Τρίτη 28 Απριλίου 2015

Ραγδαία η αύξηση των ατόμων που διαβιούν σε συνθήκες ακραίας φτώχειας

kontranews


του Γιώργου Βάμβουκα
Κατά την προεκλογική περίοδο, ο ΣΥΡΙΖΑ είχε δώσει την υπόσχεση στον ελληνικό λαό, ότι, με την άνοδό του στην κυβερνητική εξουσία θα εφάρμοζε μέτρα κοινωνικής πολιτικής, για την άμεση οικονομική ενίσχυση των εξαθλιωμένων και βαρύτατα πληγέντων από τις απάνθρωπες μνημονιακές πολιτικές Ελλήνων πολιτών. Στις 9 Απριλίου του 2015, η κυβέρνηση δημοσίευσε την Κυβερνητική Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης στη χώρα μας.
Το περιεχόμενο της ΚΥΑ παρουσιάζει σημαντικά κενά και οφθαλμοφανείς παραλείψεις, που η κυβέρνηση οφείλει άμεσα να εξαλείψει και ταυτόχρονα να διευθετήσει. Γι’ αυτό το εξαιρετικά σοβαρό θέμα, από τον κύριο Ανδρέα Μπαρδάκη έλαβα μια εμπεριστατωμένη και άρτια τεκμηριωμένη επιστολή. Η Kontranews είναι πολύ ευαίσθητη σε κοινωνικά θέματα, που αφορούν άτομα τα οποία διαβιούν σε συνθήκες εξαθλίωσης και ακραίας φτώχειας. Ο Ανδρέας Μπαρδάκης έχει αναπτύξει αξιοσημείωτη και έντονη δραστηριότητα σε κοινωνικά θέματα, που σχετίζονται με τα δικαιώματα των ΑμεΑ (Άτομα με ειδικές Ανάγκες) και τη στήριξη των ευπαθών οικονομικών ομάδων του ελληνικού πληθυσμού. 

Ο κ. Μπαρδάκης στην αξιόλογη επιστολή του, με θέμα “Καταγγελία για την ΚΥΑ αριθμ. Οικ. 494/7.4.2015 που ρυθμίζει τον Ν.4320/15 για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης”, αναφέρει τα εξής: «Στις 9 Απριλίου 2015, όταν η ελληνική συγκυβέρνηση κατέβαλε στο ΔΝΤ 448 εκατ. ευρώ, δημοσιεύτηκε η παραπάνω απόφαση υπογεγραμμένη από τέσσερεις υπουργούς και τέσσερεις υφυπουργούς. Με τα άρθρα 1 έως 3 του Νόμου προβλέπονται τρία είδη παροχών για τα άτομα και τις οικογένειες που διαβιούν σε συνθήκες ακραίας φτώχειας. Στο πρώτο άρθρο προβλέπεται “Δωρεάν επανασύνδεση και παροχή ηλεκτρικού ρεύματος”. Στο δεύτερο άρθρο προβλέπεται “Επίδομα ενοικίου για την εξασφάλιση στέγης”. Στο τρίτο άρθρο προβλέπεται “Επιδότηση σίτισης”. Θα μπορούσε η ΚΥΑ να όριζε εισοδηματικά κριτήρια, με τον ίδιο τρόπο που είχε οριστεί για το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα, δηλώνοντας το ύψος των εισοδημάτων το τελευταίο δωδεκάμηνο ή όπως το Κοινωνικό Μέρισμα και το οικογενειακό επίδομα, με συνυποβολή των φορολογικών δηλώσεων. 
Αντί γι’ αυτό όμως, η ΚΥΑ με τον τρόπο που ορίζει το έτος αναφοράς των εισοδημάτων, καθώς επίσης των καταθέσεων κ.λπ., μοιάζει να διαστρεβλώνει την ουσία του νόμου που ψηφίστηκε από το Σώμα της Βουλής, με σκοπό τη λήψη ανθρωπιστικών μέτρων για όσους τώρα διαβιούν σε συνθήκες ακραίας φτώχειας, αφού η υπουργική απόφαση ορίζει ως “έτος αναφοράς των εισοδημάτων” το έτος 2013! Πριν δύο χρόνια δηλαδή! Γιατί άραγε; Μήπως επειδή πριν δύο χρόνια οι φτωχοί ήταν πολύ λιγότεροι σε αριθμό; Πόσο ορθό είναι μια υπουργική απόφαση να μην συνάδει χρονικά με τον Νόμο από τον οποίο απορρέει; Η εφαρμογή της θα επιφέρει αδικία κι αυτό μπορούμε να το διαπιστώσουμε με τα επόμενα δύο παραδείγματα:
Παράδειγμα πρώτο:
Άτομο που το 2013 είχε εισόδημα 2.500 ευρώ (υπόλοιπο επιδότησης ανεργίας), επειδή απολύθηκε από την εργασία του το 2012. Στη χρήση 2014 είχε μηδενικό εισόδημα και μέχρι σήμερα παραμένει άνεργο. Εφόσον το εισόδημά του ξεπερνάει το εισοδηματικό κριτήριο (2.400 ευρώ) δεν θα λάβει καμία από τις παροχές του Ν.4320/15, επειδή κατά τη λογική της κυβερνητικής απόφασης αυτό το άτομο εξακολουθεί και στηρίζεται στα 2.500 ευρώ ακόμα και μετά από δύο χρόνια!
Παράδειγμα δεύτερο:
Έστω κάποιο άτομο που το 2013 είχε εισόδημα και καταθέσεις μηδέν. Ας υποτεθεί ότι το 2014 απέκτησε εισόδημα 30.000 ευρώ και το τοποθέτησε σε καταθέσεις. Δικαιούται και τις τρεις παροχές για την ανθρωπιστική κρίση! Δύο ουσιώδη ερωτήματα που θα πρέπει να απαντήσουν οι αρμόδιοι υπουργοί είναι: α) Γιατί υπέγραψαν απόφαση, ασύμβατη χρονικά με τον Νόμο, η οποία θα επιφέρει ένα παράλογο κι άδικο αποτέλεσμα για τις ευπαθείς ομάδες της κοινωνίας μας; β) Γιατί έβαλαν σε προτεραιότητα τις υποχρεώσεις του κράτους απέναντι στους πιστωτές του και όχι τις υποχρεώσεις του απέναντι στους πολίτες, που διαβιούν (σήμερα και όχι πριν δύο χρόνια) ακραίες συνθήκες φτώχειας;». Τα ερωτήματα που ο κ. Μπαρδάκης θέτει στην επιστολή που μας απέστειλε, είναι σημαντικά και εγείρουν ζήτημα βελτίωσης της ΚΥΑ της 9ης Απριλίου του 2015. Διαισθάνομαι ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να επαναπροσδιορίσει, τόσο τη χρονική περίοδο όσο και το μέγεθος των εισοδηματικών κριτηρίων, ώστε η ΚΥΑ να συμπεριλάβει τα άτομα που όντως διαβιούν κάτω υπό συνθήκες ακραίας φτώχειας.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου