Σελίδες

Σάββατο 25 Φεβρουαρίου 2017

Πέντε ερωτήματα Στρατηγικής για το Κυπριακό!

Ινφογνώμων Πολιτικά


Είτε αυτό ονομάζεται «ζωή», είτε ποδόσφαιρο, είτε εμπόριο, είτε πολιτική κλπ., πουθενά δεν μπορούμε να φτάσουμε αν δεν έχουμε πλάνο. Άλλωστε, και το πλάνο μάρκετινγκ (ή αλλιώς το στρατηγικό πλάνο) είναι εμπνευσμένο από την ίδια τη ζωή και κτισμένο πάνω σε πέντε βασικά ερωτήματα:
- Ποιους στόχους έχω στη ζωή μου;
- Πώς θα επιτύχω τους στόχους μου;
- Με ποιους θα συνεργαστώ, για να τους επιτύχω;
- Πότε θα κινηθώ για να τους επιτύχω;
- Ποιο το κόστος;


Τα αντίστοιχα ερωτήματα μπορούν εύκολα να προσαρμοστούν σε κάθε τομέα, συμπεριλαμβανομένης και της πολιτικής, σε σχέση πάντα και με το αντίστοιχο κεφάλαιο, όπως είναι το κυπριακό πρόβλημα. Ένα πρόβλημα, που παρ' όλη τη σοβαρότητά του,στερείται (τουλάχιστον διαχρονικής) στρατηγικής, η οποία θα έπρεπε να στηριζόταν σε καίρια ερωτήματα, ως η «ζυγαριά» των κινήσεών μας, πάντα σε σχέση και με τις πολιτικές στρατηγικές των αντιπάλων, που έχουμε να αντιμετωπίσουμε.
Δεν είναι του παρόντος να κρίνω τα μέχρι τώρα «στρατηγικά» σχέδια της πατρίδας μας.Άλλωστε, όπως έχω αναφέρει ξανά, η Αγγλοκρατία και η Τουρκοκρατία μας «εκπαίδευσαν» να έχουμε σκυφτό κεφάλι, κάτι που διαχρονικά είχε αντίκτυπο σε πολλούς τομείς της Παιδείας της Κύπρου μας.

Θα θέσω, όμως, τα βασικά ερωτήματα στρατηγικής με την ελπίδα να απαντηθούν από τα κέντρα λήψεως αποφάσεων που κρατούν τις τύχες μας στο Κυπριακό, και όχι μόνον:
- Ποιους (ξεκάθαρους) στόχους, βραχυπρόθεσμους (1-2 χρόνια), μεσοπρόθεσμους (2-5 χρόνια) και μακροπρόθεσμους (5+ χρόνια) έχουμε ως ημικατεχόμενη χώρα;
- Πώς κινούμαστε για να επιτύχουμε αυτούς τους στόχους;
- Με ποιους ειδικούς της χώρας μας, αλλά και (σταθερούς) ξένους συμμάχους επιτυγχάνουμε τους στόχους μας;
- Πότε (χρονικά) υλοποιούμε τα πιο πάνω βήματα;
- Ποιο το κόστος των πιο πάνω;
Αν φυσικά υπάρχει Στρατηγική, η οποία αποφέρει αποτελέσματα και είναι προς όφελος της ημικατεχόμενης χώρας μας, τότε σίγουρα μόνο όφελος θα έχουμε και ο κόσμος δικαιούται να το γνωρίζει. Σε διαφορετική περίπτωση, θα καταντήσουμε όπως τον Τοτό που προσευχόταν για χρόνια στον Θεό να κερδίσει στο ξυστό, μέχρι που μια μέρα ο Θεός του απάντησε:
«Ε παίξε και μια φορά ρε Τοτό»!
ΝΙΚΟΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ
Σύμβουλος Πολιτικού Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας, Μέλος του Αμερικανικού Συνδέσμου Πολιτικών, https://www.linkedin.com/in/nicolaosantoniades

Σημερινή




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου