edu4u
Έξι επιστημονικά πεδία, όπως έχει γράψει το news.gr, δημιουργεί η είσοδος της Πληροφορικής στις πανελλαδικές εξετάσεις ενώ ο εξοβελισμός της Λογοτεχνίας δεν πέτυχε και πλέον το μάθημα παραμένει ως εξεταζόμενο συνδυαστικά με τη Νεοελληνική Γλώσσα για τους υποψηφίους όλων των επιστημονικών πεδίων.
Έξι επιστημονικά πεδία, όπως έχει γράψει το news.gr, δημιουργεί η είσοδος της Πληροφορικής στις πανελλαδικές εξετάσεις ενώ ο εξοβελισμός της Λογοτεχνίας δεν πέτυχε και πλέον το μάθημα παραμένει ως εξεταζόμενο συνδυαστικά με τη Νεοελληνική Γλώσσα για τους υποψηφίους όλων των επιστημονικών πεδίων.
Το news.gr παρουσιάζει
τα βασικά στοιχεία του νέου συστήματος όπως αυτό διαμορφώνεται με βάση
την τροπολογία που κατέθεσε το υπουργείο και το νόμο για το Νέο Λύκειο.
1. Πότε θα δώσω πανελλαδικές εξετάσεις;
Με
το νέο σύστημα οι πανελλαδικές μάλλον μεταφέρονται για τα μέσα με τέλη
Ιουνίου. Κάτι τέτοιο γινόταν με τις δέσμες. Όπως έγραψε το news.gr στο
συμπέρασμα αυτό μας οδηγεί χωρίο της τροπολογίας σύμφωνα με το οποίο οι
εξετάσεις εισαγωγής σε ΑΕΙ, ΤΕΙ, Στρατιωτικές, Αστυνομικές Σχολές και
άλλες διεξάγονται μετά την απόλυση του μαθητή από το Λύκειο.
2. Γιατί κάποιοι κάνουν λόγο για διπλές πανελλαδικές;
Επειδή
με το νέο σύστημα οι πανελλαδικές θα διενεργηθούν μετά την απόλυση από
το Λύκειο θα προηγηθούν οι ενδοσχολικές εξετάσεις οι οποίες
πραγματοποιούνται και στη Γ' Λυκείου με το 50% των θεμάτων από την
Τράπεζα Θεμάτων.
Γι αυτό το λόγο κάποια δημοσιεύματα αναφέρονται σε διπλές πανελλαδικές, «βαφτίζοντας» έτσι και τις ενδοσχολικές εξετάσεις.
3. Σε πόσα μαθήματα θα εξεταστώ για το απολυτήριο Λυκείου;
Οι
μαθητές της Γ τάξης των Γενικών Λυκείων εξετάζονται σε 6 μαθήματα και
της Δ Τάξης των Εσπερινών Λυκείων εξετάζονται συνολικά σε 5 μαθήματα.
Αυτά είναι:
- Τα μαθήματα της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας
- Τα Θρησκευτικά
- Την Ιστορία
- Τη Ξένη Γλώσσα (για τα Εσπερινά Γενικά Λύκεια περιλαμβάνουν μόνο το μάθημα της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας)
- (3) από τα μαθήματα της επιλεχθείσας Ομάδας Προσανατολισμού, σε θέματα που είναι κοινά για όλα τα τμήματα του ίδιου σχολείου και ορίζονται ως εξής:
α) κατά ποσοστό 50%, με κλήρωση από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας
και
β) κατά ποσοστό 50%, από τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες.
Τα γραπτά διορθώνονται από τον οικείο διδάσκοντα.
Το
μάθημα της Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας με διακριτά διδακτέα
αντικείμενα – κλάδους τη Νέα Ελληνική Γλώσσα και τη Λογοτεχνία
εξετάζεται ως ενιαίο γνωστικό αντικείμενο με αναλογία θεμάτων 60%
Ελληνικής Γλώσσας και 40% Λογοτεχνίας.
Ο Μ.Ο. της προφορικής βαθμολογίας των τετραμήνων και της γραπτής εξάγεται κατά τις ισχύουσες διατάξεις
4. Πόσα τελικά είναι τα επιστημονικά πεδία;
Όπως
φαίνεται από τον πίνακα που ακολουθεί τα επιστημονικά πεδία μετά την
επαναφορά της πληροφορικής στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα από 5
γίνονται 6.
ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
|
ΘΕΤΙΚΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΕΣ
|
Ν.ΓΛΩΣΣΑ και ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
|
Ν.ΓΛΩΣΣΑ και ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
|
ΙΣΤΟΡΙΑ
|
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
|
ΛΑΤΙΝΙΚΑ
|
ΦΥΣΙΚΗ
|
ΑΡΧΑΙΑ
|
ΧΗΜΕΙΑ
|
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ-ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ
|
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ
|
Ν.ΓΛΩΣΣΑ και ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
|
Ν ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
|
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤ. |
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤ.
|
ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝ.ΘΕΩΡΙΑΣ
|
ΑΡΧΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
|
ΣΤ.ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ/ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
|
ΙΣΤΟΡΙΑ
|
ΘΕΤΙΚΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΕΣ-ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
|
ΥΓΕΙΑΣ
|
Ν.ΓΛΩΣΣΑ και ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
|
Ν.ΓΛΩΣΣΑ και ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
|
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
|
ΦΥΣΙΚΗ
|
ΦΥΣΙΚΗ
|
ΧΗΜΕΙΑ
|
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
|
ΒΙΟΛΟΓΙΑ
|
5. Παραμένει η Λογοτεχνία;
Οι
αντιδράσεις των επιστημονικών ενώσεων, των βουλευτών της αντιπολίτευσης
έπιασαν τόπο καθώς το Υπουργείο πείστηκε να διατηρήσει τη Λογοτεχνία ως
πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα συνδυαστικά με τη Ν.Γλώσσα για τους
υποψηφίους όλων των επιστημονικών πεδίων.
6. Επιλογή ομάδας μαθημάτων. Πότε;
Οι μαθητές της Γ' τάξης Ημερήσιο και Δ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου με την έναρξη του σχολικού έτους και όχι αργότερα της 20ης Σεπτεμβρίου,
επιβεβαιώνουν οριστικά την Αρχική Δήλωση Ομάδας Μαθημάτων
Προσανατολισμού, που έχουν υποβάλει στη σχολική τους μονάδα προ της
λήξης του προηγούμενου διδακτικού έτους.
7. Πόσες ομάδες μαθημάτων επιλέγω;
Κάθε
μαθητής επιλέγει μια (1) Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού και
Επιστημονικό Πεδίο Εξειδίκευσης, που αντιστοιχεί σε συγκεκριμένα
Επιστημονικά Πεδία Σχολών και Τμημάτων που επιθυμεί την εισαγωγή του.
8. Μπορώ να επιλέγω σχολές και από άλλα επιστημονικά πεδία;
Ο μαθητής με τα μέχρι στιγμής δεδομένα επιλέγει τα Τμήματα ή τις σχολές που ανήκουν σε ένα Επιστημονικό Πεδίο.
9. Τι γίνεται με την κατανομή των Τμημάτων σε Επιστημονικά Πεδία και τις στρατιωτικές σχολές;
Ακόμα
δεν υπάρχει επίσημη ανακοίνωση για την κατανομή των Τμημάτων. Ωστόσο
αυτό που φαίνεται να έχει κλειδώσει, σύμφωνα και με πληροφορίες μας
είναι η κατανομή των στρατιωτικών σχολών στο σύνολο των επιστημονικών
πεδίων ανάλογα με το γνωστικό τους αντικείμενο. Για παράδειγμα το ΣΣΑΣ
Οικονομικό θα ενταχθεί στο πεδίο των οικονομικών –κοινωνικών και
πολιτικών επιστημών.
10. Τι γίνεται με την επιλογή Χημείας ή Πληροφορικής;
Όσοι
επιλέγουν το ΕΠΕ "Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες" δηλώνουν
υποχρεωτικά την προτίμησή τους ανάμεσα στα μαθήματα Χημείας και
Πληροφορικής, ανάλογα με τις Σχολές ή τα Τμήματα που επιθυμούν να
εισαχθούν.
11. Μέχρι πότε πρέπει να ανακοινωθούν οι συντελεστές βαρύτητας;
Με
απόφαση του Υπουργού Παιδείας, η οποία εκδίδεται το αργότερο μέχρι 31
Μαρτίου εκάστου έτους, δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεων και
ισχύει για τις πανελλαδικές του επόμενου έτους, ορίζεται ο συντελεστής
βαρύτητας κάθε μαθήματα ανά Σχολή, Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση.
Ο
συντελεστής βαρύτητας σε ένα (1) μάθημα ανά Σχολή, Τμήμα, Εισαγωγική
Κατεύθυνση καθορίζεται μετά από πρόταση της ΑΔΙΠ προς τον υπουργό
Παιδείας, η οποία περιέρχεται σε αυτόν έως την 15η Μαρτίου. Σε περίπτωση μη υποβολής πρότασης, ο συντελεστής καθορίζεται από τον υπουργό Παιδείας.
12. Θα
εξεταστώ σε ειδικά μαθήματα του ελεύθερου και του γραμμικού σχεδίου.
Έχω τη δυνατότητα να διδαχθώ τα εν λόγω μαθήματα στο σχολείο;
Όπως
αναφέρει τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας σε επίπεδο σχολικής μονάδας
και σε ώρες εντός της πρωινής λειτουργίας δύναται να λειτουργούν
τμήματα ειδικών μαθημάτων, ιδίως ελεύθερου και γραμμικού σχεδίου,
ισπανικών, ιταλικών, για την προετοιμασία των μαθητών που επιθυμούν να
εισαχθούν σε Σχολές, Τμήματα ή Εισαγωγικής Κατευθύνσεις που απαιτούν
εξέταση σε ειδικά μαθήματα.
Με
απόφαση του Υπουργού ρυθμίζονται τα ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα
των τμημάτων ειδικών μαθημάτων, ο αριθμός μαθητών ανά τμήμα τα θέματα
οργάνωσης και λειτουργίας, καθώς και κάθε άλλο τεχνικό και λεπτομερειακό
θέμα.
13. Για την εισαγωγή μου στα ΑΕΙ και ΤΕΙ μετρούν και οι βαθμοί των τριών τάξεων;
Πράγματι
εκτός από τα 4 πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα για την εισαγωγή σε
Τμήματα, Σχολές και Εισαγωγικές Κατευθύνσεις προσμετράται και ο Βαθμός
Προαγωγής και Απόλυσης που εξάγεται από τους βαθμούς προαγωγής των Α, Β
τάξεων και το Βαθμό απόλυσης στη Γ' τάξη που αναπροσαρμόζονται ανάλογα
με τους συντελεστές κάθε τάξης και τις επιδόσεις του υποψηφίου.
14. Πώς υπολογίζεται ο Βαθμός Προαγωγής και Απόλυσης;
Για τον υπολογισμό του Βαθμού Πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση προσμετράται και ο "Βαθμός Προαγωγής και Απόλυσης" (Β.Π.Α.).
Για
την προσμέτρηση αυτή ο γενικός βαθμός προαγωγής της Α΄ τάξης Ημερήσιου
Γενικού Λυκείου, ο Μ.Ο. των γενικών βαθμών προαγωγής των Α΄και Β΄ τάξεων
Εσπερινού Λυκείου, της Β΄ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου, της Γ΄ τάξης
Εσπερινού Λυκείου, ο γενικός βαθμός απόλυσης της Γ΄ τάξης Ημερήσιου
Γενικού Λυκείου και της Δ΄ τάξης Εσπερινού Λυκείου, εφόσον έκαστος είναι
μεγαλύτερος της μίας μονάδας σε σχέση με τον Μ.Ο. των τεσσάρων ανά
Ομάδα Προσανατολισμού μαθημάτων που εξετάζονται σε πανελλήνιες
εξετάσεις, αναπροσαρμόζεται ώστε να μην απέχει περισσότερο από μία
μονάδα από τον βαθμό του Μ.Ο. και στη συνέχεια ο αναπροσαρμοσμένος
«προαγωγικός» βαθμός της Α' λυκείου πολλαπλασιάζεται με συντελεστή 0,4,
της Β΄ με συντελεστή 0,7 και ο «απολυτήριος» της Γ΄ τάξης με συντελεστή
0,9.
Το άθροισμα των τριών διαιρούμενο δια δύο αποτελεί τον Β.Π.Α.
Το
εν λόγω πηλίκο (και μέχρι του τρίτου δεκαδικού) λογίζεται ως πέμπτος
βαθμός για την εισαγωγή του μαθητή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Σε
περίπτωση που ο βαθμός προαγωγής ή απόλυσης είναι μεγαλύτερος μέχρι και
μία μονάδα σε σχέση με τον Μ.Ο. των τεσσάρων ανά Ομάδα Προσανατολισμού
μαθημάτων που εξετάζονται σε πανελλήνιες εξετάσεις, ο βαθμός αυτός δεν
αναπροσαρμόζεται αλλά πολλαπλασιάζεται ως έχει με τον προβλεπόμενο ανά
τάξη συντελεστή
Σε
περίπτωση που ο βαθμός προαγωγής ή απόλυσης είναι μικρότερος σε σχέση
με το Μ.Ο. των τεσσάρων ανά Ομάδα Προσανατολισμού μαθημάτων, ο βαθμός
αυτός αναπροσαρμόζεται προς τα άνω κατά μία το πολύ μονάδα (και μέχρι
του ορίου του Μ.Ο.) κατά τον υπολογισμό με τον ανά τάξη προβλεπόμενο
συντελεστή.
Ακολουθεί ένα παράδειγμα:
Ο
υποψήφιος έχει Μ.Ο. στα 4 πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα 14. Ο
βαθμός της Α Λυκείου ήταν 18. Ωστόσο επειδή είναι μεγαλύτερος από τη 1
μονάδα αναπροσαρμόζεται ώστε να μην απέχει περισσότερο από 1 μονάδα από
τον βαθμό του Μ.Ο. Έτσι, το 18 γίνεται 15. Το 15 απέχει 1 βαθμό από το
Μ.Ο. που είναι 14 ( πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα).
Στη
Β' Λυκείου παραμένει το 15. Αφού σε περίπτωση που ο βαθμός προαγωγής
είναι μεγαλύτερος μέχρι 1 μονάδα δεν αναπροσαρμόζεται. Ο μαθητής είχε 15
στη Β Λυκείου και στις Πανελλαδικές Μ.Ο. 14, δηλαδή διαφορά ενός
βαθμού.
Στη
Γ' Λυκείου το 13 αναπροσαρμόζεται καθώς είναι μικρότερο από το 14 που
είναι ο Μ.Ο. των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων. Ο βαθμός αυτός
αναπροσαρμόζεται προς τα άνω κατά μία το πολύ μονάδα (και μέχρι του
ορίου του Μ.Ο.).
Αφού
γίνει η αναπροσαρμογή ακολουθεί ο πολλαπλασιασμός με τους συντελεστές
και η διαίρεση με το 2. Για τον εν λόγω υποψήφιο ο Βαθμός Προαγωγής και
Απόλυσης είναι 14,55.
ΤΑΞΗ
|
ΒΑΘΜΟΣ
|
Μ.Ο 4 ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ
|
ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ
|
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
|
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ
|
Α
|
18
|
14
|
15
|
Χ0,4
|
6
|
Β
|
15
|
14
|
15
|
Χ0,7
|
10,5
|
Γ
|
13
|
14
|
14
|
Χ0,9
|
12,6
|
ΣΥΝΟΛΟ
|
29,1
| ||||
ΔΙΑΙΡΕΣΗ /2 ΒΑΘΜΟΣ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΣΗΣ
|
14,55
|
Καλόγηρος Βασίλειος
πηγή: news.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου