Σελίδες

Σάββατο 29 Νοεμβρίου 2014

Ισραηλινός αγωγός αερίου δια μέσου Κύπρου και Ελλάδος κύριο θέμα στην ΕΕ

Νέα Κρήτη


Στη διάσκεψη των υπουργών ενέργειας της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής, που πραγματοποιήθηκε στη Ρώμη την περασμένη εβδομάδα, ο ισραηλινός υπουργός εθνικών υποδομών, ενέργειας και υδάτων Σιλβάν Σαλόμ, πρότεινε στον αντιπρόεδρο ενέργειας της ΕΕ, Marou Shefkovichu την ιδέα της κατασκευής ενός αγωγού φυσικού αερίου από το Ισραήλ προς την Ευρώπη, αναφέρει η εφημερίδα της Μόσχας Vzgliad.ru .
Σύμφωνα με τον Shalom, το έργο αυτό θα ωφελήσει και τις δύο πλευρές, καθώς οι λεπτομέρειες του σχεδίου, θα συζητηθούν στις Βρυξέλλες σε τρεις εβδομάδες.
Η διάσκεψη, στην οποία συμμετείχαν μεταξύ άλλων οι υπουργοί ενέργειας από τον Λίβανο, την Ιορδανία, την Αίγυπτο και την Τουρκία, συζητήθηκε , επίσης, η ανάγκη της Ευρώπης να διαφοροποιήσει τις πηγές φυσικού αερίου, το 30% των οποίων προέρχεται σήμερα από την Ρωσία, με την οποία η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει αρκετά τεταμένες σχέσεις, λόγω της κρίσης στην Ουκρανία, μέσω της οποίας πολλοί αγωγοί φυσικού αερίου διέρχονται προς την Ευρώπη.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ο ισραηλινός υπουργός πρότεινε την κατασκευή ενός αγωγού που θα διασχίζει την Κύπρο και την Ελλάδα, θα διέρχεται την Ιταλία, και από εκεί πολύ εύκολα θα μπορούσε να διανεμηθεί στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες. Επιπλέον, όπως είπε ο ισραηλινός υπουργός, το αέριο αυτό θα μπορούσε να παρέχεται στην Ευρώπη σε ειδική προνομιακή τιμή . Το σχέδιο ενός τέτοιας έκτασης έργου θα πολεμηθεί από την Τουρκία πάση θυσία, κάτι που γράφουμε σε άρθρα μας στο w.pentapostagma.gr.

Προς το παρόν, το κύριο πρόβλημα που στέκεται εμπόδιο στο δρόμο της υλοποίησης αυτού του έργου, είναι βραδύτητα κατασκευής του αγωγού μήκους 1.250 χλμ, που θα βρίσκεται σε βάθος 3.000 μέτρων κάτω από την θάλασσα . Το κόστος κατασκευής εκτιμάται στα 15 δις δολάρια. Εκτιμώμενη ποσότητα των προμηθειών φυσικού αερίου ανέρχεται σε 10 δισ. Κυβικά μέτρα ετησίως.
Η διαδρομή αυτού του αγωγού θα ωφελήσει τα μέγιστα και την Κύπρο και Ελλάδα, και γεωπολιτικά και στρατιωτικά.
Αρκεί να υπάρχει η απαραίτητη αμυντική βοήθεια για τον έλεγχο ενός τέτοιου αγωγού. Διότι με την κατασκευή ενός τέτοιου έργου, απαιτείται και διαμόρφωση ειδικής δύναμης από ειδικές ένοπλες δυνάμεις που θα επιβαίνουν σε πλωτά μέσα , ( ταχύπλοα , περιπολικά , αλλά και εναέρια ( ελικόπτερα κά) , για την ορθή διαφύλαξη και την ομαλή ροή του φυσικού αερίου.
Πηγή: pentapostagma.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου