Το Ποντίκι
* Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ, τεύχος 1860 στις 16-04-2015
Αν και το μοναδικό πρόβλημα που
φαίνεται να απασχολεί την Ευρώπη είναι τα υπέρογκα χρέη των κρατών της και η
οικονομική κρίση, δεν θα πρέπει να αγνοείται άλλο ένα «αγκάθι», που τη
«βασανίζει» από πολύ νωρίτερα, και δεν είναι άλλο από την υπογεννητικότητα.
Παρά το ότι όμως τα νέα ζευγάρια δεν
είναι πια τόσο πρόθυμα να κάνουν παιδιά λόγω των οικονομικών δυσκολιών που
έφερε μαζί της η κρίση, κυβερνήσεις και οργανώσεις σε ορισμένες χώρες της
Ευρώπης έχουν γίνει απίστευτα ευρηματικές για να πείσουν τους πολίτες τους –
έστω και υπ’ αυτές τις συνθήκες – να κάνουν παιδιά!
Για παράδειγμα στη Δανία – όπως
αναφέρει άρθρο της «Washington Post» – υπάρχει ειδικό μάθημα στις τάξεις του
δημοτικού, όπου διδάσκεται η σημασία του να κάνει κάποιος παιδί.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, άλλωστε,
περίπου το 12% με 20% των Δανών δεν μπορούν να κάνουν παιδιά, κυρίως επειδή,
όταν το αποφασίζουν, έχουν μεγαλώσει πολύ.
Η εκστρατεία πήρε και «εθνικές»
διαστάσεις, με διαφημίσεις και σποτάκια με συνθήματα όπως «Κάν’ το για τη
Δανία».
Επειδή πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι το
46% των Δανών συλλαμβάνουν παιδιά στις καλοκαιρινές διακοπές, στο σχετικό
βίντεο η πιο ευρηματική ατάκα είναι η εξής:
«Για αυτό το να κάνεις διακοπές
είναι κατά κάποιον τρόπο και μία πράξη... πατριωτισμού!». Η εταιρεία που
δημιούργησε τη διαφήμιση δεν σταμάτησε εδώ. Τους πρόσφερε μέχρι και
εκπτώσεις... ωορρηξίας!
Σε περίπτωση που η σύλληψη του
παιδιού από ένα ζευγάρι από τη Δανία γινόταν κατά τη διάρκεια των διακοπών που
διοργάνωνε η εταιρεία, είχαν το δικαίωμα να αποκτήσουν δωρεάν πάνες για τρία
χρόνια και ένα ταξίδι στο εξωτερικό, με το παιδί τους φυσικά!
Στη Σουηδία, εάν έχεις ένα παιδί,
μπορείς να μείνεις στο σπίτι για αρκετό χρονικό διάστημα. Συνολικά 480 μέρες,
είτε είσαι μητέρα είτε είσαι πατέρας νεογέννητου.
Στη Γαλλία τα παιδιά απολαμβάνουν
σχεδόν τα πάντα δωρεάν ή με εκπτώσεις, όπως εισιτήρια σε μέσα μεταφοράς,
μουσεία, σινεμά, θέατρα, εστιατόρια και σχεδόν σε όλες τις πολιτιστικές
εκδηλώσεις.
Για να επιστρέψουμε στη Δανία, η
οποία παίρνει βραβείο ευρηματικότητας στην προσπάθειά της να πείσει τα νεαρά
ζευγάρια να γίνουν γονείς, μία ηθοποιός δημιούργησε μία διαδικτυακή πλατφόρμα
γνωριμιών στην οποία τα μέλη πρέπει να αποδεχτούν υποχρεωτικά έναν και μόνο
όρο: Να κάνουν σύντομα παιδιά!
* Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ, τεύχος 1860 στις 16-04-2015
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου