ardin-rixi
Του Γιώργου Ρακκά από το thessnews.gr
Στην πραγματικότητα, καμιά κοινωνία δεν είναι «από τη φύση της» κλειστή ή ανοιχτή. Την μεταμορφώνουν οι περιστάσεις. Και η σημερινή περίσταση του μεταναστευτικού αδιεξόδου στην Ελλάδα είναι πολύ ιδιαίτερη, για να φορτώσουμε τις αντιδράσεις που προκαλούνται στον «ρατσισμό» και την «ξενοφοβία» -λες και υπάρχουν άνθρωποι ή ολόκληρες τοπικές κοινωνίες που φέρουν αυτό το στίγμα πάνω τους βιολογικά, «από την φύση τους».
Τα Βρασνά δεν είναι μια ιδιάζουσα περίπτωση, μια κάποια μαύρη κηλίδα στον χάρτη της χώρας που της αξίζει μια «δημοκρατική καραντίνα» για να αντιμετωπιστεί η υποτιθέμενη φασιστική επιμόλυνση. Είναι αντανάκλαση της στάσης που έχει διαμορφώσει σταδιακά όλη η ελληνική κοινωνία, η ίδια ελληνική κοινωνία που κατά το 60% της είχε συνεισφέρει σε ανθρωπιστική βοήθεια των ανθρώπων που είχαν εγκλωβιστεί στην Ειδομένη το 2015.
Τώρα όμως, με τα βόρεια σύνορα της χώρας να είναι κλειστά, το κράτος να έχει απολέσει πλήρως τον έλεγχο της μεταναστευτικής πολιτικής, όπου αλωνίζουν ΜΚΟ αμφίβολης προέλευσης, κινήτρων και χρηματοδότησης, τον Ερντογάν να σπρώχνει επίτηδες τα κύματα των νέων μεταναστευτικών εισροών στην Ελλάδα για να την αποσταθεροποιήσει, και εν τέλει την μετανάστευση προς την Ελλάδα να έχει καταστεί ανεξέλεγκτη, το 86% των Ελλήνων, σύμφωνα με δημοσκόπηση του αμερικανικού ερευνητικού κέντρου Pew Research Center, επιθυμεί την απέλαση όλων των μεταναστών που έχουν εισέλθει στη χώρα παράνομα. Μήπως αυτό το 86% των συμπολιτών μας έχουν γίνει «φασίστες»; Προφανώς και όχι. Φοβάται όμως, ότι ο τρόπος που διαχειρίστηκε και διαχειρίζεται ακόμα και σήμερα τη μετανάστευση το ελληνικό κράτος, οι κυβερνήσεις ΣΥΡΙΖΑ-ΝΔ δηλαδή, θα διαλύσουν την χώρα.
Μέσα στο εκρηκτικό μείγμα που έχει δημιουργήσει η απραξία και το κενό κράτους δικαίου της ελληνικής πολιτείας, η Ελλάδα έχει δημιουργήσει μια πολύ κακή φήμη μέσα στα ίδια τα δίκτυα της μετανάστευσης. Σαν αποτέλεσμα της ψευδοανθρωπιστικής στάσης κυβερνήσεων, ΜΚΟ κ.ο.κ. που προωθεί την ανεξέλεγκτη μετανάστευση υπό το σύνθημα «κανείς άνθρωπος δεν είναι παράνομος», σήμερα, όλοι στην Ελλάδα, πρόσφυγες, μετανάστες, μαφιόζοι και τζιχαντιστές αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο, στη Μόρια, τη Σάμου, αρχικά, στην ηπειρωτική Ελλάδα στη συνέχεια.
Άρα, όποιος ενδιαφέρεται για μια καλύτερη προοπτική στη ζωή του, θα πληρώσει λίγα παραπάνω για να μεταβεί σε άλλη χώρα, από την δική μας όπου όλοι εξισώνονται προς τα κάτω. Γι’ αυτό και ολοένα και περισσότερο συγκεκριμένοι τύποι ανθρώπων έρχονται προς την Ελλάδα, εκείνοι που θεωρούν πως το χάος που επικρατεί εδώ ευνοεί τις δραστηριότητές τους, που συχνά δεν είναι και οι πλέον νόμιμες.
Αυτός ο ‘ψευδοανθρωπισμός’ δηλαδή διευκολύνει τους μηχανισμούς της ανεξέλεγκτης μετανάστευσης, και όλων των αρνητικών της όψεων, κλιμακώνει το φαινόμενο, μέχρι όλη η Ελλάδα να καταστεί στρατόπεδο συγκέντρωσης και τόπος πολυπολιτισμικών συγκρούσεων. Γιατί το άλλο πράγμα που δεν βλέπει, και επιμένει στην αποθέωση του πολυπολιτισμού, είναι ότι η αποποίηση υπεράσπισης κάθε οικείας αξίας στο όνομά του, ευνοεί στην επέκταση του σκληροπυρηνικού Ισλάμ, για να επιβάλλει την δική του, διόλου ανεκτική άποψη εκεί όπου εγκαθίσταται.
Τα ίδια συμβαίνουν και αλλού, στην Γαλλία ή την Ιταλία. Αξίζει να αναφέρουμε ένα περιστατικό που αρχικά έγινε γνωστό παγκοσμίως, εκείνο με την Καρόλα Ρακέτε και την περιπέτεια του πληρώματός της και των διασωθέντων στο νησί της Λαμπεντούζας στην Ιταλία. Πολλοί έσπευσαν να την αποθεώσουν ως «ηρωϊκή καπετάνισσα». Λίγους μήνες μετά, σάλο έκαναν οι αποκαλύψεις ιταλικής εφημερίδας, ότι αναμεταξύ των «διασωθέντων» (τις βάρκες των οποίων συνειδητά οι δουλέμποροι ρίχνουν επάνω στα πλοία των ΜΚΟ και του λιμενικού για να εκβιάσουν την διάσωση, πολλές φορές με βαρύ τίμημα σε ανθρώπινες ζωές) ήταν και άνθρωποι που στη Λιβύη αντιμετώπιζαν βαρύτατες ποινές για κατηγορίες προσωποκράτησης, βιασμών και δουλεμπορίου. Τι απάντησαν οι ιθύνοντες της συγκεκριμένης ΜΚΟ; «Ότι μπορεί να είναι και έτσι» καθώς, καταπώς λένε, «δεν ξέρουμε ποιόν διασώζουμε». Κατά τα άλλα, όμορφος κόσμος αγγελικά πλασμένος.
Σαν κι αυτός που εξελίσσεται στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, που τείνει να καλυφθεί από ένα μεγάλο πέπλο ανασφάλειας -ιδίως στο δυτικό του σκέλος. Είναι κι αυτό τάχα «θεωρία συνομωσίας των φασιστών» ή έστω «παραδοχή που ρίχνει νερό στο μύλο της ξενοφοβίας»; Αν είναι έτσι γιατί μαζί με τους Έλληνες διαμαρτύρονται και νόμιμοι μετανάστες, Κινέζοι, Βούλγαροι, Αλβανοί, Ρουμάνοι, Γεωργιανοί, που πέφτουν θύματα της ίδιας κατάστασης; Ή μήπως οι όντως πρόσφυγες, που είναι οι πιο ανυπεράσπιστοι και πιο εκτεθειμένοι στα δίκτυα αυτής της πολυεθνικής μαφίας δεν πέφτουν; Άραγε μήπως πρέπει να αποσιωπήσουμε, ή χειρότερα να φιμώσουμε τις διαμαρτυρίες όσων πέφτουν θύματα αυτού του πολυεθνικού εγκλήματος γιατί «μπορεί να τους εκμεταλλευτεί η φασιστική ατζέντα»; Μήπως να τους συλλάβουμε κιόλας για ρατσιστικό λόγο;
Έχουμε τρελαθεί εντελώς. Μπροστά στα μάτια μας εκδηλώνεται ένας κλασικός «κοινωνικός αυτοματισμός της ανεξέλεγκτης μετανάστευσης», δηλαδή το πώς η απουσία πολιτικής που να διαχωρίζει τους όντως πρόσφυγες, τους νόμιμους και τους παράνομους μετανάστες απειλεί να μεταβάλει την Ελλάδα από χώρα σε χώρο, και εμείς παίζουμε τις μουσικές καρέκλες ενός υποκριτικού ανθρωπισμού, ελέγχοντας κάθε σχόλιο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με το ραδιοφασιστόμετρο.
Αντί να διαμαρτυρηθούν κάποιοι ώστε να υπάρξει διάκριση και προτεραιότητα των ασυνόδευτων παιδιών ή/και των οικογενειών προσφύγων, φωνάζουν να γίνει η προώθηση όλων των εισερχόμενων «κανονικά» στην ηπειρωτική Ελλάδα, δίνοντας τροφή στις χειρότερους φόβους κάθε τοπικής κοινωνίας: 34.000 άνθρωποι, περίπου, εισήλθαν στην Ελλάδα από τον Αύγουστο μέχρι τις 23 Οκτωβρίου από τα νησιά. Αν οι εισροές συνεχιστούν με αυτήν την ένταση, τι άλλο θα έχει προκαλέσει η πολιτική της μεταφοράς νεοαφιχθέντων στην ηπειρωτική Ελλάδα, αν όχι την διάχυση των συνθηκών που επικρατούν στη Μόρια ή στη Σάμο σε όλη την χώρα, με όλα τα επακόλουθα που ήδη συμβαίνουν στα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου; Εξ άλλου στον Δήμο Βόλβης που βρίσκονται και τα Βρασνά, οι ανοιχτές δομές που λειτουργούν στην περιοχή φιλοξενούν γύρω στα 2.000 άτομα,
Φυσικά, μέσα στην διάχυση του φόβου, και των αντιδράσεων, κερδίζουν έδαφος και ομάδες που έχουν όντως ρατσιστική ατζέντα, αλλά αυτό είναι συνέπεια της κατάστασης και όχι αιτία της, όπως υποστηρίζουν όσοι βάζουν το κάρο μπροστά από το άλογο, και αυτή η συνέπεια δεν θα αντιμετωπιστεί σοβαρά όσο δεν αντιμετωπίζεται το κύριο πρόβλημα που είναι ότι το ελληνικό κράτος έχει χάσει τον έλεγχο πάνω στην μεταναστευτική του πολιτική, η οποία έχει ιδιωτικοποιηθεί και έχει βρεθεί στα χέρια παραγόντων που δεν δρουν με γνώμονα το συλλογικό συμφέρον της ελληνικής κοινωνίας.
Η δε κατάσταση, δεν πρόκειται να αλλάξει αν η μεταναστευτική πολιτική του κράτους δεν διακρίνει ανάμεσα στους όντως πρόσφυγες, τους νόμιμους και τους παράνομους μετανάστες, με τους τελευταίους να επιστρέφονται πίσω.
Μόνο όταν δηλαδή, τεθούν οι δράσεις των ΜΚΟ υπό κρατικό έλεγχο, υπάρξει διαφάνεια ως προς τους σκοπούς και την χρηματόδότησή τους, αντιμετωπιστούν τα δουλεμπορικά δίκτυα και τα παραμάγαζά τους στα ελληνικά νησιά, την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη, παταχθούν κυκλώματα όπως αυτό των γιατρών που κατήγγειλε ο υπουργός δημόσιας τάξης, που θησαύριζαν εκδίδοντας πλαστές γνωματεύσεις για τους αιτούντες άσυλο κ.ο.κ.
Εδώ που φτάσαμε, μόνο με την αυστηροποίηση της μεταναστευτικής πολιτικής θα διαφυλάξουμε την Ελλάδα από την προοπτική της «Λιβανοποίησης», θα δώσουμε ένα σήμα ότι η χώρα δεν είναι παράδεισος της ανομίας και λίκνο της λούμπεν μετανάστευσης, και ταυτόχρονα θα υποδεχθούμε και τους ανθρώπους που έχουν πραγματικά ανάγκη με τρόπο που αντιστοιχεί στο ηθικό αποτύπωμα του ελληνικού πολιτισμού.
*Ο Γιώργος Ρακκάς είναι δρ Κοινωνιολογίας, και δημοτικός σύμβουλος Θεσσαλονίκης.
Υ.Γ. Την Τρίτη 29 Οκτωβρίου, στις 7.30 μ.μ. θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση στην Θεσσαλονίκη με θέμα «Ο τουρκικός Επεκτατισμός και το μέλλον του Ελληνισμού», όπου θα υπάρξει μια εκτενής εισήγηση για τον τρόπο που χρησιμοποιεί η Τουρκία την μετανάστευση στην Ελλάδα και την Ευρώπη. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο κινηματοθέατρο Αλέξανδρος (Εθνικής Αμύνης 1) με ομιλητές πέραν του υποφαινόμενου, τον Η. Κουσκουβέλη (καθηγητή διεθνών σχέσεων του Πα.Μακ και πρώην Πρύτανη του Ιδρύματος), τον Β. Καρακωστάνογλου (μόνιμο λέκτορα Διεθνών Σχέσεων στη Νομική ΑΠΘ και Πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας) και τον Γ. Καραμπελιά (Συγγραφέα, Εκδότη και Δημοτικό Σύμβουλο Αθήνας).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου