analyst
Η ίδρυση κρυπτο-τραπεζών στην Ελβετία και η άνοδος της βιομηχανίας διαδικτυακών παιχνιδιών στη Φινλανδία, τεκμηριώνουν πως με τη βοήθεια της τεχνολογίας μπορεί μία μικρή χώρα να επιτύχει πολλά πράγματα.
.
Επικαιρότητα
Ενώ ο υπόλοιπος πλανήτης εξελίσσεται με γρήγορα βήματα, αναζητώντας καινούργιες ευκαιρίες δημιουργίας πλούτου και ανόδου της ευημερίας του, η ελληνική τραγωδία συνεχίζεται – με τα περισσότερα κόμματα να τάσσονται υπέρ της παραμονής της Ελλάδας στα μνημόνια, παρά το ότι κανένα δεν μπορεί να δώσει απάντηση στο κρίσιμο ερώτημα του «πώς μπορεί μία χώρα με 180% χρέος ως προς το ΑΕΠ της σε ξένο νόμισμα, με κόκκινο ιδιωτικό στο 140%, με υπερχρεωμένες τράπεζες και με αποψιλωμένο παραγωγικό ιστό να τα καταφέρει, όταν δεν έχει συμβεί ποτέ κάτι τέτοιο στην παγκόσμια ιστορία».
Για παράδειγμα, στην Ελβετία ιδρύονται οι πρώτες «κρυπτογραφημένες τράπεζες», οι οποίες αιτούνται άδειες τραπεζικών συναλλαγών – όπως η Crypto Finance, η οποία κατάφερε να συγκεντρώσει από επενδυτές το ποσόν των 16 εκ. φράγκων, σχεδιάζοντας την ηλεκτρονική διαχείριση επενδυτικών κεφαλαίων, το εμπόριο και τη φύλαξη παγίων περιουσιακών στοιχείων σε κρυπτονομίσματα. Φυσικά δεν είναι η μοναδική, η οποία ασχολείται με τον κλάδο της διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων με το σύστημα Block Chain – αφού υπάρχουν πολλές άλλες, όπως η Smart Valor, η Bitcoin Suisse κλπ., οι οποίες όμως μέχρι σήμερα διεκπεραιώνουν τις συναλλαγές τους μέσω των παραδοσιακών τραπεζών (φωτογραφία: «Κρυπτο-ορυχείο»).
Ένα δεύτερο παράδειγμα η Φινλανδία, στην οποία το Φθινόπωρο δημοσιεύονται από τις φορολογικές αρχές, όπως στη Σουηδία και στη Νορβηγία, οι πίνακες εισοδημάτων των Πολιτών της – από τους οποίους φαίνεται ποιοί είχαν τα υψηλοτέρα το προηγούμενο έτος. Το 2016 στις τρείς πρώτες θέσεις ήταν τρία στελέχη της ίδιας επιχείρησης, από την οποία ακόμη τέσσερα ανήκαν στους «Top 10» της χώρας – της Gaming Studio Super Cell, ο ιδρυτής της οποίας είχε ετήσιο εισόδημα 47 εκ. €, ενώ ο επικεφαλής του δημιουργικού 41 εκ. € (πηγή).
Παρά το ότι λοιπόν θα περίμενε κανείς να καταλάβουν αυτές τις θέσεις στελέχη της NOKIA, της παραδοσιακής βαριάς βιομηχανίας ή των τραπεζών, τις κέρδισε ο νέος κλάδος των διαδικτυακών παιχνιδιών – όπου η Super Cell είχε τζίρο παγκοσμίως 2,3 δις $ και κέρδη 1 δις $ (πηγή), με 200 άτομα προσωπικό και μόλις 4 παιχνίδια, έχοντας ιδρυθεί το 2010 με ελάχιστα ίδια κεφάλαια και ένα σχετικά μικρό τραπεζικό δάνειο. Ο επιχειρηματικός αυτός τομέας, ο οποίος ήταν σχεδόν ανύπαρκτος στη Φινλανδία το 2010, εκτοξεύθηκε στα 2,5 δις $ το 2016 – προφανώς χάρη στην παραπάνω εταιρεία που έχει το συντριπτικά μεγαλύτερο μερίδιο.
Περαιτέρω, η αξία της Super Cell υπολογίζεται σήμερα στα 10 δις $ – με κριτήριο τα 8,6 δις $ που πλήρωσε ο κινεζικός τεχνολογικός όμιλος TENCENT πριν από 1,5 έτη για να εξαγοράσει το 85% των μετοχών της. Σε κάθε περίπτωση φαίνεται πως η Φινλανδία αναπτύσσεται πολύ δυναμικά στο χώρο των διαδικτυακών παιχνιδιών – όπου μπορεί μεν η Super Cell να ηγείται, αλλά υπάρχουν αρκετές άλλες, όπως η ROVIO Entertainments, τα παιχνίδια της οποίας έχουν «κατεβεί» περίπου 4 εκ. φορές. Η εταιρεία εισήλθε πρόσφατα στο χρηματιστήριο, έχοντας αξιολογηθεί στα 896 εκ. € (πηγή) – όπου όμως μετά τα μέτρια τριμηνιαία αποτελέσματα της, η τιμή της έπεσε κατά 20% (πηγή).
Συνολικά στη Φινλανδία υπάρχουν 280 Gaming Studios που απασχολούν 3.000 εργαζομένους – ενώ ο κλάδος βρίσκεται ακόμη στο ξεκίνημα, χωρίς κανένας να γνωρίζει πώς θα εξελιχθεί στο μέλλον. Μπορεί λοιπόν η χώρα να έχει υποφέρει από το ευρώ, αποτελώντας ένα από τα μεγάλα του θύματα (άρθρο), ειδικά όταν κατέρρευσε η NOKIA, αλλά οι άνθρωποι συνεχίζουν να προσπαθούν για ένα καλύτερο μέλλον – κάτι που δεν συμβαίνει στην Ελλάδα, παρά το ότι ο φυσικός και έμψυχος πλούτος της είναι ασύγκριτα υψηλότερος από αυτόν της Φινλανδίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου