Το Τετράδιο του Γιάννη
Το βασικό κριτήριο σύνταξης της
αποτελεσματικής αγγελίας είναι το να είναι ξεκάθαρη. Πρέπει να παραθέτει
στον υποψήφιο -στον μέγιστο δυνατό βαθμό- όλες τις απαραίτητες
πληροφορίες, ώστε να αποφασίσει ότι η εργασία που προσφέρουμε τον
εκφράζει, θέλει, και μπορεί να τη φέρει εις πέρας. Αλλιώς, το μόνο που
καταφέρνουμε με κάθε αναπάντητη ερώτηση του, είναι να γεμίζουμε τα
εισερχόμενα μας με δεκάδες ακατάλληλα βιογραφικά σημειώματα και να
περνάμε την ημέρα μας με άσκοπες συνεντεύξεις, οι οποίες απλώς ξοδεύουν
το χρόνο μας και το χρόνο των υποψηφίων, αλλά και τα χρήματα αυτού που
πληρώνει το μισθό μας. Τα μέρη της αγγελίας που μας ενδιαφέρουν,
αφορούν τον υποψήφιο, την εργασία, την επιχείρηση και τέλος την
ακολουθούμενη διαδικασία. Ας τα γνωρίσουμε:
1.ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ (σε ότι
αφορά τον υποψήφιο, απλώς μεταφέρετε τα όσα καταγράψατε στα αντίστοιχα
πεδία του job description – δείτε το προπροηγούμενο ομότιτλο άρθρο μας)
- ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ / ΕΠΙΘΥΜΗΤΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ: Ξεκινήστε παραθέτοντας αρχικά τις ελάχιστες απαιτήσεις σας (αυτές τις οποίες, αν δεν τις πληρεί θα είναι αναποτελεσματικός στην εργασία του). Συνεχίστε, «ανεβάζοντας τον πήχη» και περιγράψτε τις επιθυμητές (εκείνες με τις οποίες θα είναι ευκολότερο να διακριθεί). Πάντα όμως να θυμάστε ότι οι σπουδές αφορούν τα λεγόμενα «τυπικά προσόντα». Η χρησιμότητα τους έγκειται στο κατά πόσο ο υποψήφιος διαθέτει ένα τεχνικό υπόβαθρο κατάλληλο για τη δική σας εργασία και όχι στο αν θα μπορούσε να επιτύχει ή όχι στα καθήκοντα του.
- ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΗ / ΕΠΙΘΥΜΗΤΗ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ: Γράψτε τα ελάχιστα και τα ιδανικά έτη προϋπηρεσίας για τη θέση. Μην υπερβάλλετε όμως αναφερόμενοι στα επιθυμητά νούμερα, καθώς οι αγγελίες που ζητούν δεκαετή προϋπηρεσία και ηλικία μικρότερη των 30 ετών δεν είναι εύκολο να βρουν ανταπόκριση…
- ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ / ΕΠΙΘΥΜΗΤΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ: Απαριθμείστε τα «ιδανικά» για τη θέση χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του/της και τις ιδιαίτερες ικανότητες που θα επιθυμούσατε να έχει ανεπτυγμένες. ΠΡΟΣΟΧΗ, υπενθυμίζουμε το κλασικό λάθος των managers, να προσλαμβάνουν άτομα σαν και εκείνους, καθώς με αυτό τον τρόπο διπλασιάζουν και τα ελαττώματα τους, ενώ δεν διαθέτουν προσωπικό που να συμπληρώνει τις αδυναμίες τους.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Απαγορεύεται να
αναφέρετε στην αγγελία σας θέματα όπως η επιθυμητή ηλικία, το φύλο, η
οικογενειακή κατάσταση, οι ερωτικές ή οι λοιπές προτιμήσεις του
υποψηφίου, καθώς πρόκειται για διακρίσεις που μόνο προβλήματα μπορούν να
σας δημιουργήσουν. Εάν όμως είστε υποχρεωμένοι να το κάνετε, προτιμήστε
έναν έμμεσο τρόπο (αν π.χ. πρέπει να προσλάβετε έναν υποψήφιο μικρότερο
των 30 ετών, αναφέρετε ως maximum επιθυμητή προϋπηρεσία τα 3 έτη)
2.ΕΡΓΑΣΙΑ
- ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΘΑ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ: Δημιουργήστε έναν ελκυστικό τίτλο για τη θέση, έναν τίτλο που θα κάνει περήφανο αυτόν που θα τον αναγράφει στην κάρτα του. Με αυτή σας την απλή ενέργεια θα προσελκύσετε περισσότερα ταλέντα. Αναγράφοντας ξεκάθαρα σε ποιόν θα αναφέρεται ο υποψήφιος, προσελκύετε ευκολότερα πεπειραμένα στελέχη.
- ΚΥΡΙΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ: Πάλι μεταφέρετε τα όσα καταγράψατε στα αντίστοιχα πεδία του job description – είναι ιδιαίτερα σημαντικό να είστε πολύ αναλυτικοί σε αυτό το σημείο, ώστε ο υποψήφιος να μπορεί να καταλάβει αν πληρεί ή όχι τις προδιαγραφές σας.
- ΤΟΠΟΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ: Σημαντικό αν η εργασία λαμβάνει χώρα εκτός πόλης.
- ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ: Αναφερθείτε σε θέματα όπως η δυνατότητα μετακίνησης ή ταξιδίων, η κατοχή διπλώματος οδήγησης αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας, κ.τ.λ.
- ΠΑΚΕΤΟ ΑΝΤΑΜΟΙΒΩΝ: Δεν πρέπει βέβαια να ανακοινώσετε μικτές ή καθαρές αποδοχές (καθώς εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τα προσόντα του υποψηφίου, αλλά και την οικογενειακή του κατάσταση ή τα έτη προϋπηρεσίας του), αλλά μπορείτε να κάνετε ιδιαίτερα ελκυστική την αγγελία σας μιλώντας για: προμήθειες επί των πωλήσεων, bonus επίτευξης υψηλής απόδοσης, δυνατότητα προαγωγής, συμμετοχή στα κέρδη, ασφάλιση ζωής και υγείας, χρήση εταιρικού αυτοκινήτου ή κινητού τηλεφώνου, κ.τ.λ.
3.ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ
- ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: Σημαντικό σε περίπτωση που η επιχείρηση σας δεν είναι γνωστή στο ευρύ κοινό.
- ΕΛΛΗΝΙΚΗ / ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΗ / ΠΑΡΑΘΕΣΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ: Δώστε διευκρινιστικές / ελκυστικές πληροφορίες. Μπορείτε επίσης να παραθέσετε στοιχεία για την ηλικία της επιχείρησης, τις χώρες ή τις αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται, γνωστά προϊόντα της ή και αριθμό πελατών της, εξιτάροντας τον αναγνώστη.
4.ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
- ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΛΗΞΗΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ: Σημαντικό στοιχείο, η διευκρίνιση του οποίου σας βοηθά να μην κατακλύζεστε από βιογραφικά σημειώματα, για αρκετούς μήνες μετά τη δημοσίευση της αγγελίας σας.
- ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΟΣΤΑΛΕΙ Η ΑΙΤΗΣΗ; Δώστε ακριβή στοιχεία, κατανοητά από όλους.
- ΜΕ ΤΙ ΤΡΟΠΟ; Αναγράψτε αν επιθυμείτε η αποστολή να λάβει χώρα μέσω e-mail, fax ή ταχυδρομείου. Δείτε με αυτό τον τρόπο το αν και κατά πόσο ο υποψήφιος χειρίζεται ή όχι τις νέες τεχνολογίες.
- ΣΕ ΠΟΙΟΝ; Αναγράψτε το όνομα του παραλήπτη και δείτε αν οι υποψήφιοι θα το χρησιμοποιήσουν στη συνοδευτική επιστολή τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου