, στο Ίδρυμα υποδοχής τους σε περίπτωση επιτυχίας, τα δικαιολογητικά που θα αποδεικνύουν τα όσα δήλωσαν.
8. Μετά το κλείσιμο της ηλεκτρονικής εφαρμογής υποβολής αιτήσεως και την επεξεργασία των φορολογικών στοιχείων που αντλήθηκαν βάσει του ΑΦΜ που δηλώθηκε, οι αιτούντες καλούνται μέσω Δελτίου Τύπου που αναρτάται στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, να εισέλθουν εκ νέου στο ηλεκτρονικό πληροφοριακό σύστημα προκειμένου να πληροφορηθούν για την εγκυρότητα ή μη της υποβολής της αίτησής τους. Σε περίπτωση μη έγκυρης αίτησης, ο αιτών οφείλει να προβεί στις υποδεικνυόμενες ενέργειες εντός οριζόμενης προθεσμίας. Σε διαφορετική περίπτωση η αίτηση μεταφοράς θέσης είναι άκυρη.
9. Η επιλογή των επιτυχόντων μεταφοράς θέσης, θα γίνει βάσει του πρώτου κριτηρίου που ορίζεται στην παράγραφο 4α) του άρθρου 47 του ν. 4274/2014 (Α’147) δηλαδή το κατά κεφαλήν εισόδημα κατά αύξουσα κατανομή. Σε περίπτωση ισοβαθμίας με το πρώτο αυτό κριτήριο, γίνεται χρήση του δεύτερου κριτηρίου όπως αυτό προβλέπεται στην παράγραφο 4β) του ανωτέρω άρθρου.
10. Τέλος, οι αιτούντες καλούνται μέσω Δελτίου Τύπου που αναρτάται στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων να εισέλθουν εκ νέου στο ηλεκτρονικό πληροφοριακό σύστημα, προκειμένου να πληροφορηθούν το τελικό αποτέλεσμα της αίτησής τους.
Υποβολή δικαιολογητικών
1. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων συγκροτείται Επιτροπή Έκδοσης Αποτελεσμάτων Επιτυχόντων Μεταφοράς Θέσης Εισαγωγής. Η Επιτροπή είναι πενταμελής και αποτελείται από τον Πρόεδρο, τον Αντιπρόεδρο, τρία Μέλη και τον Γραμματέα που προέρχονται από το Διοικητικό ή Εκπαιδευτικό Προσωπικό της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Η Επιτροπή μπορεί να επικουρείται στο έργο της από υπαλλήλους του ίδιου Υπουργείου, που ορίζονται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα ενώ στα μέλη της δεν καταβάλλεται αποζημίωση. Η Επιτροπή συντάσσει ονομαστικό πίνακα επιτυχόντων μεταφοράς θέσης εισαγωγής κατά Σχολή ή Τμήμα/Εισαγωγική Κατεύθυνση ή Πρόγραμμα Σπουδών.
2. Ο πίνακας επιτυχόντων μεταφοράς θέσης εισαγωγής υποβάλλεται στον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων προς κύρωση. Ο Υπουργός με απόφασή του κυρώνει τον πίνακα με την επιφύλαξη του ελέγχου των δικαιολογητικών που οι επιτυχόντες δεσμεύτηκαν να προσκομίσουν από τις Επιτροπές που θα συσταθούν σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται πιο κάτω. Η παραπάνω απόφαση κύρωσης με τους πίνακες των επιτυχόντων ανά Σχολή ή Τμήμα /Εισαγωγική Κατεύθυνση, ή Πρόγραμμα Σπουδών, κοινοποιείται στις γραμματείες των Σχολών και των Τμημάτων όλων των Πανεπιστημίων, των Τ.Ε.Ι και των Ανωτάτων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών της χώρας. Με Δελτίο Τύπου που αναρτάται στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, οι επιτυχόντες καλούνται να προσέλθουν προσωπικά ή μέσω νομίμως εξουσιοδοτούμενου εκπροσώπου τους και εντός δέκα (10) εργάσιμων ημερών να πραγματοποιήσουν την εγγραφή τους στη Γραμματεία του Τμήματος υποδοχής προσκομίζοντας όλα τα δικαιολογητικά που είχαν δεσμευτεί κατά την υποβολή της αίτησής τους :
α) Εκτυπωμένη την ηλεκτρονική αίτηση μεταφοράς θέσεως εισαγωγής.
β) Το αντίγραφο του εκκαθαριστικού σημειώματος και την ηλεκτρονική δήλωση φόρου εισοδήματος που αντιστοιχεί στον ΑΦΜ που ο επιτυχών δήλωσε στην αίτησή του και από τον οποίο προκύπτει το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα επιβολής εισφοράς κατά το έτος 2014. Γίνεται ρητή μνεία ότι, προκειμένου να ληφθεί υπόψη η δήλωση φόρου εισοδήματος ή οποιαδήποτε συμπληρωματική αυτής, πρέπει να έχει κατατεθεί μέχρι την ψήφιση του ν.4274/2014 (Α΄147), δηλαδή μέχρι τις 14.07.2014.
γ) Τη βεβαίωση εγγραφής από το Τμήμα/Σχολή προέλευσης.
δ) Το πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης.
3. Με απόφαση του Προέδρου-Προϊσταμένου του Τμήματος, συστήνεται μη αμειβόμενη τριμελής Επιτροπή, τα μέλη της οποίας προέρχονται από το διδακτικό ή το διοικητικό προσωπικό, με σκοπό τον έλεγχο των δικαιολογητικών των επιτυχόντων.
Εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών από τη στιγμή που τα τμήματα παραλάβουν τους πίνακες των επιτυχόντων μεταφορά θέσης, υποχρεούνται να ανακοινώσουν τις ημερομηνίες εντός των οποίων θα δεχθούν τα δικαιολογητικά των ενδιαφερομένων. Η διάρκεια υποβολής των δικαιολογητικών δεν μπορεί να υπερβαίνει τις οκτώ (8) ημέρες.
Η Επιτροπή οφείλει να ολοκληρώσει τον έλεγχο των δικαιολογητικών εντός είκοσι (20) ημερών από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής.
Οι Γραμματείες ενημερώνουν το συντομότερο δυνατό τον υποψήφιο εάν από τον έλεγχο των δικαιολογητικών του φακέλου του κατέστη επιτρεπτή ή όχι η εγγραφή του στο Τμήμα υποδοχής. Προκειμένου να πραγματοποιήσουν την εγγραφή του, ζητούν από αυτόν να δηλώσει τον αριθμό πρωτοκόλλου της αίτησης του για διαγραφή από το Τμήμα προέλευσης και παράλληλα ζητούν από τη Γραμματεία του Τμήματος προέλευσης την υπηρεσιακή αποστολή του φακέλου του, όπου περιλαμβάνεται και η βεβαίωση διαγραφής του.
Υπουργική απόφαση για τις μετεγγραφές Πολυτέκνων, Τριτέκνων και Ειδικών Κατηγοριών
1. Οι επιτυχόντες που συμμετείχαν στις εξετάσεις πανελλαδικού επιπέδου Γενικού (ΓΕΛ) ή Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑΛ) Ομάδας Α’ και Ομάδας Β’, Μαΐου – Ιουνίου του σχολικού έτους 2013-2014 και κατέλαβαν θέση εισαγωγής σε Σχολή ή Τμήμα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και είναι:
α) πολύτεκνοι, κατά την έννοια του άρθρου 1 του ν. 1910/1944 (Α΄229), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 3454/2006 (Α΄75), καθώς και τέκνα των ανωτέρω πολυτέκνων.
β) γονείς ή τέκνα πολυμελών οικογενειών με τρία ζώντα τέκνα από νόμιμο γάμο ή νομιμοποιηθέντα ή νομίμως αναγνωρισθέντα ή υιοθετηθέντα, συμπεριλαμβανομένων των περιπτώσεων άγαμων μητέρων με τρία μη αναγνωρισθέντα ζώντα τέκνα και
γ) επιτυχόντες:
γ.α.) με αδελφό ή αδελφή, ενεργό φοιτητή του πρώτου κύκλου σπουδών, όπως ορίζεται στο άρθρο 2 του ν. 4009/2011 (Α΄ 195), εφόσον δεν είναι ήδη κάτοχος πτυχίου, μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου, που φοιτά σε Πανεπιστήμιο ή Τ.Ε.Ι. ή στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, ή στην Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), καθώς και στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού διαφορετικής πόλης της μόνιμης κατοικίας των γονέων τους,
γ.β.) ορφανοί από τον ένα ή και από τους δύο γονείς ή τέκνα άγαμης μητέρας με ένα ή δύο μη αναγνωρισθέντα τέκνα,
γ.γ.) με γονείς, τέκνα, αδέλφια, συζύγους που είναι τυφλοί ή κωφάλαλοι ή νεφροπαθείς, που υποβάλλονται σε αιμοκάθαρση ή πάσχουν από μυϊκή δυστροφία Duchenne ή ανήκουν στην κατηγορία ατόμων ειδικών αναγκών επειδή έχουν κινητικά προβλήματα οφειλόμενα σε αναπηρία άνω του 67%,
γ.δ.) τέκνα των θυμάτων της τρομοκρατίας που αναφέρονται στην παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 1897/1990 (Α΄ 120) και,
γ.ε.) πολύδυμα τέκνα εφόσον συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το ίδιο έτος
δικαιούνται τη μεταφορά της θέσης εισαγωγής τους σε αντίστοιχη Σχολή ή Τμήμα Α.Ε.Ι. ή Πρόγραμμα Σπουδών Α.Ε.Α. ως εξής:
i) Οι επιτυχόντες που ανήκουν στις περιπτώσεις 1.α., 1.β., 1.γ.β. (ορφανός από τον έναν γονέα ή τέκνα άγαμης μητέρας με ένα ή δύο μη αναγνωρισθέντα τέκνα), 1.γ.γ, και 1.γ.δ. δικαιούνται τη μεταφορά της θέσης εισαγωγής τους σε αντίστοιχη Σχολή/Τμήμα ΑΕΙ που βρίσκεται στην Περιφέρεια κατοικίας των γονέων τους ή εάν δεν υπάρχει, δύνανται να επιλέξουν την πλησιέστερη αντίστοιχη Σχολή/Τμήμα ΑΕΙ της μόνιμης κατοικίας των γονέων τους.
ii) Οι επιτυχόντες που ανήκουν στην περίπτωση 1.γ.β. (ορφανοί και από τους δυο γονείς) δικαιούνται τη μεταφορά της θέσης εισαγωγής τους σε αντίστοιχη Σχολή/Τμήμα ΑΕΙ στην Περιφέρεια που ανήκει η πόλη μόνιμης κατοικίας τους ή εάν δεν υπάρχει, δύνανται να επιλέξουν την πλησιέστερη αντίστοιχη Σχολή/Τμήμα ΑΕΙ στη μόνιμη κατοικία τους.
iii) Οι επιτυχόντες που ανήκουν στις περιπτώσεις 1.γ.α. και 1.γ.ε. δικαιούνται τη μεταφορά της θέσης εισαγωγής τους σε αντίστοιχη Σχολή/Τμήμα ΑΕΙ που βρίσκεται στην Περιφέρεια κατοικίας των γονέων τους ή σε αντίστοιχη Σχολή/Τμήμα ΑΕΙ στην Περιφέρεια που ανήκει η πόλη φοίτησης του αδερφού/ής. Εάν δεν υπάρχει αντίστοιχη Σχολή/Τμήμα στην Περιφέρεια των γονέων τους ή στην πόλη φοίτησης του αδερφού/ής, μπορούν να επιλέξουν την πλησιέστερη αντίστοιχη Σχολή/Τμήμα ΑΕΙ στη μόνιμη κατοικία των γονέων τους.
Σε περίπτωση που οι αντίστοιχες Σχολές/Τμήματα ΑΕΙ είναι περισσότερες από μία ανά Περιφέρεια, οι δικαιούχοι τη μεταφορά θέσης οφείλουν να τις δηλώσουν όλες κατά σειρά προτίμησης. Η επιλογή των επιτυχόντων ανά Σχολή/Τμήμα γίνεται βάσει των μορίων εισαγωγής τους και τη δηλωθείσα σειρά προτίμησης. Η κατανομή των θέσεων θα γίνει ισάριθμα για τις αντίστοιχες Σχολές/Τμήματα σύμφωνα με το συνολικό αριθμό των κατατεθεισών ηλεκτρονικών αιτήσεων που πληρούν τις προϋποθέσεις της παρούσας παραγράφου.
Για όλες τις ανωτέρω περιπτώσεις ορίζεται ότι η μεταφορά θέσεως εισαγωγής δύναται να πραγματοποιηθεί σε αντίστοιχες Σχολές/Τμήματα που εδρεύουν σε διαφορετική πόλη και δεν επιτρέπεται η μεταφορά θέσης σε αντίστοιχο Τμήμα του ίδιου ΑΕΙ.
Της διαδικασίας εξαιρούνται οι επιτυχόντες οι οποίοι έκαναν χρήση της βεβαίωσης πρόσβασης των δύο προηγουμένων της εισαγωγής τους ετών.
2. Για την εφαρμογή της παρούσας απόφασης, νοούνται ως:
α) Μόρια εισαγωγής: τα μόρια βαθμολογίας που συγκέντρωσε ο επιτυχών από τη συμμετοχή του στις πανελλαδικές εξετάσεις του σχολικού έτους 2013-14. Προκειμένου για επιτυχόντες που βαθμολογήθηκαν με διαφορετική κλίμακα, όπως οι απόφοιτοι Επαγγελματικών Λυκείων Ομάδας Α, τα μόριά τους υπολογίζονται με αριθμητική αναγωγή σε ενιαία κλίμακα με μέγιστο τα 20.000 μόρια ή αντιστοίχως 22.000 ή 24.000 αν πρόκειται για σχολή-τμήμα με ειδικό/ά μάθημα/τα.
β) Θέση εισαγωγής: η θέση σε Σχολή ή Τμήμα/Εισαγωγική Κατεύθυνση Α.Ε.Ι. ή Πρόγραμμα Σπουδών Α.Ε.Α. της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην οποία ο επιτυχών είχε εισαχθεί με βάση τα μόρια εισαγωγής του.
γ) Πόλη: το πολεοδομικό συγκρότημα, το οποίο μπορεί να απαρτίζεται από έναν ή περισσότερους Δήμους κατά την έννοια του άρθρου 1 του ν. 3852/2010 (Α΄ 87), όπως τα πολεοδομικά συγκροτήματα Αττικής και Θεσσαλονίκης, το κάθε ένα εκ των οποίων νοείται ως μία πόλη. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι δεν είναι εφικτή η μεταφορά θέσης επιτυχίας από Σχολή ή Τμήμα Α.Ε.Ι του Πειραιά σε αντίστοιχη Σχολή ή Τμήμα Α.Ε.Ι των Αθηνών και αντιστρόφως.
Διαδικασία υποβολής αιτήσεων
1. Οι ενδιαφερόμενοι, οι οποίοι έχουν ήδη πραγματοποιήσει την εγγραφή τους στο Τμήμα εισαγωγής τους, καλούνται, από 9 έως 17 Οκτωβρίου 2014, να υποβάλουν αίτηση μεταφοράς θέσης εισαγωγής μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής της Διεύθυνσης Λειτουργικής Ανάπτυξης Πληροφοριακών Συστημάτων της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
2. Προκειμένου να προβούν στην ανωτέρω ηλεκτρονική υποβολή, οι ενδιαφερόμενοι οφείλουν να ταυτοποιηθούν σε μία από τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας προσκομίζοντας το δελτίο της Αστυνομικής τους ταυτότητας ή το διαβατήριό τους ώστε να δημιουργήσουν τον προσωπικό τους κωδικό ασφαλείας με τον οποίο θα υποβάλουν την ηλεκτρονική τους αίτηση.
3. Οι αιτούντες συνδέονται, μέσω της επίσημης ιστοσελίδας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, με την ειδικά διαμορφωμένη ηλεκτρονική εφαρμογή και χρησιμοποιώντας τον 8-ψήφιο κωδικό εξετάσεων και τον προσωπικό κωδικό ασφαλείας που δημιούργησαν, υποβάλλουν την ηλεκτρονική αίτηση. Η αίτηση αυτή επέχει και θέση υπεύθυνης δήλωσης κατά την έννοια και με τις συνέπειες του ν. 1599/1986 (Α΄ 75), για την ορθότητα των στοιχείων που δηλώνει.
4. Ο αιτών έχει δικαίωμα υποβολής μίας (1) και μόνο ηλεκτρονικής αίτησης.
5. Ο αιτών δηλώνει τα ακόλουθα:
α) Την κατηγορία στην οποία ανήκει.
β) Την προτίμησή του για την αντίστοιχη Σχολή/Τμήμα που επιθυμεί τη μεταφορά της θέσεως εισαγωγής του ή αν πρόκειται για περισσότερες από μια αντίστοιχες Σχολές/Τμήματα ανά Περιφέρεια την σειρά προτίμησης σε όλες αυτές.
γ) Τέλος, συμπληρώνει το τηλέφωνό του, την πλήρη ταχυδρομική και ηλεκτρονική διεύθυνσή του.
6. Ο αιτών τη μεταφορά θέσης έχει τη δυνατότητα προσωρινής αποθήκευσης της αίτησής του, προκειμένου να ελέγξει την ορθότητα των στοιχείων που δηλώνει. Σε κάθε περίπτωση, η αίτηση οριστικοποιείται με την επιλογή «υποβολή αίτησης». Χωρίς την οριστική υποβολή της αίτησης δεν χορηγείται αριθμός πρωτοκόλλου και η ηλεκτρονική αίτηση είναι άκυρη.
7. Με την ολοκλήρωση της ηλεκτρονικής υποβολής, οι αιτούντες οφείλουν να εκτυπώσουν την αίτησή τους, στην οποία αναγράφεται και ο αριθμός πρωτοκόλλου που έλαβε και αποδέχονται να προσκομίσουν, στο Ίδρυμα υποδοχής τους, τα δικαιολογητικά που θα αποδεικνύουν τα όσα δήλωσαν.
Απαραίτητα δικαιολογητικά
Α) ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ ΚΑΙ ΤΕΚΝΑ ΑΥΤΩΝ:
1)Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης από το Δήμο, που έχει εκδοθεί εντός του 2014
2) Εκτυπωμένη την ηλεκτρονική αίτηση μεταφοράς θέσης εισαγωγής.
3) Βεβαίωση μόνιμης κατοικίας γονέων.
4) Βεβαίωση εγγραφής του Τμήματος προέλευσης
Β) ΤΡΙΤΕΚΝΟΙ:
1)Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης από το Δήμο, που έχει εκδοθεί εντός του 2014.
2) Εκτυπωμένη την ηλεκτρονική αίτηση μεταφοράς θέσης εισαγωγής.
3) Βεβαίωση μόνιμης κατοικίας γονέων.
4) Βεβαίωση εγγραφής του Τμήματος προέλευσης
Γ.α) ΜΕ ΑΔΕΛΦΟ Η ΑΔΕΛΦΗ ΦΟΙΤΗΤΗ/ΤΡΙΑ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ 1γα) ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 53 του Ν.4264/2014
1) Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης από το Δήμο, που έχει εκδοθεί εντός του 2014.
2) Βεβαίωση Τμήματος ή Σχολής, από την οποία να προκύπτει ότι ο/η αδελφός/αδελφή είναι, κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης, ενεργός φοιτητής του πρώτου κύκλου σπουδών, όπως ορίζεται στο άρθρο 2 του ν.4009/2011 (195 Α΄) ή την Βεβαίωση μόνιμης κατοικίας των γονέων του σε περίπτωση που έχει επιλεγεί η Περιφέρεια μόνιμης κατοικίας γονέων.
3) Υπεύθυνη Δήλωση του/της αδελφού/αδελφής που είναι ενεργός φοιτητής ότι δεν είναι ήδη κάτοχος πτυχίου, μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου, θεωρημένη για το γνήσιο της υπογραφής από αρμόδια αρχή.
4) Βεβαίωση μόνιμης κατοικίας γονέων.
5) Εκτυπωμένη την ηλεκτρονική αίτηση μεταφοράς θέσης εισαγωγής.
6) Βεβαίωση εγγραφής του Τμήματος προέλευσης
Γ.β) ΟΡΦΑΝΟΙ
1) Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης από το Δήμο, που να έχει εκδοθεί εντός του 2014 από την υποβολή της αίτησης, από το οποίο να προκύπτει: i) ο θάνατος του/των γονέων και, ii) για την περίπτωση τέκνου/τέκνων άγαμης μητέρας, η μη αναγνώριση του/των τέκνων της, των οποίων έχει τη γονική μέριμνα.
2) Εκτυπωμένη την ηλεκτρονική αίτηση μεταφοράς θέσης εισαγωγής.
3) Βεβαίωση μόνιμης κατοικίας γονέα ή του αιτούντα σε περίπτωση που είναι ορφανός και από τους δυο γονείς.
4) Βεβαίωση εγγραφής του Τμήματος προέλευσης
Γ.γ) ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΓΟΝΕΙΣ Η ΤΕΚΝΑ Η ΑΔΕΛΦΙΑ Η ΣΥΖΥΓΟΥΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ 1 γγ) ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 53 ΤΟΥ Ν. 4264/2014
1) Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης από το Δήμο, που να έχει εκδοθεί εντός του 2014, από το οποίο να προκύπτει η συγγενική σχέση εξ αίματος ή εξ αγχιστείας.
2) Πιστοποιητικό αναπηρίας του οικείου Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ).
Επισημαίνεται ότι στις περιπτώσεις όπου έχει χορηγηθεί πριν την 1.9.2011 επ’ αόριστον ποσοστό αναπηρίας, από τις Πρωτοβάθμιες Υγειονομικές Επιτροπές των Νομαρχιών, της Περιφέρειας ή των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης, ή από Ανώτατες Υγειονομικές Επιτροπές Στρατού, Ναυτικού, Αεροπορίας και Ελληνικής Αστυνομίας, δεν απαιτείται εκ νέου εξέταση από τις τις υγειονομικές επιτροπές του ΚΕΠΑ.
3) Εκτυπωμένη την ηλεκτρονική αίτηση μεταφοράς θέσης εισαγωγής.
4) Βεβαίωση μόνιμης κατοικίας γονέων.
5) Βεβαίωση εγγραφής του Τμήματος προέλευσης
Γ.δ) ΤΕΚΝΑ ΘΥΜΑΤΩΝ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
1) Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης από το Δήμο, που έχει εκδοθεί εντός του 2014.
2) Αντίγραφο πράξης συνταξιοδότησης του γονέα που φονεύθηκε ή κατέστη ανίκανος.
3) Εκτυπωμένη την ηλεκτρονική αίτηση μεταφοράς θέσης εισαγωγής.
4) Βεβαίωση μόνιμης κατοικίας γονέων.
5) Βεβαίωση εγγραφής του Τμήματος προέλευσης
Γ.ε) ΠΟΛΥΔΥΜΑ ΤΕΚΝΑ
1) Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης από το Δήμο, που έχει εκδοθεί εντός του 2014, από το οποίο να προκύπτει η ίδια ημερομηνία γέννησης των πολύδυμων τέκνων.
2) Αντίγραφο της Αίτησης-Δήλωσης για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις των Γ.Ε.Λ. ή των ΕΠΑ.Λ. του έτους υποβολής του μηχανογραφικού δελτίου του/των άλλου/άλλων πολύδυμου/πολύδυμων αδελφού/αδελφών.
3) Εκτυπωμένη την ηλεκτρονική αίτηση μεταφοράς θέσης εισαγωγής.
4) Βεβαίωση μόνιμης κατοικίας γονέων.
5) Βεβαίωση εγγραφής του Τμήματος προέλευσης
Έλεγχος των δικαιολογητικών
1. Οι πίνακες των αιτουμένων τη μεταφορά θέσης αποστέλλονται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων προς τις Σχολές ή Τμήματα / Εισαγωγικές Κατευθύνσεις /Προγράμματα Σπουδών υποδοχής, ανά κατηγορία. Εντός πέντε εργάσιμων ημερών από τη στιγμή που τα τμήματα παραλάβουν τους πίνακες των αιτουμένων τη μεταφορά θέσης, υποχρεούνται να ανακοινώσουν τις ημερομηνίες εντός των οποίων θα δεχθούν τα δικαιολογητικά των ενδιαφερομένων. Η διάρκεια υποβολής των δικαιολογητικών δεν μπορεί να υπερβαίνει τις οκτώ (8) ημέρες.
2. Με απόφαση του Προέδρου/Προϊσταμένου του Τμήματος, συστήνεται μη αμειβόμενη τριμελής Επιτροπή, τα μέλη της οποίας προέρχονται από το διδακτικό ή το διοικητικό προσωπικό, με σκοπό τον έλεγχο των δικαιολογητικών. Η Επιτροπή οφείλει να ολοκληρώσει τον έλεγχο των δικαιολογητικών εντός είκοσι (20) ημερών από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής.
3. Η διαδικασία ολοκληρώνεται με την ανακοίνωση των αποφάσεων της Γενικών Συνελεύσεων του Τμήματος του Α.Ε.Ι. ή του Ακαδημαϊκού Συμβουλίου/Διοικούσας Επιτροπής της Α.Ε.Α. και οι Γραμματείες, προκειμένου να πραγματοποιήσουν την εγγραφή των δικαιούχων, ζητούν από αυτούς να δηλώσουν τον αριθμό πρωτοκόλλου της αίτησης διαγραφής τους από το Τμήμα προέλευσης και παράλληλα ζητούν από τη Γραμματεία του Τμήματος προέλευσης την υπηρεσιακή αποστολή του φακέλου, όπου περιλαμβάνεται και βεβαίωση διαγραφής τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου