Δευτέρα 11 Ιουνίου 2012

Τα 11 ΣΤΟΠ στη ρευστότητα της αγοράς

Ημερησία 

  Έντεκα... εμπόδια στη διοχέτευση της ρευστότητας στην αγορά έχει εντοπίσει ο υπηρεσιακός υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Γιάννης Στουρνάρας κατά τη διάρκεια της ολιγοήμερης θητείας του στο υπουργείο.


Αυτά βρίσκονται στη δημόσια διοίκηση, όπου πρόκειται για μακροχρόνιες παθογένειες όπως η γραφειοκρατία, αλλά και στο τραπεζικό σύστημα το οποίο στερείται της πολυπόθητης ρευστότητας καθώς και στη συμπεριφορά της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων.

Πάντως, ο κ. Στουρνάρας πιστεύει ότι το υπουργείο Ανάπτυξης μπορεί να συντονίσει το σχεδιασμό ενός δεκαετούς πλάνου ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας όπως και τα υπουργεία Μεταφορών και Υποδομών, Ενέργειας και το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Ελληνικού Δημοσίου.

Τα 11 εμπόδια είναι:.


1. Η έλλειψη ρευστότητας στις τράπεζες που επηρεάζει την απορροφητικότητα του ΕΣΠΑ. Όταν πάει ένας εργολάβος να πάρει εγγυητική επιστολή δεν μπορεί. Όταν πάει να κάνει τιτλοποίηση του συμβολαίου του με το ΕΣΠΑ, δεν του δίνει η Τράπεζα. Του ζητάει πάρα πολύ μεγάλα collaterals (εγγυήσεις).

2. Η γραφειοκρατία και η απουσία συντονισμού κολλάνε το ΕΣΠΑ. Δεν υπάρχει συνεννόηση και μεταξύ υπουργείων και διαχειριστικών αρχών του ΕΣΠΑ. Είναι κανόνας οι συγκρούσεις μεταξύ κεντρικών αρχών και περιφέρειας για θέματα διαχείρισης των κοινοτικών κονδυλίων και προώθησης έργων.

3. Οι συνεχείς δικαστικές προσφυγές, μπλοκάρουν τον εκσυγχρονισμό του κράτους. Τέτοια περίπτωση είναι η ηλεκτρονική διακυβέρνηση που δεν προχωρά για την απλοποίηση διοικητικών διαδικασιών και την αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας και της διαφθοράς.

4. Η έλλειψη αξιολογητών επενδύσεων φρενάρει τη δρομολόγηση έργων που θα μπορούσαν να δώσουν αναπτυξιακή τροχιά στην οικονομία.

5. Η συμπεριφορά της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων στερεί πολύτιμους πόρους από την ελληνική οικονομία. Φέρεται σαν εμπορική τράπεζα, βρίσκει προσκόμματα ώστε να μη χρηματοδοτήσει προγράμματα και έργα στην Ελλάδα, παρά τις εγγυήσεις του ΕΣΠΑ και τις σχετικές συμφωνίες που έχουν υπογραφεί.

6. Το φαστ τρακ και το Invest in Grecee, δε λειτουργούν ως υπηρεσία μιας στάσης. Πολλές κρατικές υπηρεσίες αντιστέκονται και δε συνδράμουν ώστε το Invest in Greece να «τρέχει» για λογαριασμό επενδυτών που θα συλλέγει τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την έναρξη επενδύσεων.

7. Μεγάλο είναι το πρόβλημα με τη χορήγηση αδειών, την απουσία χωροταξικού σχεδιασμού. Επιπλέον θα μπορούσε να δημιουργηθεί στο ΣτΕ ειδικό τμήμα που να ασχολείται με θέματα ανάπτυξης.

8. Ανταγωνισμός ανάμεσα στη γενική γραμματεία Εμπορίου και την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

9. Μεγάλες καθυστερήσεις στη ψηφιακή σύγκλιση. Δεν έχει προχωρήσει ακόμα η ευρυζωνικότητα στο δημόσιο τομέα, καθώς υπάρχει έλλειψη συντονισμού, ενώ το πρόγραμμα υποφέρει από δικαστικές προσφυγές.

10. Κίνδυνος ελλοχεύει με τη διακοπή εκταμιεύσεων στον επενδυτικό νόμο. Η Κομισιόν, σε χαμηλό διοικητικό επίπεδο, έχει αποστείλει μετά τα κρούσματα διαφθοράς στο υπουργείο Ανάπτυξης προειδοποιητική επιστολή για διακοπή των εκταμιεύσεων.

11. Λάθος είναι κατάργηση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας. Χρειάζεται η επανίδρυσή του και έναν υπουργό, ο οποίος να απασχολείται όλη την ημέρα με τα θέματα. Η ποντοπόρος ναυτιλία μπορεί να προσφέρει πολλά στην οικονομία.


ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΟΛΩΝΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου