Παρασκευή 21 Δεκεμβρίου 2012

Media-Επενδύσεις: Άγιες Μέρες με άγριο πόλεμο συμφερόντων

Το Ποντίκι


  Στη δίνη επιβίωσης στην οποία βρίσκονται τα εγχώρια ΜΜΕ ένα πρωτοσέλιδο ξένισε και αιφνιδίασε την περασμένη εβδομάδα. Τα «Νέα» του ΔΟΛ κυκλοφόρησαν με πρώτο θέμα εναντίον της Google! Υπό τον τίτλο «Πώς μας κλέβει η Google», η εφημερίδα του Σταύρου Ψυχάρη ουσιαστικά καταλογίζει στον διεθνή κολοσσό απόπειρα φοροδιαφυγής, παρουσιάζοντας τις διαδρομές του χρήματος σε ένα ενδιαφέρον γράφημα.

Το σκληρά επιθετικό δημοσίευμα των «Νέων» συνέπεσε με τη δημοσίευση της έρευνας του Reuters για τη διαπλοκή media-κών και επιχειρηματικών συμφερόντων, το οποίο έβγαλε στη σέντρα της διεθνούς πολιτικής επικαιρότητας τον ρόλο και τις ευθύνες του εγχώριου επιχειρηματικού κατεστημένου στην εξέλιξη της κρίσης στη χώρα μας. Με φόντο μια άγρια σύγκρουση συμφερόντων πάνω στο πτώμα της ελληνικής οικονομίας και με το ενδιαφέρον διεθνών πολυεθνικών να εξαγοράσουν όσο - όσο τις κερδοφόρες δημόσιες εταιρείες που η κυβέρνηση έβγαλε στο σφυρί, οι διαπλεκόμενες σχέσεις φαίνεται πως έχουν τον δικό τους ρόλο και ειδικό βάρος.


Το δημοσίευμα των «Νέων» εστιάζει στην τιμολόγηση των διαφημίσεων της Google, ανοίγοντας το επίσης μείζον ζήτημα για τη διαμόρφωση του νέου μοντέλου τιμολόγησης στο «περιεχόμενο» του Διαδικτύου. Είναι γνωστό πως στο υπουργείο Οικονομικών έχει ανοίξει η συζήτηση για την επιβολή ενός νέου φόρου στο Internet, στα πρότυπα των άλλων χωρών της Ε.Ε.

Όπως επίσης είναι γνωστό πως τόσο στον ΔΟΛ όσο και στα άλλα εκδοτικά συγκροτήματα μελετώνται τα μοντέλα μετάβασης από την έντυπη έκδοση στην ιντερνετική, με το βάρος των επιχειρησιακών μοντέλων και της επιχειρηματικής λειτουργίας να πέφτει στις διαδικτυακές εκδόσεις. Ειδικά για τον ΔΟΛ, για παράδειγμα, πληροφορίες αναφέρουν πως η εταιρεία θα διαχωριστεί σε «κακά» και «καλά» κομμάτια, με τα χρέη και τις ζημιές να μεταφέρονται στις «κακές» εταιρείες. Και την ίδια στιγμή έχει μελετηθεί η ενοποίηση των ιντερνετικών Μέσων του ομίλου σε ενιαίο σχήμα.


Παράλληλη αναστάτωση

Τα εκδοτικά σχέδια για την επιβίωση των εκδοτικών εταιρειών την επόμενη μέρα, ωστόσο, δεν είναι ο μόνος πρωταγωνιστής στις σημερινές εξελίξεις. Πριν από λίγες μέρες στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε το συνέδριο «Gaming Money Conference 2012», στο οποίο μετείχαν περισσότεροι από 350 Έλληνες και ξένοι ενδιαφερόμενοι για τις επερχόμενες επενδύσεις στον πάσης φύσεως τζόγο και τις προοπτικές κερδών από την ανάπτυξη «επενδύσεων» στο στοίχημα και το on-line στοίχημα. Στο κύριο μενού των συζητήσεων, όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ, βρισκόταν ο ΟΠΑΠ και η πώλησή του. Και στο παρασκήνιο βρίσκεται η μαζική έξοδος των ξένων εταιρειών διαδικτυακού στοιχήματος.

Στο εν λόγω σημαντικό συνέδριο μίλησε και ο industry manager της Google Greece Πάνος Λαμπράκος στην ενότητα των «ευκαιριών και προσκλήσεων στην εποχή του Διαδικτύου, των έξυπνων τηλεφώνων και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης». Γεγονός που έκανε πολλούς να αναρωτηθούν για τις προθέσεις της Google να πάρει μερίδιο από τη νέα αγορά του στοιχήματος. Ανάμεσα στους ενδιαφέροντες ομιλητές βρίσκονταν επίσης εκπρόσωποι της Goldman Sachs, του ΟΠΑΠ, της αρχής τυχερών παιγνίων, της Intralot κ.λπ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου