kontranews
του Γιώργου Βάμβουκα
Ενώ η κυβέρνηση χθες το μεσημέρι κατέθετε τον Γενικό
Κρατικό Προϋπολογισμό (ΓΚΠ) του 2015 στον πρόεδρο της Βουλής, η Moody’ s με
απρόσμενη ανακοίνωσή της, υποστήριζε ότι η πιστοληπτική αξιολόγηση της Ελλάδας
θα πρέπει να αναβαθμιστεί το ταχύτερο.
Αυτή τι στιγμή που γράφω το παρόν κείμενο, αναμένεται από
ώρα σε ώρα η ανακοίνωση της Fitch, αναφορικά με την αξιολόγηση της
πιστοληπτικής αξιοπιστίας της ελληνικής οικονομίας. Είμαι σχεδόν βέβαιος ότι
τόσο η Fitch σήμερα, όσο και η Moody’ s την επόμενη βδομάδα, θα αναβαθμίσουν
την πιστοληπτική θέση της εθνικής μας οικονομίας. Καθίσταται πλέον πασιφανές
ότι ο πρωθυπουργός της χώρας, υπό την καθοδήγηση των τζογαδόρων των
χρηματοοικονομικών παιγνίων Στουρνάρα, Χαρδούβελη και σία, ποντάρει στην
δημιουργία ευοίωνων βραχυπρόθεσμων προοπτικών από τη σίγουρη αναβάθμιση της
πιστοληπτικής αξιολόγησης της χώρας.
Το καρέ ανοίγει και αρχίζουμε να αντιλαμβανόμαστε, ότι,
τυχοδιώκτες και άτομα των παρακρατικών παρασκηνίων, κυβερνούν τη χώρα και έχουν
τις τύχες της εθνικής οικονομίας στα χέρια τους. Αν τον τζόγο με την ελληνική
οικονομία, ο κ. Σαμαράς τον κάνει συνεργαζόμενος με τις αμερικανικές μυστικές
υπηρεσίες και τους κολαούζους Fitch, Moody’ s και Standard & Poor’s,
αγνοώντας τους Γερμανούς και τους υπόλοιπους εταίρους μας στην Ευρωζώνη,
αντιλαμβάνεστε ότι οι εθνικές περιπέτειες είναι προ των πυλών. Εκτός αν όλοι
τους είναι στο παιχνίδι, μας δουλεύουν ασύστολα με τις μαγκιές της τρόικας και
έχουν εξυφάνει “σχέδιο”, που τις επόμενες μέρες θα μας το βάλουν κολάρο.
Αν όμως στο καιροσκοπικό παίγνιο, με την αναμενόμενη
αναβάθμιση της πιστοληπτικής φερεγγυότητας της Ελλάδας από τους διεθνείς οίκους
αξιολόγησης, δεν συμμετέχει ο γερμανικός παράγοντας και η τρόικα, η σύγκρουση
θα είναι αναπόφευκτη και σίγουρα οι μέρες που θα έλθουν, θα είναι πιο μαύρες
μέρες από του χθες. Διαισθάνομαι ότι τις επόμενες βδομάδες, τους επόμενους
μήνες, δεν θα πιστεύουμε αυτά που θα βλέπουν τα μάτια μας. Μετά απ’ όλα αυτά,
τι να σας πω για τον ΓΚΠ του 2015; Και ποιος δεν αντιλαμβάνεται ότι ο συγκεκριμένος
κρατικός προϋπολογισμός, είναι ένα συνονθύλευμα από κατασκευασμένα στοιχεία, τα
οποία δεν έχουν ουδεμία σχέση με την αληθινή κατάσταση των Δημοσίων Οικονομικών
της χώρας.
Να σας πω ότι την περίοδο 2013-2014, οι δαπάνες σε τόκους, χρεολύσια και λοιπές κατηγορίες δαπανών, για την εξυπηρέτηση του δημοσίου χρέους, από 69,4 αυξήθηκαν σε 145 δις ευρώ (€); Ή να σας πω ότι την περίοδο 2013-2014, τα πιστωτικά έσοδα (δανεισμός) του ελληνικού κράτους από 76,6 εκτινάχτηκαν σε 140 δις €; Στον πίνακα 4.1 της Εισηγητικής Έκθεσης του κρατικού προϋπολογισμού, αναφέρεται ότι το δημόσιο χρέος (χρέος κεντρικής κυβέρνησης) παρέμεινε αμετάβλητο στα 326 δις €.
Να σας πω ότι την περίοδο 2013-2014, οι δαπάνες σε τόκους, χρεολύσια και λοιπές κατηγορίες δαπανών, για την εξυπηρέτηση του δημοσίου χρέους, από 69,4 αυξήθηκαν σε 145 δις ευρώ (€); Ή να σας πω ότι την περίοδο 2013-2014, τα πιστωτικά έσοδα (δανεισμός) του ελληνικού κράτους από 76,6 εκτινάχτηκαν σε 140 δις €; Στον πίνακα 4.1 της Εισηγητικής Έκθεσης του κρατικού προϋπολογισμού, αναφέρεται ότι το δημόσιο χρέος (χρέος κεντρικής κυβέρνησης) παρέμεινε αμετάβλητο στα 326 δις €.
Εφόσον κ. Σαμαρά και κ. Χαρδούβελη, το δημόσιο χρέος ήταν
σταθερό στα 326 δις €, μπορείτε να μας εξηγήσετε, γιατί την περίοδο 2013-2014 ο
κρατικός δανεισμός (πιστωτικά έσοδα) σημείωσε επιπρόσθετη αύξηση της τάξης των
63,4 δις € (140,0-76,6=63,4); Γιατί τα 63,4 δις € δεν αθροίστηκαν στο δημόσιο
χρέος της χώρας;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου