Από την έντυπη έκδοση της Ναυτεμπορικής
Της Κατερίνας Τζωρτζινάκη
'Eνα πολυμετοχικό σχήμα, 2.600 εργαζόμενοι, 544 λεωφορεία απ’ τα 618 που διαθέτει, 167.000.000 επιβάτες ετησίως, κρατική επιδότηση, χρέη εκατομμυρίων ευρώ. Τι τρέχει με τον ΟΑΣΘ, που έχει καθηλωθεί και έχει υποχρεώσει τους Θεσσαλονικείς και τους επισκέπτες να δοκιμάζουν τις σωματικές και τις οικονομικές τους αντοχές;
Πάσχει μια δημόσια δομή ή υπάρχει κακή διαχείριση και αδιαφάνεια σε ένα ιδιωτικό μονοπώλιο;
Ο ΟΑΣΘ, Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, που ιδρύθηκε το 1957 εκτελεί το έργο των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης με διαδοχικές συμβάσεις παραχώρησης που υπογράφονται με το Δημόσιο. Στις 11 Ιανουαρίου 2008 με την τέταρτη συμφωνία η παραχώρηση εκτέλεσης παρατάθηκε έως και δύο χρόνια από την ολοκλήρωση των έργων του μετρό και των επεκτάσεων αυτού. Συμφωνία χωρίς ημερομηνία λήξης δηλαδή.
Έχει και συνέχεια. Αντιγράφω από την επίσημη ιστοσελίδα του Οργανισμού: «Το απασχολούμενο κεφάλαιο του ΟΑΣΘ είναι κατανεμημένο σε 424 ακέραιες μετοχές, εκ των οποίων οι 346 είναι κατανεμημένες σε 1.900 περίπου μικρομετόχους αυτοκινητιστές, οι 29 ανήκουν στην ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε., οι 25 ανήκουν στον Συνεταιρισμό των Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ και οι 24 ανήκουν στο νομικό πρόσωπο του ΟΑΣΘ». Οι μέτοχοι, καλά το μαντέψατε, εισπράττουν μέρισμα, ενώ ο ΟΑΣΘ ενοικιάζει τα αμαξοστάσια και τα γραφεία διοίκησης από συνεταιρισμό που ανήκει σε μετόχους του ΟΑΣΘ. Μπλέκουν πολύ οι γραμμές και οι διαδρομές, αλλά η επιδότηση του κέρδους των μετόχων ξεπερνά τις εξελίξεις, ιδίως όταν περιβάλλεται με πέπλο μυστηρίου το συνολικό ποσό προκειμένου να συγκριθεί μ’ αυτό που οφείλεται στους εργαζόμενους. «Γίνεται να έχουν πληρωθεί τα μερίσματα των μετόχων τον Ιούνιο και να χρωστούνται τα δεδουλευμένα;» αναρωτήθηκε ο υπουργός.
Κι όμως γίνεται, σε ένα χρόνια πρόβλημα που καίει, γι’ αυτό και δεν βλέπω να συνωστίζονται τα κόμματα για να λύσουν τα χειρόφρενα. Τι θα γίνει; Η κυβέρνηση, έπειτα από καθυστερήσεις και άγονες αντιπαραθέσεις, με ομήρους τους πολίτες, υπόσχεται οριστικές λύσεις. Στου ΟΑΣΘ τη ρόδα;
Ναυτεμπορική
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου