Η Ελλάδα διατρέχει 7 σοβαρούς κινδύνους και αν δεν χρηματοδοτηθεί άμεσα θα οδηγηθεί σε μερική στάση πληρωμών
Παρά την προσπάθεια της ελληνικής κυβέρνησης να υποβάλλει μια λίστα μεταρρυθμίσεων στο Brussels Group φαίνεται ότι ακόμη τα εμπόδια είναι πολλά, οι δύο πλευρές συμφωνούν στις λύσεις, διαφωνούν στις μεθόδους και ουσιαστικά…δεν υπάρχει ακόμη συμφωνία.
Υπήρχε πνεύμα συνεργασίας μεν αλλά δεν υπάρχει συμφωνία.
Συμφωνούν ότι διαφωνούν, ή διαφωνούν συμφωνώντας ότι διαφωνούν κάπως έτσι περιγράφει πολιτικός παράγοντας τις έσχατες εξελίξεις.
Ο Αλέξης Τσίπρας ο έλληνας πρωθυπουργός σήμερα το βράδυ στις 20:00 στην Βουλή, εκτάκτως, θα αναφερθεί στην έκβαση των διαπραγματεύσεων, που όπως όλα δείχνουν δεν έχει επέλθει συμφωνία.
Οι μεταρρυθμίσεις θεωρούνται ασαφείς ή για να είμαστε ακριβείς «η πλειονότητα των μεταρρυθμίσεων είναι ασαφείς και αναξιόπιστες πλην ορισμένων περιπτώσεων όπως οι ιδιωτικοποιήσεις ή στο σκέλος των ακινήτων».
Με βάση ορισμένες πηγές
1)Η φορολογική αμνηστία για τις καταθέσεις του εξωτερικού με στόχο την είσπραξη 3 δισεκ. δεν πείθει.
Ο στόχος να υπάρξει επιβολή φόρου 15% με 20% στις καταθέσεις εξωτερικό για να εισπραχθούν 3 δισεκ. ειδάλλως θα μπορεί να δεσμευθεί έως το 80% του κεφαλαίου είναι μια μεταρρύθμιση…αστεία.
Η κυβέρνηση με αυτό τον τρόπο αναγνωρίζει ότι οι καταθέσεις των ελλήνων στο εξωτερικό είναι 20 με 30 δισεκ.
Πως η κυβέρνηση γνωρίζει ότι αυτά τα 20 ή 30 δισεκ είναι παράνομα κεφάλαια και πως εκτιμάει ότι θα συγκεντρώσει 3 δισεκ;
2)Η αύξηση του φορολογικού συντελεστή από 43% στο 45% στα υψηλά εισοδήματα π.χ. πάνω από 100.000 ευρώ θα επιφέρει ελάχιστο όφελος
Στην Ελλάδα τόσο τα χαμηλά όσο και τα υψηλά εισοδήματα έχουν υπερφορολογηθεί και μια υπερφορολόγηση απλά δεν θα επιφέρει τον επιθυμητό στόχο.
Συν τοις άλλοις πόσα είναι τα εισοδήματα πάνω από 100.000 ευρώ;
3)Για τα ακίνητα ο στόχος για 2,65 δισεκ. ως έσοδα από τα ακίνητα δεν είναι βέβαιο ότι μπορεί να επιτευχθεί όταν ήδη έχει εξαντληθεί η φοροδοτική ικανότητα των κατεχόντων ακίνητη περιουσία;
4) Στις ιδιωτικοποιήσεις ΟΛΠ και 14 περιφερειακά αεροδρόμια βρίσκονται στο επίκεντρο είναι σωστές επιλογές αλλά όχι επαρκείς.
Ο στόχος για τα έσοδα από τις ιδιωτικοποιήσεις είναι χαμηλός.
5)Για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου και τις διαρροές (δεν είναι επιβεβαιωμένο) ότι μπορεί να συγκεντρωθούν έσοδα 3 με 3,5 δισεκ. από το λαθρεμπόριο καυσίμων και άλλων είναι εξωπραγματικός και μη υλοποιήσιμος στόχος.
Είναι αδύνατο η Ελλάδα με τους ελεγκτικούς μηχανισμούς που διαθέτει να ελέγχει το εύρος της παραοικονομίας, θα απαιτηθεί πολύς χρόνος και συγκεκριμένα χρόνια…
6)Στις τράπεζες η κυβέρνηση εστιάζεται στο μείζον ζήτημα των NPLs των προβληματικών δανείων αλλά το ερώτημα είναι με ποιο τρόπο θα αντιμετωπιστεί το πρόβλημα όταν έχουν φθάσει στα 89 δισεκ. επίσημα ή περίπου 100 δισεκ. επίσημα τα προβληματικά δάνεια;
Το σχέδιο που υπήρχε να μετατραπεί σε μια ιδιότυπη bad bank το ΤΧΣ ή να δημιουργηθεί μια bad bank τύπου NAMA Ιρλανδίας ώστε να υπαχθούν 20 ή 30 δισεκ. προβληματικά δάνεια δεν μπορεί να υλοποιηθεί χωρίς κεφάλαια από τον ESM που τα πήρε κακήν κακώς από το ΤΧΣ
Η Ελλάδα διατρέχει 7 σοβαρούς κινδύνους και αν δεν χρηματοδοτηθεί άμεσα θα οδηγηθεί σε μερική στάση πληρωμών
Α)Η Ελλάδα κινδυνεύει να μην μπορεί να καταβάλλει μισθούς και συντάξεις στο δημόσιο, χρειάζεται 1,8 δισεκ. ενώ στις 8 Απριλίου θα πρέπει να πληρώσει μια ακόμη δόση στο ΔΝΤ.
Β)Αν δεν υπάρξει συμφωνία προφανώς τα ταμειακά διαθέσιμα της Ελλάδος έως τα τέλη Απριλίου θα έχουν τελειώσει και αρχές Μάιου η χώρα θα οδηγηθεί σε μερική στάση πληρωμών άρα και σε capital Controls στις τράπεζες.
Γ)Η ελληνική οικονομία όχι μόνο δεν θα καταφέρει να πετύχει πρωτογενές πλεόνασμα αλλά βίαια θα επιστρέψει στα ελλείμματα.
Θυμίζουμε ότι το πρωτογενές πλεόνασμα θα ήταν 3,5% το 2015, μειώθηκε στο 1,5% και υπό ένα δυσμενές σενάριο θα είναι -2%.
Δ)Η Ελλάδα θα αποτύχει να διατηρήσει θετικό ρυθμό ανάπτυξης στο ΑΕΠ και θα επιστρέψει ξανά, βίαια, στην ύφεση με ρυθμό αρχικώς -0,6% με -0,7%.
Ε)Η δραματική εκροή καταθέσεων θα συνεχιστεί πλήττοντας καίρια την αξιοπιστία των τραπεζών.
Με βάση τραπεζικές πηγές, οι ελληνικές τράπεζες αν χάσουν ακόμη 12 με 14 δισεκ. καταθέσεις με μαθηματική ακρίβεια θα χρεοκοπήσουν…από ρευστότητα.
Μεταξύ της χρεοκοπίας από κεφάλαια και της χρεοκοπίας από ρευστότητα…η χρεοκοπία από ρευστότητα είναι πιο σκληρή.
Στ)Οι πολίτες μέχρι τώρα βλέπουν μια κυβέρνηση να διαπραγματεύεται στα όρια αλλά αν δεν καταβληθούν οι συντάξεις και οι μισθοί στο δημόσιο ή καταβληθεί έναντι μισθού ή συντάξεων τότε θα αλλάξει, θα γίνει επικριτικός και κατά της ΕΕ και κατά της κυβέρνησης και η φθορά θα είναι κατήφορος δίχως τέλος.
Ζ)Η Ελλάδα σε ένα δυσμενές σενάριο θα οδηγηθεί σε ένα τρίτο δάνειο - μνημόνιο ύψους πάνω από 30 δισεκ.
Ο κίνδυνος της μερικής στάσης πληρωμών
Αν….λέμε αν….. δεν ξεκαθαρίσει άμεσα το ζήτημα της χρηματοδότησης αρχές Μαΐου του 2015 η ελληνική κυβέρνηση δεν θα μπορεί να καταβάλλει μισθούς και συντάξεις πλήρως.
Μάλιστα ορισμένες πηγές αναφέρουν ότι «σε ένα ακραίο σενάριο που δεν υπάρξει λύση και συρθεί η χώρα στο καθεστώς πιστωτικής ασφυξίας έως τα τέλη Απριλίου τότε με μαθηματική ακρίβεια αρχές Μάιου το ελληνικό δημόσιο δεν θα μπορεί να καταβάλλει ολόκληρους μισθούς και συντάξεις.
Η κυβέρνηση θα υποχρεωνόταν να καταβάλλει έναντι μισθού και σύνταξης στον δημόσιο τομέα π.χ. σε μια σύνταξη 800 ευρώ να δώσει αρχικά 300 ευρώ και τα υπόλοιπα σε εύθετο χρόνο που κανείς δεν θα μπορεί να προσδιορίσει τον εύθετο χρόνο»
Η ελληνική κυβέρνηση ποντάρει να χρηματοδοτηθεί
-Από τα 1,9 δισεκ. των κερδών από τα ελληνικά ομόλογα που κατέχουν οι κεντρικές τράπεζες
-Από τα 1,18 δισεκ του ΤΧΣ που ζητάει να επιστρέψει ο ESM.
-Από την δόση των 7,2 δισεκ. ποντάρει να λάβει 2 με 2,5 δισεκ. έως τα τέλη Απριλίου
-Θα θέσει για πολλοστή φορά αίτημα στην ΕΚΤ να αυξηθεί το αίτημα για τα έντοκα από 15 στα 20 δισεκ.
www.bankingnews.gr
Υπήρχε πνεύμα συνεργασίας μεν αλλά δεν υπάρχει συμφωνία.
Συμφωνούν ότι διαφωνούν, ή διαφωνούν συμφωνώντας ότι διαφωνούν κάπως έτσι περιγράφει πολιτικός παράγοντας τις έσχατες εξελίξεις.
Ο Αλέξης Τσίπρας ο έλληνας πρωθυπουργός σήμερα το βράδυ στις 20:00 στην Βουλή, εκτάκτως, θα αναφερθεί στην έκβαση των διαπραγματεύσεων, που όπως όλα δείχνουν δεν έχει επέλθει συμφωνία.
Οι μεταρρυθμίσεις θεωρούνται ασαφείς ή για να είμαστε ακριβείς «η πλειονότητα των μεταρρυθμίσεων είναι ασαφείς και αναξιόπιστες πλην ορισμένων περιπτώσεων όπως οι ιδιωτικοποιήσεις ή στο σκέλος των ακινήτων».
Με βάση ορισμένες πηγές
1)Η φορολογική αμνηστία για τις καταθέσεις του εξωτερικού με στόχο την είσπραξη 3 δισεκ. δεν πείθει.
Ο στόχος να υπάρξει επιβολή φόρου 15% με 20% στις καταθέσεις εξωτερικό για να εισπραχθούν 3 δισεκ. ειδάλλως θα μπορεί να δεσμευθεί έως το 80% του κεφαλαίου είναι μια μεταρρύθμιση…αστεία.
Η κυβέρνηση με αυτό τον τρόπο αναγνωρίζει ότι οι καταθέσεις των ελλήνων στο εξωτερικό είναι 20 με 30 δισεκ.
Πως η κυβέρνηση γνωρίζει ότι αυτά τα 20 ή 30 δισεκ είναι παράνομα κεφάλαια και πως εκτιμάει ότι θα συγκεντρώσει 3 δισεκ;
2)Η αύξηση του φορολογικού συντελεστή από 43% στο 45% στα υψηλά εισοδήματα π.χ. πάνω από 100.000 ευρώ θα επιφέρει ελάχιστο όφελος
Στην Ελλάδα τόσο τα χαμηλά όσο και τα υψηλά εισοδήματα έχουν υπερφορολογηθεί και μια υπερφορολόγηση απλά δεν θα επιφέρει τον επιθυμητό στόχο.
Συν τοις άλλοις πόσα είναι τα εισοδήματα πάνω από 100.000 ευρώ;
3)Για τα ακίνητα ο στόχος για 2,65 δισεκ. ως έσοδα από τα ακίνητα δεν είναι βέβαιο ότι μπορεί να επιτευχθεί όταν ήδη έχει εξαντληθεί η φοροδοτική ικανότητα των κατεχόντων ακίνητη περιουσία;
4) Στις ιδιωτικοποιήσεις ΟΛΠ και 14 περιφερειακά αεροδρόμια βρίσκονται στο επίκεντρο είναι σωστές επιλογές αλλά όχι επαρκείς.
Ο στόχος για τα έσοδα από τις ιδιωτικοποιήσεις είναι χαμηλός.
5)Για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου και τις διαρροές (δεν είναι επιβεβαιωμένο) ότι μπορεί να συγκεντρωθούν έσοδα 3 με 3,5 δισεκ. από το λαθρεμπόριο καυσίμων και άλλων είναι εξωπραγματικός και μη υλοποιήσιμος στόχος.
Είναι αδύνατο η Ελλάδα με τους ελεγκτικούς μηχανισμούς που διαθέτει να ελέγχει το εύρος της παραοικονομίας, θα απαιτηθεί πολύς χρόνος και συγκεκριμένα χρόνια…
6)Στις τράπεζες η κυβέρνηση εστιάζεται στο μείζον ζήτημα των NPLs των προβληματικών δανείων αλλά το ερώτημα είναι με ποιο τρόπο θα αντιμετωπιστεί το πρόβλημα όταν έχουν φθάσει στα 89 δισεκ. επίσημα ή περίπου 100 δισεκ. επίσημα τα προβληματικά δάνεια;
Το σχέδιο που υπήρχε να μετατραπεί σε μια ιδιότυπη bad bank το ΤΧΣ ή να δημιουργηθεί μια bad bank τύπου NAMA Ιρλανδίας ώστε να υπαχθούν 20 ή 30 δισεκ. προβληματικά δάνεια δεν μπορεί να υλοποιηθεί χωρίς κεφάλαια από τον ESM που τα πήρε κακήν κακώς από το ΤΧΣ
Η Ελλάδα διατρέχει 7 σοβαρούς κινδύνους και αν δεν χρηματοδοτηθεί άμεσα θα οδηγηθεί σε μερική στάση πληρωμών
Α)Η Ελλάδα κινδυνεύει να μην μπορεί να καταβάλλει μισθούς και συντάξεις στο δημόσιο, χρειάζεται 1,8 δισεκ. ενώ στις 8 Απριλίου θα πρέπει να πληρώσει μια ακόμη δόση στο ΔΝΤ.
Β)Αν δεν υπάρξει συμφωνία προφανώς τα ταμειακά διαθέσιμα της Ελλάδος έως τα τέλη Απριλίου θα έχουν τελειώσει και αρχές Μάιου η χώρα θα οδηγηθεί σε μερική στάση πληρωμών άρα και σε capital Controls στις τράπεζες.
Γ)Η ελληνική οικονομία όχι μόνο δεν θα καταφέρει να πετύχει πρωτογενές πλεόνασμα αλλά βίαια θα επιστρέψει στα ελλείμματα.
Θυμίζουμε ότι το πρωτογενές πλεόνασμα θα ήταν 3,5% το 2015, μειώθηκε στο 1,5% και υπό ένα δυσμενές σενάριο θα είναι -2%.
Δ)Η Ελλάδα θα αποτύχει να διατηρήσει θετικό ρυθμό ανάπτυξης στο ΑΕΠ και θα επιστρέψει ξανά, βίαια, στην ύφεση με ρυθμό αρχικώς -0,6% με -0,7%.
Ε)Η δραματική εκροή καταθέσεων θα συνεχιστεί πλήττοντας καίρια την αξιοπιστία των τραπεζών.
Με βάση τραπεζικές πηγές, οι ελληνικές τράπεζες αν χάσουν ακόμη 12 με 14 δισεκ. καταθέσεις με μαθηματική ακρίβεια θα χρεοκοπήσουν…από ρευστότητα.
Μεταξύ της χρεοκοπίας από κεφάλαια και της χρεοκοπίας από ρευστότητα…η χρεοκοπία από ρευστότητα είναι πιο σκληρή.
Στ)Οι πολίτες μέχρι τώρα βλέπουν μια κυβέρνηση να διαπραγματεύεται στα όρια αλλά αν δεν καταβληθούν οι συντάξεις και οι μισθοί στο δημόσιο ή καταβληθεί έναντι μισθού ή συντάξεων τότε θα αλλάξει, θα γίνει επικριτικός και κατά της ΕΕ και κατά της κυβέρνησης και η φθορά θα είναι κατήφορος δίχως τέλος.
Ζ)Η Ελλάδα σε ένα δυσμενές σενάριο θα οδηγηθεί σε ένα τρίτο δάνειο - μνημόνιο ύψους πάνω από 30 δισεκ.
Ο κίνδυνος της μερικής στάσης πληρωμών
Αν….λέμε αν….. δεν ξεκαθαρίσει άμεσα το ζήτημα της χρηματοδότησης αρχές Μαΐου του 2015 η ελληνική κυβέρνηση δεν θα μπορεί να καταβάλλει μισθούς και συντάξεις πλήρως.
Μάλιστα ορισμένες πηγές αναφέρουν ότι «σε ένα ακραίο σενάριο που δεν υπάρξει λύση και συρθεί η χώρα στο καθεστώς πιστωτικής ασφυξίας έως τα τέλη Απριλίου τότε με μαθηματική ακρίβεια αρχές Μάιου το ελληνικό δημόσιο δεν θα μπορεί να καταβάλλει ολόκληρους μισθούς και συντάξεις.
Η κυβέρνηση θα υποχρεωνόταν να καταβάλλει έναντι μισθού και σύνταξης στον δημόσιο τομέα π.χ. σε μια σύνταξη 800 ευρώ να δώσει αρχικά 300 ευρώ και τα υπόλοιπα σε εύθετο χρόνο που κανείς δεν θα μπορεί να προσδιορίσει τον εύθετο χρόνο»
Η ελληνική κυβέρνηση ποντάρει να χρηματοδοτηθεί
-Από τα 1,9 δισεκ. των κερδών από τα ελληνικά ομόλογα που κατέχουν οι κεντρικές τράπεζες
-Από τα 1,18 δισεκ του ΤΧΣ που ζητάει να επιστρέψει ο ESM.
-Από την δόση των 7,2 δισεκ. ποντάρει να λάβει 2 με 2,5 δισεκ. έως τα τέλη Απριλίου
-Θα θέσει για πολλοστή φορά αίτημα στην ΕΚΤ να αυξηθεί το αίτημα για τα έντοκα από 15 στα 20 δισεκ.
www.bankingnews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου