Protagon
του Αντώνη Παπαγιαννίδη
Προσεκτικός αναγνώστης
της αναφοράς μας – στο Protagon της 18ης Νοεμβρίου – στο πώς η διαφήμιση είναι
αδύνατον να προσαρμοσθεί, στην παραδοσιακή/γνωστή της μορφή, στην ανάπτυξη της
διαδικτυακής δημοσιογραφίας και μάλιστα σε περιβάλλον έξυπνων κινητών, οπότε
καταλήγουμε στο ολισθηρότατο «sponsored content» (δηλαδή δημοσιογραφικό
περιεχόμενο που ενσωματώνει ιδέες/απόψεις/προσεγγίσεις του χορηγού: η τελική
φρίκη!) μας εξήγησε ότι… από την ανάλυσή μας εκείνη λείπει μια παράγραφος. Η
τελική – κατ’ αυτόν – παράγραφος.
Η
οποία θα 'πρεπε/θα όφειλε να αναφέρεται στη νεόκοπη, αλλά ταχύτατα εξελισσόμενη
πρακτική της gamification. Τι είναι πάλι ετούτο; Είναι η προσφυγή στο
ψυχολογικό ορμέμφυτο που αποτελεί για κάθε άνθρωπο το παίγνιο, ο ανταγωνισμός,
η επιτυχία, με βάση την οποία θα προωθηθεί με νέα διαφημιστική λογική το
μάρκετινγκ προϊόντων/υπηρεσιών. Πώς γίνεται αυτό; Συνδέει κανείς το περιεχόμενο
με κάτι σαν διαγωνισμό, με κάτι σαν δοκιμασία (γνώσης, μνήμης, απόδειξης της
οικειότητας με ένα θέμα), που η συμμετοχή σ’ αυτά σου δίνει κάποιους πόντους, ή
μια ανταμοιβή (συνήθως εικονική), ή πάλι ένταξη σε μιαν ομάδα. Άλλες πάλι
προσεγγίσεις οδηγούν στην εισδοχή σε δίκτυα φίλων κοκ σε Facebook, Twitter – ή
σε Weibo… - κ.λπ.
Αυτού
λοιπόν του είδους η προσέγγιση, θα μπορούσε (λέει) να λειτουργήσει προκειμένου
περί δημοσιογραφικού περιεχομένου της νέας, διαδικτυακής/κινητής εποχής με
τρόπο που να δημιουργεί διαφημιστικά επιθυμητό αποτέλεσμα χωρίς να «πατάει» το
κείμενο, αλλοιώνοντάς το. Να δούμε!
Φαίνεται,
δε, ότι και στην Ελλάδα αρχίζουν να υπάρχουν/να διαμορφώνονται/να λειτουργούν
παρόμοιες πρακτικές gamification, σε σημείο μάλιστα να έχουν ως fan και τον
«ιντερνετικό άνθρωπο του Μαξίμου» Δ. Πτωχό. Όντως θα δούμε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου