ΕΛευθερη Λαικη Αντιστασιακη Συσπειρωση
του Μ. ΓΕΛΑΝΤΑΛΙ
Προχωρούν στη δημιουργία Ειδικών Οικονομικών Ζωνών. Μακριά από τα φώτα της επικαιρότητας φαίνεται πως ο εδώ και 4 χρόνια μεθοδικός σχεδιασμός των δανειστών είναι ενεργός, προωθείται, δε, βήμα βήμα.
Από τις αρχές Μαΐου έχει συσταθεί η Επιτροπή που μελετά τον ορισμό των ΕΟΖ (στο «Διαύγεια» έχει ανεβεί και η σχετική απόφαση για την αμοιβή των επιτροπών), ενώ συνεδριάζει για την επεξεργασία της Γνώμης Πρωτοβουλίας (ν. 2232/1994) της ΟΚΕ με θέμα Ειδικές Οικονομικές Ζώνες. Τα συμπεράσματα θα νομοθετηθούν και θα κοινοποιηθούν στις περιφέρειες και τους δήμους που θα επιλεγούν, σημειώνοντας πως βάσει του Μνημονίου η χώρα (δηλαδή οι τοπικές κοινωνίες) είναι υποχρεωμένη να προχωρήσει στην υλοποίηση και λειτουργία τους.
Θυμίζουμε πως το θέμα είχε ανοίξει από τον Σεπτέμβριο του 2011 η «Ε», κάνοντας λόγο για την «Ελλάδα, πρώτη γερμανική αποικία στην Ευρώπη» (3.9), «Οι Γερμανοί ζητούν γην και ύδωρ για… ψίχουλα επενδύσεων» (9.10).
Οι τότε υπουργοί της κυβέρνησης Παπανδρέου επιδίδονταν σε υπερθεματικές αναφορές για επενδύσεις χιλιάδων θέσεων εργασίας, δεκάδων δισ. ευρώ κ.λπ., με τους Ευάγγ. Βενιζέλο (τότε τσάρος της οικονομίας) και Μιχ. Χρυσοχοΐδη (τότε υπουργός Ανάπτυξης) να… μεγαλουργούν. Παράλληλα σημειώναμε πως και στο εσωτερικό είχαν πάρει ζεστά την όλη υπόθεση και ότι η Περιφέρεια Θράκης εκπονούσε σχετική μελέτη (από ιδιωτική εταιρεία), στην οποία καταγράφονται όλα τα πιθανά ενδεχόμενα ανάπτυξης της περιοχής. Μάλιστα, στο Φόρουμ της Αλεξανδρούπολης η Κατερίνα Καραγιάννη (δημιουργός του ΧΦΘ) έκανε λόγο για ενδιαφέρον εταιρειών, χωρίς όμως να δώσει περισσότερες επεξηγήσεις.
Μάλιστα οι συνεχείς επισκέψεις Γερμανών αξιωματούχων στην ευαίσθητη περιοχή της Θράκης, οι συναντήσεις τους και με ανθρώπους του περιβόητου Τουρκικού Προξενείου είχαν δημιουργήσει προβληματισμό στην Αθήνα, το ζήτημα τέθηκε στο Βερολίνο και κάπως μαζεύτηκε.
Ωστόσο κρίνοντας από την κινητικότητα που αναπτύσσεται από τον Μάιο (σε διοικητικό, οργανωτικό επίπεδο) φαίνεται ότι το σχέδιο προχωρεί. Σχέδιο που βασίστηκε κατ’ αρχήν στο ν. 3907/2011 και στο ν. 4052/1.3.2012 (αρ. φύλλου 41) και συνιστά το Σχέδιο Σύμβασης Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης μεταξύ του EFSF, της Ελληνικής Δημοκρατίας-Τραπέζης της Ελλάδος και του Μνημονίου Συνεννόησης με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Ενδεικτικά σημειώνεται πως βάσει του άρθρου 84 (του νόμου του 2012) «…οι παράνομα διαμένοντες πολίτες τρίτων χωρών, ο επαναπατρισμός των οποίων έχει ανασταλεί, μπορεί να απασχολούνται μόνον εφ’ όσον τους επιτραπεί σύμφωνα με τις προϋποθέσεις και τους περιορισμούς της διάταξης της παρ. 5 του άρθρου 37 του νόμου 3907/2011».
Κοντολογίς τα στρατόπεδα υποδοχής των παράνομων μεταναστών θα μπορούν να μετατραπούν σε στρατόπεδα εργασίας ή να προσφέρουν πάμφθηνα εργατικά χέρια στις ειδικά διαμορφωμένες ζώνες που προβλέπεται να δημιουργηθούν πλησίον αυτών των χώρων υποδοχής-διαμονής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου