Την Πέμπτη θα κατατεθεί στη Βουλή, με τη διαδικασία του
κατεπείγοντος, από τον αναπληρωτή υπουργό Παιδείας Τάσο Κουράκη, το νομοσχέδιο
για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση, το οποίο θα συζητηθεί αρχικά στη επιτροπή
Μορφωτικών Υποθέσεων, τη Δευτέρα 4 Μαΐου, και αναμένεται να έχει ψηφιστεί έως
τις 8 Μαΐου.
Το νομοσχέδιο έχει τρεις άξονες. Ο πρώτος αφορά στο μεταβατικό σύστημα για
τις πανελλαδικές εξετάσεις. Ο δεύτερος αφορά στον χαρακτήρα και τις διαδικασίες
εισαγωγής στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία, με διαχωρισμό μεταξύ τους, και ο
τρίτος αφορά στην επιλογή των διευθυντών των σχολικών μονάδων όπου εισάγεται
για πρώτη φορά ως κριτήριο επιλογής η γνώμη του συλλόγου των διδασκόντων (33%)
μέσω μυστικής ψηφοφορίας. Επιδίωξη του υπουργείου είναι οι διευθυντές των
σχολικών μονάδων να κρίνονται όχι μόνο από τα τυπικά προσόντα αλλά και με βάση
τη γενική τους εικόνα.
Σχετικά με τις πανελλαδικές εξετάσεις, με το νέο νομοσχέδιο δίνεται η
δυνατότητα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σε δύο διαφορετικά πεδία. Αυτή
όμως η δυνατότητα δίνεται μόνο αν ο υποψήφιος εξεταστεί σε πέντε αντί για
τέσσερα μαθήματα. Με τη δεύτερη επιλογή ο υποψήφιος περιορίζεται μόνο σε ένα
από τα παρακάτω πέντε επιστημονικά πεδία:
·
Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές
Επιστήμες
·
Θετικές Επιστήμες
·
Επιστήμες Υγείας
·
Επιστήμες της Εκπαίδευσης
·
Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορική
Με το «μάθημα μπαλαντέρ», το πέμπτο δηλαδή μάθημα, οι
επιλογές των υποψηφίων επεκτείνονται και σε δεύτερο επιστημονικό πεδίο. Τα
«μαθήματα μπαλαντέρ» θα είναι: η Βιολογία, τα Μαθηματικά, οι Αρχές Οικονομικής
Θεωρίας, η Ιστορία. Για παράδειγμα ένας υποψήφιος δίνει τα τέσσερα μαθήματα για
το πεδίο «Θετικές Επιστήμες» (Γλώσσα, Φυσική, Μαθηματικά, Χημεία) ωστόσο αν
εξεταστεί και στο μάθημα της βιολογίας μπορεί να κατευθυνθεί και στις ιατρικές
σχολές.
Το νέο σύστημα εισαγωγής θα τεθεί σε εφαρμογή στις
πανελλαδικές του 2016, ενώ επιδίωξη του υπουργείου Παιδείας είναι η έναρξη
διαλόγου για την ολοκλήρωση ενός νέου συστήματος, με ριζικές αλλαγές, που θα
εφαρμοστεί από το 2018.
Τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία διαχωρίζονται. Η
εισαγωγή στα Πειραματικά θα γίνεται με κλήρωση αντί για εξετάσεις. Στόχος του
υπουργείου είναι να αποτραπεί η δημιουργία μιας κατηγορίας «μαθητών - ελίτ» με
προνομιακή εκπαίδευση. Για το λόγο αυτό οι μαθητές που θα συμμετέχουν στην
κλήρωση για τα Πειραματικά θα προέρχονται από όλο το φάσμα των μαθητικών
επιδόσεων.
Για τα Πρότυπα σχολεία, που διατηρούν τον τίτλο τους για
ιστορικούς λόγους, ο τρόπος εισαγωγής θα καθοριστεί με απόφαση της Διοικούσας
Επιτροπής Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων (ΔΕΠΠΣ).
Πηγή tvxs
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου